37 : diva and his servant .

2.5K 233 15
                                    

not edited .

full chapter ahead . please enjoy! im try.

-

Solji POV;

Aku terbangun dari tidur aku kerana merasakan diri aku hampir terjatuh dari tilam. sangkaan aku benar, sejurus aku membuka mata kaki kiri aku sudah berada di lantai.

Aku menaikkan kembali kaki aku ke atas tilam empuk aku semula berniat ingin menyambung tidur nyenyak aku kembali. aku mengumpal selimut tebal aku lalu memeluk rapat ke dada aku.

kannn bagus kalau hari-ii macam ni. takde gangguan stoking busuk beruk tu kat muka aku.

Aku baru ingin berlalu ke alam mimpi tiba-ii aku terdengar bunyi telefon aku berdering. aku membuka semula mata aku terkejut. aku menghela nafas panjang sambil memegang dada aku yang turun naik dengan laju.

pendek hayat aku 10 tahun sbb terkejut

Aku merengangkan tangan aku cuba mencapai telefon aku yang berada di kaki aku.

macam mana boleh sampai ke situ pulak , aku tidur ke bergusti kat tilam nih .

hehe bergusti? 😏

Setelah beberapa saat, akhirnya aku dapat mengambil telefon aku tetapi telefon aku sudah kembali senyap.

what the- separuh nyawa habis semata-ii nak ambil telefon ni dia boleh senyap pulakk

Aku membuka lockscreen telefon aku terus brightness telefon aku memancar tepat ke mata aku. aku menyepetkan mata aku kerana keadaan bilik aku yang gelap walaupun sudah pagi.

solji guna langsir hitam sebab nak sambung tidur straight seminggu

Aku melihat satu misscall dan 4 messages from taeberuk . Aku pelik, kenapa taehyung call dan messages aku pagi-ii. aku melihat jam yang menunjukkan pukul 8:36 am di telefon aku.

Belum sempat aku ingin membuka messages yang dihantarnya, telefon aku berbunyi sekali lagi. cepat-ii aku menyentuh icon berwarna hijau itu lalu meletakkan telefon itu dipipi aku sambil aku berbaring.

"kau nak apa setan-"

"prepare"

Aku terdiam. prepare? prepare untuk apa? Aku mengaru kepala aku yang tidak sambil meletakkan tangan di dagu.

solji sedang fokus berfikir .

ajaib betul finally aku guna otak aku .

Belum sempat aku ingin membalas kata-ii pelik taehyung, dia sudah mematikan talian membuatkan aku terkaku. Bende apa yang terjadi sebenarnya?

PREPARE UNTUK APA ?!

Aku mengeluh panjang sambil menggeleng kepala aku. aku menggosok mata aku yang sudah lagi tidak mengantuk lalu bangun dan menyarungkan bunny slipper yang memang aku sudah menjadi rutin harian aku.

bunny? HAHA kebetulan je tu

Aku bangun dari katil dan ingin berjalan krluar dari bilik aku. sebelum keluar, sempat aku capai tuala kecil aku dan meletakkannya di bahu aku.

Aku menuruni anak tangga perlahan-ii tidak mahu mengulangi kejadian yang sama. aku menggeleng kepala aku dgn laju cuba melupakan kejadian itu.

Instagram +jjkWhere stories live. Discover now