31

8.1K 235 6
                                    

Anthony termenung sendirian di dalam wad Liya.

“Sir are you okay?” tanya Wade.

“How I want to be okay if in front of my eyes my Rosie get hurt because of someone harm her?” kata Anthony tanpa memandang ke arah Wade. Wade yang mendengar turut berasa simpati terhadap tuannya kerana selama dia berada di samping Anthony tak pernah dia lihat orang tua itu bersedih.

“Sir, I will find that person who do this to your grandaughter and her boyfriend” tekad Wade. Tapi bagaimana?

“Thanks Wade I appreaciate what have you done to my family.” Kata Anthony senyum tipis memandang Wade. Wade membalas senyuman itu lalu beredar.

~MEANWHILE~

“Aku nak kau cari orang yang buat anak aku dan bakal menantu aku macam ni faham! Aku rasa orang tu memang sengaja nak buat onar dalam family ni!! Aku nak korang siasat benda ni secepat mungkin. GO NOW!!” arah ayah Raydan kepada orang bawahannya.Mereka mengangguk faham lalu terus beredar meninggalkan bos mereka.

Dato’ Rasheed(ayah Raydan) kelihatan serabut dengan apa yang terjadi kini. Isterinya di rumah pula asyik menangis mengenangkan anak lelakinya. Sarah bersama dengan orang bawahan Dato’ Rasheed mencari maklumat tentang kejadian tersebut walaupun di larang olehnya beberapa kali.
Tiba-tiba ada sepasang tangan menyentuh bahunya. Dia menoleh.

“ Oh you..Liya’s grandfather right?” tanya Rasheed kepada Anthony.Anthony mengangguk. Mereka bersalaman.

“You look really messy young man” kata Anthony sambil tersengih. Rasheed hanya tersenyum tipis.

“I know you hurt when you look at your son condition but you must get strong. Especially me, Rosie is my only family I have and with her condition who knows what will be to her” kata Anthony sayu. Rasheed yang mendengar berasa syahdu dalam masa sama bersyukur kerana anaknya hanya cedera ringan. Mereka hanya berbalas senyuman.








"Bersyukurlah dengan apa yang kita ada kerana ada di luar sana yang tidak ada apa yang kita ada dan bersabarlah dalam setiap dugaan kerana ada kejayaan yang menanti di luar sana.”
p/s: miss_ujayz

Sorry lama dah tak update.Aku rasa macam nak tamatkan cepatlah sebab cerita ni pon macam dah lari tajuk. Takpe nanti aku buat cerita baru yang syok kut. Hahaha insya-Allah. Doakanlah ya hati aku terbuka untuk update selalu dan buat cerita yang best. Oh yee doakan idea aku melimpah ruah banyaknya..😀😁

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now