ㄞ ; Please don't.

1.8K 195 34
                                    

" hey hey! Mijoo! Jhope in the area! Seriously,aku tak tahu pulak benda ni akan jadi sampai macam ni,aku harap kau sabar ye? Actually aku pun tak tahu apa aku cakap ni"

Terus ketawa mijoo terletus apabila jhope yang boleh dikatakan otak yang agak mereng seperti V boleh berkata seperti ini,maunya dia jentik dahi si jhope kalau dia berada dekat sini, tapi ini hanyalah KALAU.

" annyeonghaseyo,rapmonster imnida! Yaa mijoo shi! Kau okay tak? Anything okay ? Kau ada rasa sakit-sakit badan tak? Aku just nak cakap something ni,aku ada jual produk,rasanya sesuai dengan kau yang tengah moody ni,apa kata kau cuba pakai qu puteh ni ? Pamoga ni ke? Haa tak pun ni! Ha ni! Komfem kalau kau minum ni,Jimin pengsan terus! Minumlah just tok guru-"

Bush!

Tidak semena-mena kepala rapmon ditunjal kasar oleh Suga dengan mengunakan buku yang entah dari mana dia ambil.

" wehh,sasau dah ke ? Nak kumamon ni pulak hentak ? Mak ko ijo la!" Marah Suga sambil menunjukkan patung kumamon yan bersaiz sebesar badannya,ni kalau hentak rapmon komfem meninggal bangun balik,eishh minta ais krim lah!

Mijoo kembali menarik senyumannya hingga ke telinga,sungguh dia rindu dengan semua ni,tapi cukuplah sekadar dengan rakaman video ni.

Kamera itu terus dipusingkan dan menunjukkan siapa gerangan yang memegang kamera dan merakam mereka semua tadi,Jin,its jin.

" mijoo,kitorang bukan apa,kitorang just nak happykan sikit hati kau tu dengan rakaman video yang entah pape ni je,aku harap kau tak bazirkan air mata kau tu,kau nak tahu tak? Actually kitorang tengah perhatikan kau,so secara keseluruhannya rakaman video ni live! Live tau!" Mijoo menekup mulutnya,maknanya mereka semua sedang memerhatikan dia?

" jangan buat muka terkejut pulak,buruk tau tak,aku just nak cakap,gumawo,gumopta sebab kau dah hadir dalam hidup kitorang walaupun sekejap,yang pasti kau kena teruskan hidup kau buat masa sekarang,kitorang tengah berusaha nak percepatkan pembalikkan masa 4 bulan lepas,kau kena bersabar sekejap je,then semua benda kau takkan ingat dah,trust me,nae ?" Jin melemparkan senyuman manisnya yang menampakkan lesum pipit kecilnya,Mijoo menarik nafasnya sedalam yang mungkin,cuba menahan getaran jiwanya yang sedang meronta-ronta untuk menangis lagi.

Kamera terus bertukar tangan,ruang yang cerah yang menampakkan bilik mereka tadi terus menjadi gelap seketika,Berkerut dahi gadis itu menunggu apa yang akan ditunjukkan oleh mereka sebentar lagi.

" mijoo,awak cuba tengok bintang tu" kata jimin,kamera dipusingkan dan terus terpapar jelas bentangan langit yang dipenuhi dengan berjuta-juta bintang,beberapa minit kemudian,kamera itu dipusingkan semula dan menampakkan wajah Jimin, wajah yang dia rindui ketika ini.

" Banyak kan? Banyak tu lah sayang saya dekat awak,banyak tu lah rindu saya dekat awak,banyak tu jugak lah rasa menyesal saya dekat awak,sepatutnya saya kawal perasaan saya kalau saya tahu semua ni akan jadi,tapi dah terjadikan?"

" Nanti,lepas semua ni dah lepas,saya harap awak takkan pikir saya sombong,awak ingat tak ? Dulu masa firstime awak jumpa saya? Dan awak kena duduk sebelah budak hot macam saya ni?" Jimin tergelak kecil menampakkan dua mata sepet itu,senyuman yang langsung tak lekang-lekang dari bibirnya.

" masa tu jugak lah awak cakap kenapala saya ni jadi tablemate dengan awak,saya dengar semua tu,saya taknak cakap banyak, saya tahu,awak tengah menangis lagi kan? Its hurt mijoo see you crying because of me,its hurt,saya rasa bersalah bila tengok mate saya,gadis yang paling saya sayang menangis,jebalyo,berhenti menangis untuk saya? Saya tak suka tengok awak bazirkan air mata awak disebabkan saya"

" itu mimpi je mijoo,kitorang takkan kembali,kitorang dah lenyap lepas masa berundur" mijoo semakin teresak-esak,dia sudah terlupa sesuatu,dia tidak akan jumpa Jimin dan yang lain,walaupun dia sudah lupa semua kenangan yang mereka pernah buat.

" Bogoshipo,saya rasa macam nak pergi dekat awak sekarang,saya nak dakap awak sampai esok,tapi saya tak boleh" Jimin mengemam bibirnya,matanya dipandang atas,setitis air mata jantannya mengalir,mijoo mengigit bibirnya,ini bukan kali pertama dia nampak jimin menangis,tapi hatinya tetap sakit kalau melihat jimin menangis.

" Saya harap sangat awak pakai cincin dan rantai yang saya bagi tu,dia ada atas meja sebelah awak"

Mijoo cepat-cepat menoleh,terus mulutmya ditekup,sejak bila ada rantai dan cincin? Macam mana dia boleh tak perasan langsung .

" Jangan terkejut sayang,saya yang hantarkan,saya yang hantarkan guna kuasa saya,remember who am i ? Awak pakai ya? Jangan pernah bukak,saya sayang awak mijoo,sayang sangat,sekarang dekat dunia vampire dah pukul 7 pagi,cepat kan masa berlalu ? dekat sana 3.30 pagi kan? Awak pergi la tido, saya risau tengok awak bersengkang mata,esok akan jadi pagi yang baru untuk awak,awak Lee Mijoo yang baru,Lee Mijoo yang tak pernah kenal Park Jimin" Jimin memberikN senyuman manisnya

" jalja,saranghae,maldo saranghae" elok sahaja satu ciuman dari bibir Jimin melekap ke screen kamera, terus rakaman video itu tamat,Mijoo mengesat air matanya,terus cincin dan rantai itu dipakainya.

Dia hanya akan sakit malam ni sahaja,dia hanya perlu bertahan,esok atau pagi yang akan menjelang sekarang,semuanya akan kembali seperti biasa,Lee Mijoo yang baru,Lee mijoo yang langsung tak pernah kenal Park Jimin dan yang lain,Lee mijoo yang tak pernah baekhyun,Lee Mijoo yang langsung tak pernah kenal Leo,Lee Mijoo yang tak akan pernah tahu yang dia sudah kehilangaan Omma dan appanya.

****
" jimin,paliwa,matahari dah naik tinggi,kita tinggal berapa minit je untuk putarkan masa semula,paliwa" panggil V,dia sudah kelam kabut memanggil Jimin yang masih tengah merakam.

"Ah mianhae,aku terlupa,kejap ,kau pergi dulu,aku menyusul kejap lagi" kata Jimin,air matanya yang mengalir tadi dikesat cepat,pipinya yang basah cepat-cepat dikesat juga.

" saya sayang awak Lee Mijoo,saya belum sedia untuk lenyap,belum sedia untuk lupakan awak" gumam jimin,terus dia menghilangkan dirinya.

"Paliwa! Jimin!" Panggil V apabila tubuh Jimin mula timbul,jimin mengemam bibirnya kawasan itu terus dilihat jimin.

Beberapa minit kemudian,selepas matahari bangkit dan berada di tengah-tengah langit yang terbentang,terus angin kuat mula menolak satu sama lain,kawasan itu terus menjadi berangin,masa terus berundur dengan cepat,Jimin dan yang lain hanya menutup mata mereka menahan getaran.

Selepas itu,seorang demi seorang dari mereka mula lenyap dan meninggalkan kesan hitam,Jin,Rapmon,suga,jhope,jungkook,V dan akhir sekali,Jimin.

Jimin menutup matanya rapat apabila hujung kakinya mula hilang,air matanya terus mengalir,terus separuh badannya hilang dan naik ke perut,dada,leher dan kepalnya lesap dan meninggalkan asap hitam.

YES,IM VAMPIRE | PJMWhere stories live. Discover now