18 : t-touch.

4K 397 39
                                    

not edited.

Thanks for the 2.61k reads hargai sangat 💞💕 .

Jungkook POV;

Aku mengalihkan pandangan aku dari screen telefon aku. Aku melihat sekeliling cafe yang semakin lama pelanggannya semakin berkurang. Aku kembali memandang ke screen telefon aku untuk melihat waktu menunjukkan hari sudah lewat.

Muka aku terus berubah bila aku sedar, maknanya 'date' aku dengan solji hampir sampai ke penghujungnyaaaaaa YEAhhhh (andwaeeeee! aku taknak habis cepat sgt!)

Tengah aku sibuk memikirkan perkara yang mustahak ini, tiba-ii ada bunyi sedu membuatkan aku tersedar dari lamunan aku. Aku terus memandang ke arah orang yang tersedu itu. Aku melihat solji sudah pun menghabiskan makanannya. Solji memandang aku dengan mata besarnya sambil menekup mulutnya menahan sedu.

Cute. Aku nak terjun bangunan sat, tolong sambut aku kat bawah tau.

Aku tertawa kecil sambil menghulurkan gelas air taehyung yang aku dan solji order mana tahu taehyung datang. Dia tu bukan boleh percaya sangat. entah-ii dia ada dekat-ii sini tengah spy aku dengan solji untuk satukan kiteorang.

Kalau betul, haa terima kasihlah.

Solji membalas dengan senyuman sambil mengambil gelas itu dari tangan aku. Bila solji ambil air itu, tangan dia t-touch dengan tangan aku. Argh, rasa macam kena sengat.

Bzz terus rasa sampai ke hati sentuhan itu.

Omaigod, teruk nya aku ni. yaaaa jungkook apa yang kau pikir ni baik kau bertenang. jangan tunjukkan imej kau yang kuat merepek ni kat solji tak pasal-ii belum apa-ii dah kena reject.

Setelah beberapa saat membisu, aku cuba memulakan percakapan. Tetapi aku terpotong apabila mendengar suara solji memintas aku. ceh memintas ek hahaha

"haa?!" kata solji membuatkan aku terkejut.

"kenapa? ada apa-ii ke?" tanya aku risau.

"baru saya sedar, dah lewat sangat ni" jawab solji sambil mencebik mulutnya.

"soo?" tanya aku.

"maknanya saya kena balik, em soo thanks tau" balas solji sambip tersenyum malu.

"thankss untuk apa pula?" kata aku sambil membuat muka pelik.

"thanks untuk ni" sambil menunjuk ke arah meja "dan ini" menunjukkan ke arah senyumannya.

"haaa terima kasih untuk .. erm senyuman?"

"hahaha yep, thanks sangat sebab harini buat saya happy" jawab solji sambil tersenyum lebar.

"o-oh haha takdelah bukan apa pun, ni kebetulan je" balas aku sambil memegang belakang leher aku.

"emm saya rasa sampai sini je, so saya balik dulu nanti lambat sangat pulak. byee jungkook and thanks again" kata solji sambil bangun dari kerusinya untuk berlalu pergi.

Aku memandang solji yang semakin jauh dengan aku. Aku terfikir patut ke aku teman dia balik. Tapi, aku takut dia fikir aku ni lebih sangat pula sampai nak hantar-ii balik. yelah, baru first time jumpa kot. sedang aku sibuk melawan dengan fikiran aku tiba-ii telefon aku berbunyi menandakan text datang. aku terus mengambil telefon aku dan membuka text yang dihantar taehyung.

kim cupid tae♡;
bak kata pepatah kim taehyung, kita sebagai seorang lelaki perlulah sentiasa menemani perempuan disisi agar tidak berlaku apa² terutamanya bila hari dah gelap.

Aku mengerutkan dahi aku. aik, macam mana dia boleh tahu keadaan aku sekarang. Aku membiarkan sahaja text itu dan mahu menyimpan kembali telefon aku tetapi bunyi text datang lagi. aku membuka telefon aku dengan terpaksanya untuk melihat siapa lagilah ynag text aku.

Instagram +jjkWhere stories live. Discover now