24

9.6K 315 15
                                    

Tembak menembak pun bermula antara geng Raydan dan geng Farish.

Raydan melangkah sambil picu piatol ditarik dan dilepaskan peluru kearah konco-konco Farish.Konco Farish berlari sambil memegang parang di bahagian sebelah kiri Raydan.Belum sempat di menetak tengkorak Raydan,dia sudah tersungkur.Tengkoraknya berlubang ditembak Raydan.

Raydan meneruskan langkahnya.Dua lelaki menyerangnya serentak di kiri dan kanannya.Mukanya tiada riak terkejut atau takut hnya dipenuhi dendam yang harus dilunaskan.

Lelaki di kirinya dia tumbuk dimemanjat belakang lelaki itu dan membuat lompatan dan menendang lelaki itu.Lelaki itu berlanggar dengan lelaki di kanannya.Mereka pengsan.

Raydan terus melangkah.Kali ini dia menggunakan pedangnya akibat kehabisan peluru.Dia mengenggam dengan erat pedang itu.Dia melibas kearah konco-konco Farish yang menuju kearahnya.Tiada yang mampu menghalangnya.

Kini Raydan berhadapan dengan Farish.Farish tertawa sinis.

"Aku tak sangka kau mampu hidup lagi"kata Farish.
Raydan mengetap giginya kuat sekali.

Raydan tidak mahu berbahas lagi.Dia terus menerkam Farish dengan pedangnya.
Dia ingin menikam Farish namun Fariah pantas mengelak.
Sungguh licik Farish mengelak setiap tindakan Raydan yang ingin membunuhnya.

Tiba-tiba Farish ketawa kuat.Dia mengeluarkan pedangnya yang disisipkan dia pinggang.

Farish membuat isyarat tangan menyuruh Raydan membuat tindakan dahulu.Raydan tanpa membuang masa membuat tindakan ke atas Farish.Pedangnya bertemu dengan pedang Farish.Raydan menolak pedangnya kearah Farish.Pedang Farish yang ditahan oleh pedang Raydan  tinggal seinci lagi dri mengenai leher Farish.

Farish dengan sedaya upaya menolak pedang itu menjauhinya.Dia memusingkan pedangnya,pedang Raydan tercampak ke tepi.Farish senyum sinis.Raydan sudah meneguk air liur.
Dia mengangkat tangannya.Dikepal tangannya seperti ingin bertumbuk dengan orang.Farish melibas pedangnya ke arah Raydan.Raydan mengelak lagi dan lagi apabila Farish tidak henti-henti ingin menetaknya.

Tsh..ni x boleh jadi aq kena selesaikannya cepat!! Jerit suara kecil Raydan.

Lalu Raydan dengan pantas menunduk apabila Farish melibasnya dia dengan segera menghentak genggaman tangan Farish dari pedang.Pedang Farish terlepas.Farish tergamam.Raydan dengan pantas menghadiahkan Farish tendangan side kick di tulang rusuknya.Farish terjatuh lalu memegang dadanya.Raydan dengan pantas menumbuk dada Farish bertubi-tubi.

Farish menjerit kesakitan.Farish rebah.Dia terduduk.Dia meludah ke lantai kelihatan darah mengalir keluar dari mulutnya.Bibirnya masih mengukirkan senyuman sinis.

Raydan dengan pantas berlari ke arah Farish dan memanjat bahu Farish.Kini dia kelitan didukung oleh Farish di bahu.Kakinya dilipat di atas bahu Farish.Diperketatkan lututnya ke kepala Farish.Kepala Farish tersepit di antara lutut Raydan.Raydan terus memegang kepala Farish dan memusingkan kepala Farish sehingga berbunyi 'ktang!'

Raydan terus lompat dri tubuh Farish.Farish rebah ke bumi dengan mata terbeliak dijemput ajal.Raydan terus berlalu pergi.

Dendamku sudah ku lunaskan.
Kini kebahagiaan akan kucipta.
Takkan ada lagi gangguan.
Takkan ada lagi kesulitan.
Takkan ada lagi permusuhan.
Hanya tinggal untuk mencipta kebahagiaan.

Walla..Sorrylh kalau crita ni tak menepati cita rasa korg.Ni firstime buat story so
JANGAN MARAH HA..!

😊😊

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now