BAB 34

678 41 4
                                    

"Apa yang Yusuf merepek meraban ni...okay sekarang ni jangan cakap kat akak yang Yusuf datang dari Melaka ke KL semata mata untuk follow akak dan jaga dari jauh??say no please..."soal Laila dengan wajah risau.

Dan jawapan iya...Yusuf sudah pon terangguk bak burung belatuk.

Aduhai tak matang lagi budak ni..

"Yusuf risau kak...Lepas akak cakap pasal perogol dan something else yang buruk tuh..terus Yusuf bertindak macam ni.Lagipun Yusuf nak hubungan kita halal.Sebab Yusuf memang minat kat akak dari first sight lagi.Yusuf taknak berlaku zina hati,mata dan banyak lagi yang boleh mewujudkan dosa free tanpa sedar.Maafkan Yusuf kak...Kak jangan marah Yusuf sebab Yusuf minat akak.."penerangan jelas dari Yusuf dengan wajah ketakutan..maklum lah first time jatuh cinta..mana ada pergalaman cinta cintun ni..

"Akak marah!!sebab Yusuf membazirkan minyak kereta!!tahu tak..kalau nak jadi bodyguard akak yang tak berbayar pon,tumpangkan lah akak naik kereta Yusuf..tak payah lah nak membazir duit akak beli tambang bas..eish Yusuf nie..."bebel Laila

"Fuh..nasib akak tak marah pasal perasaan Yusuf.tapi kak..kan kalau Yusuf tumpangkan akak..mesti kita berdua duan jer..macam mana kalau timbul fitnah??"soal Yusuf pelik.

"Apasal lah Yusuf ni ngek sangat...akak berloyar buruk ja tadi.Are your understand,dude?"

"Oh yeke...hehehe..so kak how about my confess?apa answer akak?"muka Yusuf teruja.

"Yusuf,tak salah kalau ada perasaan suka tuh dekat perempuan..tuh kan lumrah manusia..tapi yang salah nya Yusuf pergi suka dekat isteri orang..Dosa tuh Yusuf.."taskirah pendek tapi padat dari Laila.

"Betul tu akak...eh??"Yusuf seperti perasan sesuatu..

"Maksud akak??akak ni dah kahwin??!!"terkejut Yusuf dengan pengakuan Laila melalui satu anggukan sahaja.

"ASTAGHFIRULLAHALAZIM.."Cepat Yusuf beristighfar..

"Maafkan saya kak..Saya tak tahu...harap akak tak marah..kalau macam tu..mana suami akak?mesti dia jemput isteri nya yang tercinta.."soal Yusuf perlahan...Muka dia sudah kemerahan tak pasti malu atau marah.

"Erkk..dia...dia...."gagap Laila menjawab..

Yusuf berpaling ke muka Laila menanti jawapan setelah lama dia memandang bawah.

"Assalamualaikum,saya Aiman suami sah Laila."Aiman berkata.entah muncul dari ceruk mana tah.

Laila terpaku dengan kemunculan suami nya yang tidak disangka sangka.

"Waalaikumusalam.Oh..abanglah yer..Abang man...Yusuf sebenarnya nak mohon maaf dari hujung kepala hingga hujung ibu jari sebab terminat isteri abang dalam diam..saya tak tahu pon yang akak Laila dah kahwin..mungkin masa majlis perkahwinan berlangsung..saya kat tahfiz kut..harap abang tak marah saya dan juga akak Laila.."Yusuf memohon maaf sambil mencium lama tangan milik Aiman.

'Aik??aku baru nak bagi penumbuk plus pelempang 2 biji tadi..dia dah minta maaf..bagus lah..aku piker dia ni psiko tu yang dok semak follow isteri aku.kalau follow kat instagram takpa lah..ni aku dengar dari Melaka sampai sini..jauh doh.. tapi tenang juga hati aku dengar dia minta maaf..jujur budak ni..al maklum budak tahfiz kan In Sha Allah baik baik budak nya."ujar Aiman dalam hati

"Ehem..awak..mengelamun ke??penat Yusuf dok cium tangan mu yang tak berapa wangi tuh."peril Laila

"Eh,Yusuf dah dah..abang maafkan Yusuf.Abang paham..Yusuf pon masih muda..mesti lah ada perasaan suka tu kan...harap perasaan Yusuf terhadap isteri abang akan terkubur sampai sini je lah yer..jangan simpan..kalau tak Yusuf yang terkubur kang"kata Aiman melawak..

Mamat Nerd♡Minah BrutalWhere stories live. Discover now