16 : table 7

3.4K 466 48
                                    

not edited.
Thanks for 1.8k reads. loveyouall💓.

Solji POV;

Aku mengemaskan pakaian aku buat kali terakhir sebelum keluar rumah. tak lupa mengambil sweater taehyung dan telefon aku. Setelah siap mengunci pintu, aku keluar dari kawasan rumah aku dan terus berjalan.

Aku tersenyum sambil menghirup udara segar. entah kenapa aku rasa macam ada something yang happy akan jadi kat aku. sedang aku sibuk berjalan tiba-ii telefon aku berbunyi menandakan notification. aku berhenti berjalan dan mengambil telefon dari poket belakang seluar aku.

Aku membuka telefon aku dan melihat text dari taehyung.

kim beruk cupid tae♡:
weh nanti kau dah sampai cafe tu duduk kat table 7 tau

ah buatpe
sukahati akulah nak duduk mana

ala kau ni ikut jelah apa aku ckp

yelah

okkk jumpa nanti! maybe? ㅋㅋ

yah kenapa ada maybe?
kim taehyung!

Aku menunggu balasan taehyung selama beberapa saat tapi tidak dibalas. aku mengeluh panjang dan menutup telefon aku lalu menyimpan kembali ke dalam poket aku.

Setelah beberapa minit berjalan, akhirnya aku sampai juga. sejurus aku masuk ke dalam cafe itu udara hangat menyelubungi tubuh aku dan bau-bauan coffee memenuhi hidung aku yang comel ni.

Aku memandang sekeliling cafe itu tetapi tidak nampak kelibat taehyung. Aku terus berjalan ke arah table7 yang dikatakan taehyung dan duduk. aku meletakkan sweater taehyung di kerusi disebelah aku.

Bila aku memandang kiri, kanan, depan dan belakang aku. terus aku terkaku. wauu cafe ni penuh dengan couple-ii. Aku mengalihkan pandangan mata aku dari mereka ke kerusi dihadapan aku. sampai hati taehyung ajak aku datang cafe ni. dahlah aku datang sorang, duduk sorang, nak order pun sorang. macam lonely sangat pulak aku ni. aku macam boleh dengar taehyung ketawakan aku dari jauh.

tunggu lah, aku jumpa si beruk tu nanti aku tarik-ii telinga dia sampai tercabut.

Aku memuncungkan bibir aku sambil menyilang tangan aku ke dada(yek-ii comel sekejap tak salah kan?). Aku bangun dari kerusi aku untuk membuat pesanan sambil menunggu taehyung.

Sebelum pergi, aku memandang sweater taehyung yang aku letak di kerusi tadi. hm biar jelah sweater tu kat situ, tahulah orang kat meja tu dah ada orang duduk. aku memusingkan kepala aku kembali dan berjalan ke kaunter untuk membuat pesanan.

Third person POV;

Kelihatan 3 orang lelaki sedang bersembunyi di sebalik tiang sambil memerhatikan cafe bertentangan. ye, seorang memakai baju detective, seorang memakai baju spy bercermin mata hitam berserta mask yang tajam dan seorang lagi memakai dress berwarna merah jambu dan reben di kepalanya.

"weh-ii solji dah duduk kat table tu" kata seorang yang memakai baju detective itu.

"tahuu, kiteorang pun nampak tak payah nak cakap" balas seseorang yang memakai dress merah jambu itu.

"tapi tae, kenapa kau suruh dia duduk kat table tu?" tanya seseorang yang memakai mask tajam-ii.

"sebaaaaaaaaab, kat table7 itu senang sikit kita nak nampak dari sini" balas taehyung.

Instagram +jjkWhere stories live. Discover now