BAB 39

867 44 4
                                    

"Pada malam semalam,Pihak Polis telah menjumpai mayat wanita yang berumur dalam lingkungan 20 ke 30 tahun..Wanita tersebut disyaki telah ditikam sebanyak 5 kali di setiap anggota badan seperti kaki,tangan,kepala,perut,dan bahagian dada.TIkaman yang diterima pada bahagian dada telah tertusuk sehingga terkena jantung.Ini menjadi salah satu punca utama kematian wanita tersebut.Identiti wanita telah dikenal pasti..Pihak keluarga yang ingin menuntut mayat Tan Sri Maisarah Zeze Alina,boleh lah datang ke Hospital Besar Kuala Lumpur..Kes ini masih disiasat untuk menangkap persalah yang telah melakukan pembunuhan secara kejam keatas wanita tersebut..Berita seterusnya........................."

PRANG!!

Bunyi cawan pecah bergema satu rumah milik Harris...Berita Utama yang disiarkan di kaca televisyen berjenama LG sungguh mengejut kan dan menyedihkan..

"Ya Allah...tu..tu..nama...Sa...Sa..rah kan.....tak mungkin ah..akuu baru jumpa dia petang semalam..dia sihat je..siap boleh gelak gelak lagi....tak mungkin lah..."Harris tidak mempercayai berita tersebut...

Lalu dia segera mencapai telefon pintar nya untuk mengenal pasti..Tangan nya laju mendial nombor telefon Sarah..

"Hello...!ni Sarah kan...ni saya Harris..."Harris menelan air liur menanti jawapan dari sana..

"Hello...ni siapa..?adakah encik kenalan kepada pemilik telefon ini?jika iya..datang lah ke Hospital Besar Kuala Lumpur untuk berjumpa dengan arwah.."jelas nurse tersebut..

Air mata jantan nya jatuh mencurah curah...Telefon nya segera dimatikan dan segera menuju ke Hospital..

"Ya Allah,tabah kan diri ku ini untuk menghadapi ujian Mu ini..Amin.."Harris tersedu sedu menangis...

Setelah tiba,dia laju kearah kaunter pertanyaan dan terus pergi ke bilik mayat...bilik mayat kut...

Harris menelan rakus air liur nya..Dia melihat terdapat beberapa ahli keluarga menunjukkan wajah sedih...tetapi tiada siapa pon yang meratapi seperti di dalam drama yang pernah dipaparkan di slot akasia.

"Assalamualaikum..cik..pak cik"tegur Harris sopan dan menghulurkan tangan untuk bersalam dengan pak cik dan hanya menundukkan kepala kepada mak cik..

"Waalaikumursalam nak..kami kenal kamu ke nak?"Tanya si pak cik.

Harris tersenyum..

"Saya kurang pasti,tapi saya ingin bertanya juga...Adakah pak cik dan mak cik ibu dan ayah kepada arwah Tan Sri Maisarah Zeze Alina?"soal Harris yakin..

Dia melihat wajah mak cik tersebut hampir serupa dengan Sarah..

Mereka mengangguk kepala perlahan dan melemparkan senyuman yang manis pada bibir pucat mereka..

"Nak ni..kawan Sarah ya.."Tanya mak Sarah lembut.

"Ya mak cik..nama saya Harris.."

Mereka kelihatan terkejut selepas mendengar pengakuan Harris..

Harris mula cuak selepas melihat perubahan wajah mereka..

Tiba tiba...badan nya dirangkul erat oleh ayah Sarah..

'Aik..??kenapa pulak ni...?entah entah aku ni anak kandung diorang yang dah lama menghilang..aceceh..drama melayu pulak..'gumam hati Harris.

"Kamu Harris rupanya...terima kasih nak terima kasih..."ucap mak ayah Sarah serta diiringi dengan tangisan kecil..

"Kenapa ni mak cik pak cik??kenapa berterima kasih kat saya??"soal Harris kebingungan

"Disebabkan kamulah Sarah sudah mula berhijrah..semalam dia beriya riya nak berubah untuk jadi isteri solehah..katanya,baru lah dapat pikat hati suami nanti.Nasib baik,dia sudah bertaubat sebelum meninggalkan kita semua..moga dia pergi dengan tenang dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.."terang Ayah Sarah

Mamat Nerd♡Minah BrutalWhere stories live. Discover now