Part 2

557 41 0
                                    

Part 2

#takdircintakauaku

Saya pergi kerja naik kereta sendiri. Aiden sama Melvin share-share tolong saya bayar deposit kereta. Kereta myvi saja bah hehe Memang ada mahal sikitlah sebab colour kereta saya minta warna purple yang nice to see. Tidak terang dan tidak cerah. Lembut dan tidak bikin sakit mata mau tengok. Tiada pun yang boleh pegang kereta saya. Not even my brothers haha lagilah Audra. Memang haram!

Saya dapat lesen pun baru setahun lebih so masih ada lagi bertampal sticker 'P' di depan sama belakang cermin kereta saya. Half year saja lagi then boleh say good bye sama tu sticker.

Kalau petan-petangkan malas betul saya driving sebab sangat-sangat jammed. Saya kerja sana area Damai. Siapa tahu tu tempat memang fahamlah keadaan sana macam mana. Tidak juga bah jauh sama tempat tinggal kami. Kami tinggal sana area Foh Sang saja. Jalan kaki pun boleh sebenarnya.

Petang tu, entah macam mana saya driving. Terlanggar pula sama kereta orang lain. Saya kurang pasti. Saya yang salah atau tu orang yang salah.

BAM! Oh damn. No!!! My babyyy... saya tidak perasaan lagi tu ada kereta keluar dari parking sana depan Pick N Pay. Terus saya pasang signal kiri pg tepi dan saya keluar dari kereta.

"Macam mana oh kau driving? Tiada matakah?" bilang tu driver kereta Preve.

"Kau tanya saya? Patut saya yang tanya kau. Kau tiada pasang cermin pandang belakangkah?" saya balas dia.

"Kau banyak mulut lagikan? Bayar ganti rugi sekarang!"

"Sorrylah, bro ar! Kau salah, kau minta saya ganti rugi. Patut saya yang minta ganti rugi. Main reverse tidak pandai tengok belakang. You must be out of your mind!" eh! Saya mana mau mengalah.

"Mandak, kada kama..."

"Saya faham juga tu apa kau cakap! Tidak payah banyak bunyi. Sekarang kau bayar ganti rugi kereta saya. Gara-gara kau kereta saya tidak 'virgin' sudah."

Tu lelaki tengok saya lama. Ketara betul tu muka dia yang tahan ketawa.

"Kau yang tidak pandai driving, pasal tu terlanggar!" tu lelaki cuba mau kasi salah saya.
"Agak-agak ar kalau bercakap. Kalau saya tidak pandai driving, tidaklah saya bawa kereta. Ni kau nampak ni?" saya pigi tunjuk dia tu sticker 'P' di belakang cermin kereta saya. "Ini menunjukkan yang saya ada ambil lesen yang sah dan ikut peraturan. Saya lekat sticker lagi sebab saya berhemah. Entah-entah kau ni yang tiada lesen. Silap-silap lesen terbang! Jangan cakap banyak. Kau bayar ganti rugi kereta saya sekarang!" saya tidak mau mengalah. Sempat lagi puji diri berhemah.

"Saya tidak salah kenapa saya perlu bayar? Kalau kau degil begini kita pigi balailah." dia tidak mau akun salah.

"Undang-undang sekarang ni, siapa langgar dia yang salah. Kalau pigi balai pun tetap kau yang salah."

"Undang-undang siapa kau pakai?" dia tanya saya.

"Undang-undang saya sendiri! Sudah! Jangan banyak cakap. Saya mau kau bayar ganti rugi juga. Kau tengok tu lampu kereta saya, pecah oleh kereta buruk kau ni!"

"Kereta buruk kau cakap? Boleh tahan pedas juga mulut kau kan mandak."

"Kenapa? Kau mau test?" saya terus gigit bibir. Err silap cakapkah saya ni ar?

Terus tu lelaki tinguk saja saya lepas saya jawab begitu. Saya gigit lower lips saya. Pelan-pelan dia jalan pigi dekat saya. Lebih kurang 5 inci lagi jarak kami terus dia stop.

"Kau mau minta test yang macam mana? Softly atau roughly? I'm good with both." dia bilang sambil wink.

Oh shit! Kenapa saya speechless ni? Takkan gara-gara senyuman dia saja saya jadi freeze begini?

TAKDIR CINTA KAU & AKUDove le storie prendono vita. Scoprilo ora