BAB : 9

81 2 0
                                    

"Doktor... Macam mana dengan keadaan budak tadi...??" Tanya Fara dalam keadaan gelisah . Mana tidaknya nyata hati Fara risau . Risau akan keselamatan Hakeem Iskandar .

Entah kenapa dia merasakan ada kaitan dengan Hakeem Iskandar . Instinc seorang ibunya kuat menyatakan kalau Hakeem Iskandar adalah merupakan anak lelakinya yang telah ditukarkan dengan anak perempuan lain sepuluh tahun yang lalu .

Tapi... Apakan daya... Itulah... Dia sendiri pun tiada bukti yang kukuh untuk mengatakan bahawasanya Hakeem Iskandar adalah anak lelakinya yang telah ditukar sepuluh tahun yang lalu .

"Puan ini ibu kepada pesakit ke...??" Tanya Doktor Irfan tersenyum .

"Oh... Tidak... Saya merupakan ibu kepada kawannya... Dan secara kebetulan pula anak saya memang terlibat dalam kes ini... Sehingga membuatkan budak lelaki itu jatuh daripada pokok durian... Dan untuk pengetahuan doktor... Budak lelaki itu merupakan seorang anak yatim... Dia tak de ibu... And bapak dia tinggalkan dia sejak daripada dia di dalam kandungan lagi... Sekarang ni pun dia duduk dengan nenek dia... Kebetulan pula saya ni jiran dia..." Terang Fara dengan tenang . Meskipun hatinya pada saat itu sungguh gelisah .

"Oh begitu ya... Okay... Memandangkan puan ni jiran dia... Jadi boleh lah saya terangkan... Alhamdulillah... Keadaan pesakit baik-baik sahaja... Tiada apa yang perlu dirisaukan... Sekarang juga dpesakit sudah boleh balik..." Terang Doktor Irfan .

"What...!! Macam mana Doktor Irfan Zahran boleh kata budak lelaki itu tidak apa-apa... Sedangkan budak lelaki itu pengsan tadi... Sebelum saya bawa budak lelaki itu ke sini... Dan macam mana pula doktor bagi budak lelaki itu balik sekarang juga... Macam mana kalau dia kenapa-kenapa dekat rumah dia nanti... Doktor tak kesian ke dekat budak lelaki tu... Hospital macam mana ni... Tak profesional langsung... Huft..." Amarah Fara sambil melihat nametag doktor yang bertugas di hadapannya itu .

"Buat pengetahuan Puan yang saya tak tahu namanya... Bukan saya seorang doktor yang tidak profesional... Akan tetapi memandangkan keadaan pesakit yang hanya terseliuh sahaja di kakinya... Tidak lah seserius mana... Lagi pula ini hospital kerajaan masih ramai lagi orang sakit yang sedang menunggu giliran untuk dirawat dan dimasukkan ke dalam wad... In case kalau ada apa-apa yang tidak kena Puan yang saya tidak tahu namanya boleh rujuk ke kaunter pertanyaan di depan sana okay..." Terang Doktor Irfan lagi sambil tersenyum .

"Wait... Doktor... Apa maksud doktor dengan budak lelaki itu tidak apa-apa dan cuma terseliuh sahaja di kakinya... Sedangkan tadi budak lelaki itu pengsan doktor...??" Tanya Fara ingin tahu .

"Oh... Pasal tu... Sebenarnya pesakit pengsan sebab terkejut... Mungkin sebab kaki pesakit tersadung ketika sedang memanjat pokok durian... Jadi sebab itu pesakit terkejut lalu pengsan pada waktu yang sama... Namun keadaan pesakit tidaklah seserius mana... Pesakit hanya mengalami terseliuh sahaja di bahagian kaki kanannya... Namun puan jangan risau... Selepas menjalani terapi dan berehat... In Sha Allah pesakit akan mampu untuk berjalan semula dengan baik... Untuk sementara waktu ini... Pesakit boleh menggunakan tongkat terlebih dahulu untuk membantu pesakit berjalan dengan baik..." Terang Doktor Irfan lebih lanjut .

"Oh... Begitu ke doktor... Maaflah doktor... Sebab saya cakap bukan-bukan pasal doktor dan hospital ini tadi..." Ujar Fara meminta maaf .

"Eh tak pe... Saya faham... Lagipun saya faham benar dengan keadaan keluarga pesakit saya... Sudah biasa... Apa-apa sahaja akan diucapkan oleh kebanyakan keluarga pesakit... Percakapan baik mahupun yang tidak baik... Lagipun saya tahu... Puan cakap begitu sebab puan terlalu amat merisaukan keadaan pesakit kan..." Ujar Doktor Irfan sambil mengukir sebuah lagi senyuman manis .

"Oh... Alhamdulillah lah kalau begitu... Terima kasih doktor... Kalau tak ada apa-apa saya masuk dulu lah ya..." Ujar Fara meminta diri terlebih dahulu untuk memasuki ruang perawatan Hakeem Iskandar .

JODOH CINTA MONYET (SORRY MUNGKIN LAMBAT UPDATE JUST TUNGGU JE...)Where stories live. Discover now