06 : genius taeberuk.

5K 553 16
                                    

Jungkook POV;

"jimin belanja aku air cam biasa tau~"

"boleh~"

"thanks- wait, apasal kau baik sangat ni? kau ada niat lain ea?" tanya aku sambil memandang jimin yang sedang tersenyum ke arah aku.

"mana ada aku ada niat lain, aku kan memang baik hehe" jawab jimin lagi.

"o...k t-thanks?" balas aku dan mahu berlalu pergi ke tempat duduk.

"tapi lepas aku belanja kau kena panggil aku 'jimin hyung' ok? byebyee~ aku order dulu" kata jimin hyung sambil berjalan dengan laju untuk memesan air kami berdua.

Shit, aku dah terkena.

Whatever. btw sekarang aku sedang berada di dalam sebuah cafe yang kebetulan kami lalu dalam perjalan pulang kerumah dari dance practice tadi. back to the story, aku hanya memandang belakang jimin lalu mengeluh dan berjalan ke arah tempat duduk yang ada.

Kebetulan aku jumpa meja berdekatan dan duduk disitu. sedang aku menunggu 'jimin hyung' tiba-ii telefon aku berbunyi menandakan notification dtg. aku menyeluk poket aku dan mengambil telefon aku lalu membuka lock screen dan melihat ada notification dari instagram.

Aku cepat-ii tekan aplikasi insta itu dan menekan 'love' yang dibawah. apabila aku melihat notification itu terus aku tersenyum lebar. apa yang aku lihat? ini.

RECENT
hsol.ji liked your photo. 2s

Wuu, solji like gambar aku. aku tak tahu kenapa aku rasa lain macam bila dia like or comment gambar aku. bagi aku like dan comment dia lebih special dari org lain. actually, aku pun tak kenal sangat ngan solji tapi yang aku pasti dia kawan baik dengan taehyung.

aku harap diaorang kawan baik je.

Ah apa-ii jelah, aku terus menekan notification itu dan melihat gambar yang dia like gambar aku 4bulan yang lepas?

Ok? wait-

SOLJI LIKE GAMBAR AKU 4BULAN LEPAS. so maknanya dia stalk aku ㅋㅋ

Sedang aku sibuk berangan tiba-ii ada yang memetikkan jari didepan muka aku membuatkan aku terkejut dan mencampakkan telefon aku.

Andwae,

My,

Lovely,

Phone.

Aku hanya memandang telefon aku melayang dilangit nan biru (a/n berangan jauh kau jungkook | Jungkook: shut up biarlah aku berangan!")

"gotcha! whu~ nasib aku dapat tangkap phone kau" kata jimin sambil sebelah tangannya diatas memegang phone aku.

"BRO! OH GOSH! bagi sini- alololo my phone are u okay my babe?" balas aku dan merampas telefon aku dari jimin lalu mengusap-ii screen telefon aku.

"tch, babe-ii otak kau! kau patut terima kasih kat aku tau" kata jimin sambil menjeling tajam ke arah aku lalu duduk di kerusi berhadapan dengan aku.

"yelah thanks sangat-ii sebab hampir buat telefon aku berkecai ye 'jimin hyung' heh!"

"u r welcomee~" balas jimin sebelum menyambung kembali percakapannya "oh iye, tu haa air kau"

"yey tengkayuuu jimin hyung~"

"isk isk aku terharu"

"terharu kenapa?"

"ni first time kau sebut jimin hyung seikhlas hati kau"

"ahh dah-ii leetu berdrama sambung minum cepat pastu kita cepat-ii balik. penatlah"

Instagram +jjkWhere stories live. Discover now