30

8.6K 277 4
                                    


Titt..Titt...Titt...

"Doktor mangsa dalam keadaan kritikal!"kata jururawat itu kepada doktor yang bertugas menyelamatkan mangsa kali ini.

"Pergi ambil lagi darah mangsa kehilangan banyak darah,cepat!"arah doktor itu kepada ururawat-jururrawat di sekelilingnya. Seorang jururawat lekas keluar dari bilik bedah untuk mengambil beberapa beg darah. Syukur ada lagi beberapa beg darah yang sama jenis dengan darah mangsa.

**********************************************************************************

"Bang anak kita bang anak lelaki kita bang" seorang wanita meraung bila mendapati anaknya dalam keadaan kritikal. Lelaki di sampingnya hanya memeluk isterinya erat menyalurkan kekuatan walaupun drinya tidak kuat.Anak perempuannya hanya menangis di atas kerusi tempt menunggu.

Tap..tap..

Seorang lelaki yang berusia menuju kearah keluarga tersebut. "Do you Raydan family? Where is my precious Rosie?" kata lelaki itu yang merupakan datuk Liya,Anthony. Riak wajahnya kelihatan cemas.Lagi-lagi bila dia terima berita cucunya kemalangan dan merupakan kes langgar lari.Dia takut dia akan kehilangan satu-satunya cucu kesayangannya cukuplah dia kehilangan anak tunggalnya iaitu mak kepada Liya,dia tak nak kehilangan Liya pula.Wajahnya kelihatan sugul memikirkan nasib cucunya di bilik bedah.

Mereka berempat menanti dengan penuh kegelisahan.Seorang doktor keluar dari bilik bedah dengan pantas mereka meluru kearah doktor tersebut.

"macam mana dengan anak dan menantu kami,doktor?" kata ayah Raydan mewakili mereka semua.

"Alhamdulillah,mereka selamat...tapi" "kenapa doktor?" belum sempat doktor itu berkata Ibu Raydan sudah memintas percakapan doktor lelaki tersebut.

"tapi..puan Aliya mengalami kecederaan otak yang ringan kemungkinan untuk dia sedar tidak dijangka buat encik Raydan dia tidak apa-apa cuma kaki sebelah kiri dan tangan sebelah kanannya patah,itu sahaja"

Ibu Raydan sudah jatuh melutut bila mendengar khabar tersebut.Doktor itu meminta izin lalu berlalu pergi.Ibu Raydan menangis teresak-esak.Anthony sudah terpaku mendengar berita tersebut.Dia faham bahasa melayu cuma tidak boleh berkata bahasa melayu jadi apabila mendengar berita itu dari doktor menyebabkan rohnya separuh menghilang. Sungguh dia takut kehilangan Rosie kesayangannya.

**********************************************************************************

"HAHAHA..PADAN MUKA KAU PEREMPUAN!!..... HAHAHA" wanita itu ketawa dengan kuatnya di dalam biliknya.Dia gembira bila rancangannya berjalan dengan lancar. Akhirnya,rancangan untuk musnahkan kau berjaya Aliya..BERJAYA!!! sekarang tinggal nak kaut harta bapak kau je iaitu my stupidious husband.Maryana!

Ok.tu je aku boleh buat.aku dah try perbaiki ayat hancus-mancus aku.aku pon dah try tulis ayat penuh bukan singkat ala-ala dak wechat tu even aku bukan. Ok tu je lah nanti aku update lagi insyaallah..

Love, miss_ujayz.

Mr.Danger Aku Punya √√Where stories live. Discover now