AID | 28

4.2K 340 35
                                    

"Maafkan omma, Kook. Sebenarnya, isteri kamu ada dekat sini. Dah banyak hari dah. Dan omma suruh dia balik tapi dia tak nak. Kamu datang sini, ambil dia yea."

**

Yoonji keluar dari bilik air setelah selesai mandi. Badan nya terasa melekit sebab tadi bermandi peluh setelah berada di ladang.

Dia membuka almari untuk mengambil baju. Setelah itu, dia pusingkan badan dan terkejut melihat Jungkook di katil sambil merenung dia tajam.

"A--awak buat apa kat sini?"

Tanya Yoonji. Dia berasa gerun melihat sisi Jungkook begitu buat kali yang pertama.

"Nak ajak kau balik. Dah berapa hari kau tinggalkan rumah. Dah laa pergi tanpa minta izin aku. Elok sangat laa perangai? Kau bersiap sekarang pastu kita balik."

"Saya tak nak balik!"

Kata Yoonji dengan berani nya. Jungkook mencerlungkan biji mata nya sambil dia mengetap bibir. Dan dia berjalan ke arah Yoonji.

Yoonji menggenggam baju dengan kemas sambil bersandar dekat almari. Jungkook menahan diri nya dengan kedua tangan.

"Aku nak kau balik! Aku tak nak dengar seribu alasan kau. Apa - apa hal, kita bincang dekat rumah. Aku tak nak omma tahu pasal kita."

"Bincang aje laa dekat sini. Biar omma tahu yang awak tuey macam mana. Selalu keluar malam, bermesej dengan siapa - siapa. Awak ingat saya tak perasan semua tuey?! Sekarang niey, awak langsung tak pedulikan saya! Siapa perempuan tuey?! Cakap!!"

Yoonji menolak kuat badan Jungkook. Tangis nya cuba ditahan namun tidak berhasil. Air mata nya pecah jua.

"Kau jangan cabar aku, Ahn Yoonji! Kalau tidak, tangan niey naik ke muka kau. Kau pakai baju sekarang dan kita balik rumah."

"Awak nak tampar saya? Kalau berani, tampar laa! Awak memang dah tak sayangkan saya sebab tuey awak sanggup nak tampar saya. Mesti perempuan tuey kan yang dah ubah awak macam niey? Hebat betul ubat yang dia guna yea sehinggakan awak macam niey."

"AHN YOONJI!!!"

Jerit Jungkook sehingga bergema dalam bilik dan tangan nya naik ke atas. Yoonji memandang tangan itu dan Jungkook bersilih ganti.

Kemudian, dia berlari masuk ke dalam bilik air bersama baju dan seluar di tangan. Esak tangis nya kedengaran sampai ke luar.

Jungkook menendang tong sampah kecil yang berada di tepi almari sehingga menghamburkan isi nya.

++

"Sejak bila kau perangai teruk macam niey, Eunha?! Sampai bawa laki masuk rumah. Dah laa kau buat rumah niey sarang maksiat. Aku betul - betul kecewa dengan kau!"

Bebel Yuju. Eunha di atas sofa hanya memekakkan telinga sambil bermain dengan telefon nya.

Yuju mendengus perlahan. Diambil bantal lalu melempar tepat pada kepala Eunha. Biar dia rasa apa yang dia rasa.

[C] Aku Isteri Dia | jjkWhere stories live. Discover now