ㄞ ; I'm okay.

559 46 0
                                    

" Saya tak kira jimin,tolong jangan buat saya macam ni,saya sayangkan awak" Kata mijoo bersungguh,kedua belah pipi jimin yang sudah semakin susut di pegang,air matanya mahu tumpah,kenapa jimin ni degil sangat ?!

Tangan mijoo ditarik dan dikucup seketika,matanya ditutup dan dibuka semula,sungguh dia rasa berbelah bahagi tika itu,dia tak tahu sama ada dia perlu cakap atau diamkan diri.Riak kerisauan yang terpamer di wajah isteri kesayangannya membuatkan dia rasa bersalah.

" Okayla okay,saya dengar cakap awak okay ? dah tak payah nangis okay ? cenggeng betul awak ni " Sempat bibir kecil jimin mengukirkan senyuman walaupun dia tengah menahan sakit di dadanya.

" Awak la ! suka buat saya macam ni tau tsk tsk"

"Ya tuhan nangis pulak dia,sayang"

Semakin galak mijoo menangis,dada jimin dijadikan bantal untuk menutupi wajahnya.

Jimin yang merasakan dadanya semakin berair mula mengusap belakang mijoo untuk meredakan tangisannya.

' Jin hyung,eotokhae ' gumam jimin perlahan,air liurnya ditelan perit.

" Sayang ? hey,tadi awak cakap nak panggilkan doktor untuk saya ? " Bisik jimin perlahan.Air mata gadis itu diseka,okay aku rasa chapter ni akan jadi melalut kalau author tak sudahkan benda ni.

••••

" Baiklah puan mijoo,melalui apa yang saya check,suami puan tiada apa-apa masalah atau demam,tekanan darahnya normal,cuma suami puan kena banyakkan rehat " kata suzy merangkap kepada doktor peribadi mijoo dan jimin.Spek bulatnya dibetulkan.Satu senyuman kecil diberikan.

" Seollma,awak yakin ke awak tak salah check ? kenapa badan dia panas ? tak mungkin dia kurang rehat " kata mijoo,suara ketarnya cuba dikawal,ya dia sebak,takut,risau semuanya bercampur baur.

" Sayang " tangan mijoo dipegang jimin,ya tuhan comelnya isteri dia,ouch rasa nak gigit.

" Saya okayla,saya tak tipu" jimin cuba melemparkan eyesmilenya supaya mijoo yakin yang suaminya sihat.Hmm mungkin sihat sedikit.

" Puan,saya dah check encik jimin,dia okay,cuma macam yang saya cakap,encik jimin kena banyakkan berehat,dan puan juga kena banyakkan rehat,bahaya untuk kandungan puan,kalau takda apa-apa,saya balik dulu" Satu senyuman ringkas ditarik sebelum suzy melangkah keluar. Banyak persoalan bermain dimindanya,jimin dengan si mijoo ni manusia ke bukan ?

' aish seollma,pabo' gumam suzy sambil tangannya menampar dahi dan bibirnya.Haish tak patut !

" Ah,mianhae " suzy mula menyumpah seranah dirinya apabila dia terlanggar seseorang,dia mengigit bibirnya,begnya yang sudah mencium lantai di ambil cepat,figura dihadapannya diabaikan,malas mahu bersua muka,takut dia dimarahi pula.

" Awak cakap dengan siapa ? " satu senyuman herot terpamer di bibir kecil figura tegap dihadapannya.

" Hello ? saya tanya awak ni ? doktor suzy ? " sempat nametag di dada sebelah kiri gadis itu dibaca oleh figura tersebut,alahai comelnya.

Speknya dibetulkan.

" Mianhae,saya tak perasan awak tadi,i'm sorry again,saya nak cepat ni " seperti lipas kudung dibuatnya suzy,mana taknya lelaki dihadapannya terlalu menggoda baginya,malas nak bercakap lama-lama.

Suzy berdesis sedikit apabila lengannya ditarik lembut oleh lelaki tersebut.

" Saya tanya,awak cakap dengan siapa ? terkumat kamit dari tadi,awak mengutuk saya eh ? jinjja ? heol " sengaja mahu mengusik gadis tersebut,baginya,gadis yang bergelar doktor dihadapannya ini terlalu comel.

" Nae ? " tanya suzy pelik,riak mukanya sedaya upaya dikawal,memang betul pun ! dia mengutuk lelaki dihadapannya ini tetapi sebelum dia melihat lelaki tersebut,ala kantoi la ni ?

" Jeon jungkook " tangan dihulurkan ke arah suzy yang sejak tadi terpinga- pinga.

" Nae ? " aku rasa macam nak jentik pula dahi si suzy ni.

" Nama saya jungkook,jeon jungkook" Jungkook mengangkat keningnya.

" Ah nae,bae suzy imnida "

Jungkook mengangkat kening sekali lagi apabila huluran tanganya langsung tidak disambut.

Tangan suzy ditarik untuk menyambut huluran tanganya,jungkook tahan senyum,sengaja mahu melihat riaksi gadis tersebut.

' Jungkook,eodiseo ? '

jungkook tersentak,ya tuhan dia lupa ! sebab utama dia datang ke rumah ini untuk bertemu jimin,macam mana boleh lupa ni ?

bagai terbangun dari tidur,jungkook cepat-cepat meminta izin untuk naik ke bilik jimin sempat satu kenyitan mata diberikan kepada suzy sebelum kakinya laju melangkah masuk ke rumah jimin

pertemuan di hadapan rumah jimin,aku ulang,di hadapan rumah jimin,depan pintu rumah !

Suzy berdehem sebelum dia cepat-cepat melangkah memasuki keretanya,dadanya disentuh,kenapa aura lelaki tadi seperti terlalu berat baginya ? rasa nak pecah jantung ! aura jeon jungkook memang mampu buat semua gadis pengsan la !

••••

" Hyung ! " terbuntang mata jungkook apabila matanya menangkap figura jimin yang begitu lemah dimatanya,ya di mata vampire.Tapi bukan mijoo.Wae ?

" Hyung ! kenapa sampai jadi macam ni ? waegurae ! " Kedua belah bahu jimin dipegang,mata mereka masing-masing menikam dengan riak masing-masing,mijoo menyeka sisa air matanya yang sudah kering.Tidak mahu jungkook melihatnya seperti itu.

" Aku okayla " Tangan sasa jungkook dipegang erat oleh jimin meminta lelaki itu melapaskan tanganya,ya kesakitan yang dia alami akan nampak lebih teruk di mata vampire tetapi bukan di mata manusia biasa.Itu yang dirisaukan oleh jungkook.

' Mijoo ada dekat sini,please jangan rosakkan semuanya,nae kook shi ? ' jimin menarik senyuman kelat,telepati disampaikan kepada jimin mengharapkan lelaki itu memahaminya,ya dia tahu jungkook risau,dia juga risau,tapi memandangkan mijoo,isterinya tidak dapat melihat sisi kesakitannya yang sebenar membuatkan dia buntu dan risau jika mijoo dapat tahu.

" Patutla jin hyung tak sanggup datang sini " gumam jungkook perlahan,namun jelas kedengaran di telinga jimin.

Satu hembusan kasar dilepaskan oleh Jimin.Sampai bila ? sampai bila dia nak menipu mijoo ?

" Mijoo " belum sempat jungkook menghabiskan ayatnya,badannya ditarik oleh jimin serta merta mulut kecil jungkook ditutup oleh jimin,dasar kurang gula punya budak ! ingat aku tak tahu ke dia nak cakap apa dekat mijoo ?!

" Nae ? jimin ? kenapa ni ? waegurae ? " tanya Mijoo pelik,pelik dengan kelakuan dua beradik di hadapannya,pelik tahap dewa !

" Ah ani,gwenchana,jungkook balik dulu " belum sempat mijoo membuka mulutnya jungkook terus lesap dari pandangan mereka.

" Omomo,sayang sakitla " Jimin tergelak kecil apabila pinggangnya dicubit oleh Mijoo,eh kena cubit pun gelak ?

" Kenapa ni ? " Jimin membetulkan posisinya,terkejut apabila Mijoo tiba-tiba berdiam diri.

" Mijoo ? sayang kenapa ni " Bahu gadis itu dipegang,riak risaunya mula terpamer,dia bangun dari pembaringan,sakit yang sudah beransur hilang itu memudahkan pergerakkan jimin.

" Awak ada rahsiakan apa-apa dari saya ke jimin ? answer me jimin,i need the answer,jebalyo " Mijoo menatap sedalamnya mata sepet jimin.Jimin tergelak.

" Apa awak cakap ni ? seollma,takda apa pun,selama ni pernah ke saya berahsia dengan awak ? tak kan ? dah jangan fikir lagi,jom turun ? saya lapar la " Jimin bersusah payah menukar topik,tidak mahu mijoo mengesyakinya,dia terlalu sayang gadis itu.

Bibirnya dimuncungkan kedepan membuatkan mijoo tergelak kecil.Comel.

" Muncung la lagi,saya potong bibir awak "

Jimin tersenyum menampakkan eyesmile yang dirindui oleh Mijoo.

" Janganla sayang,ni aset paling penting tau "

gedik

itu sahaja yang dapat dikatakan.

Skip ?

YES,IM VAMPIRE | PJMМесто, где живут истории. Откройте их для себя