17 : doughnut?

3.7K 413 25
                                    

not edited.

Solji POV;

"mianhaeee sangat-ii, saya betul-ii ingat awak kawan saya tadi" kata aku sambil menundukkan kepala aku kebawah.

"its okay, kan saya dah kata salah saya juga main duduk je tempat orang" jawab jungkook.

Ye, jeon jungkook. orang yang aku fangirl, yang aku berangan, yang aku pasti takkan dapat jumpa ada depan mata aku. Dia duduk berhadapan dengan aku masih lagi menggosok belakang badan dia membuatkan aku timbul rasa bersalah sekali lagi.

"mianhae lagi sekali, mesti sakit kan?" kata aku sambil mencebik bibir aku.

Of course kita kena apply aegyo sikit huehuehue

"gwenchana solji-ah, ok kita takyah cakap pasal benda ni lagi. emmmm kalau boleh saya tanya? tadi awak kata awak ingat saya kawan awak? siapa nama dia?" tanya jungkook lembut dengan muka curious.

KAU INGAT AKU CAIR KE DENGAN SUARA KAU TUUUU HAAAA AKU TAK CAIR PUN LAH, AKU DAH TERBANG KE LANGIT DAH. OMG SOLJI CALM DOWN!

"a-ah, saya tunggu kawan saya. dia suruh saya datang sini bagi sweater dia tapi sampai sekarang dia tak datang-ii" jawab aku.

Aku menghembus nafas lega selepas itu, fuhh lega tak gagap.

"ohh so sweater tu bukan awak punya lah?" tanya jungkook sambil menunjuk ke arah sweater yang disangkut aku di kerusi sebelah.

"haah, sebab tulah saya ingat awak kawan saya. ingat dia dah datang tadi- hehe sorry lah lagi sekali sebab merasa pukulan yang patut taehyung terima bukan awak" balas aku sambil menutup muka aku menggunakan kedua tangan aku.

Rasa segan sebab pukul orang yang kita suka. Nilah nasib solji whyyyyyy whhyyyyyyy

"wait- apa awak kata? nama kawan awak tadi siapa?" tanya jungkook.

"emm taehyung? kan awak pun kenal dia jugak kan?" jawab aku sambil melihat dia di celah-ii tangan aku yang masih lagi aku tutup muka.

"tak guna beruk tu"

"eh kenapa? btw saya setuju juga awak panggil dia beruk kekeke" balas aku sambil ketawa kecil.

Aku terbayang yang sebenarnya perjumpaan aku dan jungkook sekarang ni bukan kebetulan, ni semua ada lah rancangan taehyung tu. hahahahaahaha kalau betul aku janji takkan panggil taehyung tu beruk, aku panggil dia orang utan je hehehe. Aku tak tahu kenapa dari tadi aku dapat rasa aku diperhatikan but maybe perasaan aku je kot.

"tak, takdelah sebenarnya- ah nothing. but yep dia memang beruk. apalagi bila gabungkan dia, jimin dengan hoseok hyung haaa ok lah tu beruk, orang utan, monyet bergabung sekali" kata jungkook sambil ketawa menampak gigi bunny dia yang semua fangirl gilakan.

Aku tak fangirl.

Aku tak rasa nak menjerit pun.

Aku tak rasa nak meletup pun.

Aku tak rasa nak cubit pipi dia pun.

Aku tak rasa apa aku ckp tu benar, semua adalah sebaliknya.

Aku tertawa dengar balasan dia mengenai taehyung dan dua orang kawan dia yang lain. Aku berhenti ketawa dan memandang ke arah jungkook yang masih lagi ketawa. Perfect, dia perfect.

Aku ni? Haha jauh dari tu.

"Solji-ah?" panggilan jungkook membuatkan aku tersedar dari lamunan menyedihkan aku tu.

"ah nae?"

"doughnut?" tanya jungkook.

Aku tak tahu nak jawab apa. kenapa dengan donut? donut tak buat salah.

Instagram +jjkWhere stories live. Discover now