Part 4

406 41 0
                                    

Part 4

#takdircintakauaku

"I now pronounce you as husband and wife! You may kiss the bride."

Jayden buka veil saya perlahan. Saya pandang wajah Jayden. Tangan dia di pinggang saya and slowly dia kasi rapat muka dia sama saya. Saya betul-betul nervous masa tu. Jantung pun tidak keruan sudah. Bibir I masih virgin ok haha Jayden renung mata saya dalam-dalam. Sedang otak saya berfikir tiba-tiba...

Cuppp! Terasa hangat di bibir saya.

Oh nooo!! Bibir saya sudah dicabul. Ciuman pertama saya cuma untuk husband saya huhuhu but wait... dia memang husband saya pun huh!  Adalah dalam 5 saat begitu bibir kami bertemu baru dia kasi lepas.

Habis saja di church, kami sambung sana rumah pengantin perempuan. Kami kahwin di kampung saya habis mamy sama dady mau ikut adat kampung betul-betul.

Sampai di rumah, kami tukar baju pigi baju tradisi kaum dusun yang di panggil sinurangga. Masa tu kami dalam satu bilik sudah. Memang nervous berabis plus saya takut Jayden sentuh saya. I'm not ready yet. Masih terngiang-ngiang lagi di telinga saya apa dia cakap hari tu. Dia buat saya benci sama dia.

"This is not right, Jayden! Lepas apa yang kau tuduh saya, kau masih mau teruskan perkahwinan kita? Sampai kau mau percepatkan tarikh kahwin. What's your agenda?" saya tanya Jayden masa kami tengah salin baju.

Jayden renung mata saya dalam-dalam. Jayden mendekat. Saya mengundur sampailah belakang badan saya bersentuh dinding. Damn! Jayden block badan saya dengan lengan dia. Saya terperangkap di antara lengan Jayden. Boleh dengar tu nafas dia.

"I can do everything I want now!" Jayden tidak jawab soalan saya.

"Tha... that's not my... my que... question!" shit! Kenapa konon saya tergagap ni? Jantung saya berdegup laju. Nafas saya pun tidak teratur sudah. Saya tengok Jayden, lain-lain sudah senyuman dia.

"Do you want to make it now, wife?" Jayden senyum menggoda kali ini.

Ngam-ngam lagi time tu saya bersinglet saja sama tight pendek. Jayden pula half naked. Berboxer saja.

Saya telan air liur bila Jayden cakap begitu. Dalam otak berpikir sudah mau tendang tu yoyow dia kalau dia macam-macam. Jayden kasi rapat muka dia sama saya. Lama-lama tambah rapat... tambah rapat... sikit lagi terus saya menoleh sebelah kiri. Bibir Jayden end up di leher saya. Laaama kami dalam keadaan begitu. Saya boleh rasa tu nafas dia turun naik di bahu saya.

Tangan dia sebelah kanan di pinggang saya. Jayden start kiss leher saya dan terasa perit sedikit bila Jayden tekankan bibir dia dekat cleaveage saya. Tangan dia slow-slow merayap masuk dalam baju. Mau sampai suda di gunung berkembar, hp saya berbunyi. Tangan Jayden terstop. Jayden pandang saya. Melompat-lompat sudah tu jantung saya haha laju-laju saya pigi sambut tu call.

"Hello!" tidak lagi saya tengok siapa yang call.
"Cutie..."

Saya terdiam. Saya tau sudah siapa yang call. Saya terdengar esakan kecil.

"Justin, please ..."

"Susah saya mau terima semua ni!"

"Listen! Saya kahwin atau tidak, everything gonna be like before."
"But..."
"We'll talk later! Ok?"
"Promise?"
"Yes!"
"I love you, cutie. Kau tahu kan kalau saya betul-betul sayang sama kau?"

"Ya, I know. I have to go now."

"Alright! Cutie... can you save 'the night' for us?"

Saya terdiam bila Justin cakap begitu. Serabut otak saya. Bolehkah saya cakap 'tidak' sama Jayden kalau dia mau?

TAKDIR CINTA KAU & AKUWhere stories live. Discover now