BAB 33(SPECIAL PART)

169 12 0
                                    

Kisah Namjoon

Flashback..

1100 tahun yang lalu...

Berlaku peperangan di antara Devil dan Angel buat pertama kalinya. Kerajaan Devil atau nama sebenarnya ialah Villian Devil tidak pernah ada pertelingkahan dengan Royal Angel iaitu kerajaan Angel selama ini.

Sampai lah suatu hari di mana Villian Devil ditakluki oleh satu kumpulan yang mempunyai kuasa magik yang sangat kuat dan bahaya.

Kumpulan ini dikenali sebagai Devil Wizard ataupun lebih spesifik adalah ahli sihir yang jahat. Mereka membunuh pemerintah di Villian Devil termasuklah pembantu-pembantunya sekali.

Kerajaan Villian Devil menjadi huru-hara disebabkan kumpulan Devil Wizard ini. Apabila Devil Wizard yang memegang takhta di kerajaan tersebut, semua penduduk Devil yang dulunya tidak ada hasad dengki dan hidup dengan aman berubah sebanyak 360°.

Mereka dikawal dengan kuasa magik yang dimiliki oleh kumpulan Devil Wizard untuk membenci kerajaan Royal Angel.

Dari situlah permulaan di mana Devil dan Angel menjadi musuh antara satu sama lain.

Pada tahun 1120...

Terdapat dua orang adik beradik yang tinggal di dalam sebuah hutan yang dinamakan Dark Forest. Hutan ini berada di sebelah selatan dalam kerajaan Villian Devil.

Mereka menjalani kehidupan mereka di dalam hutan yang penuh cabaran. Dua beradik ini ialah anak kepada pemerintah di kerajaan Villian Devil yang telah dibunuh oleh Devil Wizard.Mereka berjaya lepaskan diri semasa Devil Wizard ingin membunuh keluarga mereka.

"Hyung, nak keluar ni.Jadi namjoon tolong jaga rumah ya",kata woojin kepada namjoon. Kim Woojin adalah abang kandung kepada namjoon.

"Baiklah hyung.. Hati2",kata namjoon.

Setelah berjam2 masa berlalu, malam sudah menjelang tiba tetapi bayang abangnya masih belum nampak.

'Mana hyung ni.. Dari tadi lagi keluar. Tak balik2 lagi', bisik hatiku dan timbul rasa risau kerana abangnya masih belum balik.

Tiba2 bunyi ketukan pintu dari luar. Aku terus membuka pintu dan nampak abangku iaitu woojin terbaring dengan darah yang membuak-buak keluar daripada mulutnya serta badannya yang penuh dengan luka di sana sini.

Aku terus memangku kepala abangku. "HYUNG!!! APA YANG TERJADI DEKAT HYUNG NI?? ",rintihku.

"Namjoon Ah... Hyung dah takde masa lagi ni. Hyung nak kamu lari daripada dunia ni. Kamu pergilah ke bumi kerana tempat tu je yang hyung rasa selamat untuk kamu. Hyung tak nak kamu turut dibunuh oleh Devil Wizard tu",kata woojin sambil terbatuk-batuk.

Apabila aku melihat woojin batuk sambil mengeluarkan darah, air mataku mengalir dengan deras sekali.

"Apa maksud hyung?? Jangan kata ni semua kerja devil wizard tu!!! Hyung jadi macam ni sebab diorang ke?? ",tanyaku.

"Itu tak penting namjoon Ah... Kamu dengar sini baik2.Mulai harini kamu adalah satu2 nya pewaris kerajaan Villian Devil ni. Kamu perlu lari dari dunia ni sebelum mereka menjumpai kamu dan membunuh kamu. Apabila kamu rasa sudah sedia untuk menakluki kembali dunia ini, kamu hapuskan lah mereka dan mentadbir kerajaan Villian Devil ini. Kerajaan ini sahajalah peninggalan ibu bapa kita. Ingat pesan hyung tu namjoon.... ",kata woojin.

"Baiklah hyung. Namjoon akan ingat semua pesanan hyung",kata namjoon sambil mengalirkan air matanya.

"Bagus lah kalau macam tu... ",kata woojin sambil terbatuk-batuk dan secara tiba2 dia terasa sesak nafas. Tak sampai berapa minit, dia sudah menghembuskan nafasnya yang terakhir.

"HYUNG... KENAPA NI?? BANGUN LAH HYUNG!!! JANGAN TINGGALKAN NAMJOON!! ",jerit namjoon sambil menangis teresak-esak apabila melihat hyungnya meninggal.

Selepas kejadian hyungnya meninggal, dia mengikut nasihat hyungnya untuk pergi daripada kerajaan tersebut.

Dia turun ke bumi dan berjumpa dengan seorang manusia yang bernama Kim Taehyung. Dari situlah mereka berkawan baik dan berjumpa dengan yang lain iaitu Yoongi, Hoseok, Jungkook,Jimin dan Jin.

Dia berkawan baik dengan mereka berenam dan menyorokkan identitinya sebagai GOD OF THE DEVIL.

[C]FRIENDSHIP(BTS)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora