6 | Gentleman

3.9K 138 10
                                    

Baru masuk bulan Februari, banyak benda yang perlu dilakukan. Minggu lepas, Adrian pulang ke Victorian untuk menguruskan hal-hal di sana.

Arin buat muka cemberutnya. Dia perlu lekas bersiap untuk ke sekolah. Hari ni, dia dan Hilman akan menjemput semua pelajar Victorian masuk ke Aksara. Dibetulkan blazer dan tienya di depan cermin.

Dia penolong ketua pelajar, penampilan diri harus dijaga. Kalau selekeh siapa yang nak ikut arahan. Kan?

Dengan penambahan bilangan pelajar, sudah semestinya semakin banyak kes disiplin serta kerja yang perlu dia lakukan. Sesekali dia mengerling ke arah jam di dinding.

6.45 a.m.

Awal lagi.

Aliya yang membetulkan cadar katilnya ketawa kecil. Tak rela la tu. Nampak dah muka bengang dia daripada semalam lagi.

"Rin. Kau okey tak ni? Dari semalam lagi, masam je muka kau. Hahah.."

Terus mati ketawanya apabila dijeling oleh Arin. Aliya hanya mampu tersengih. Nanti takut ada yang kena pijak dengan si Arin tu karang.

"Kau jangan nak mula ye Sharifah Aliya. Aku benci la benda-benda macam ni. Aku tak nak tengok muka orang tua tu." luah Arin. Rambut yang sudah diikat elok diserabutkan.

"Kau nak atau tak Arin, takdir dah tertulis macam ni. You still need to face it. Benci macam mana sekalipun, he still your father. Mungkin, niat dia betul- betul nak berbaik dengan kau."

Arin mengeluh sebelum memandang cermin buat ke sekian kalinya. Dia perIu gerak segera. Kalau lambat nanti, umi mengamuk pula.

"Whatever lah. Aku gerak dulu. Nanti jumpa kat dewan." malas nak kisah dah. Buang masa aku je.

Aliya cuba memancing mood Arin. Kalau si Arin ni dah bad mood dari pagi, tak mustahil dia boleh buat rekod terbanyak melempang orang tanpa sebab hari ni.

"Yela, tapi kau tak rasa ke ini satu peluang untuk kau?" beg digalas.

Arin mengerut dahi. "Peluang?"

"Mestilah, kau dapat balas dendam dekat semua yang sakitkan hati kau. Like Fasha dengan geng rempit dia dulu tu. Kau boleh cuba buat dia sakit hati dengan kau buat-buat mesra dengan Adrian depan dia." Aliya tersenyum sinis. Dia kan bijak. Mesti dapat pancing si Arin.

"Eh? Mesra?"

"Ish..macam apa yang dia buat dekat kau dulu. Tak teringin ke?" hasut Aliya.

Arin mula berfikir. Haah la. Ada baiknya juga. Hehehe...

"Adrian pula..aku nampak yang dia cemburu dengan aksi mesra kau. HAHAHA!" ketawa Aliya, kuat.

"Wehh! Kuat sangat kau gelak, nampak anak tekak kau. Aksi mesra benda pulak?" pelik Arin. Kadang-kadang dia sendiri keliru, mana si budak Aliya ni dapat gosip-gosip semua.

'aku yang buat moment mesra dengan Ian dua minggu lepas tu apa cerita pula? Tak ada masa lah mamat tu nak cemburu apa semua.' desis hati Arin.

"Halah-halah. Kau dengan Dani kan rapat macam belangkas. Dia syak yang kau dengan Dani tu ada hubungan la. Aku dengar dia mengadu kat Hilman sebelum dia balik Victorian." terang Aliya. Susah dapat kawan sengal macam Arin ni.

MINE ✔  (In Editing)Место, где живут истории. Откройте их для себя