BAB 42

259 16 5
                                    

"Some moments become more vivid with the passage of time. Yesterday's many encounters and goodbyes existed for this moment. Every alley and crossroad i walked through were all meant to lead me to this very place, that kind of moment is what i mean".

♥♥♥♥♥♥♥♥

Hoseok p.o.v

 Aku terus memalingkan mukaku ke arah orang yang telah memanggilku itu.Dan orang itu ialah..........Namjoon.

"Hoseok ah,jom kita keluar.Aku ada benda nak cakap dekat kau ni",kata namjoon.

"Nak pergi mana???",tanyaku.

"Ikut je aku.Jom",kata namjoon.

Aku hanya mengikutnya sehinggalah kami masuk di dalam kereta.Aku melihat namjoon memandu keluar daripada kawasan rumah kami.Aku tak tahu ke mana namjoon nak bawa aku.

Setelah beberapa minit berlalu,akhirnya kereta berhenti di suatu tempat.Aku keluar daripada kereta tersebut.Aku mengingati tempat ini.Ini adalah  tempat di mana kami sering lepak dahulu.

Namjoon mengajakku untuk duduk di atas sofa untuk berbincang.Aku tak tahu kenapa aku rasa berdebar-debar.

"Hoseok ah...Kau mesti terkejut kan bila kau tengok jin hyung takde",kata namjoon.

"EH!!!Kau tahu sapa jin hyung...",kataku dengan nada yang terkejut.Aku terkejut kerana apabila jimin dan jungkook tak kenal jin hyung,aku anggap yang lain juga tidak mengenali jin hyung.

"Ye..Aku tahu..Tu kan hyung kita.Cuma yang lain je tak kenal dan tak ingat langsung pasal jin hyung",kata namjoon.

"Kenapa diorang tak kenal dan tak ingat jin hyung???",tanyaku.

"Itu semua sebab buku misteri tu atau lebih senang lagi buku the devil.Dalam buku tu mempunyai lebih daripada 3 permintaan jadi sesuatu buruk akan berlaku.Jadi perkara buruk tu adalah jin hyung tak wujud dekat dunia ni dan jugak tak wujud dalam ingatan kawan-kawan kita tu",terang namjoon.

"Maksudnya jin hyung dah hilang???",kataku.

Aku melihat namjoon menganggukkan kepalanya.

"Kejap..Macam mana kau boleh tahu semua benda ni???....Kau devil ke???",tanyaku.

"Ya.Aku the devil .Aku yang mengeluarkan buku the devil tu.Aku dah lama tahu pasal identiti kau hoseok..Kau adalah angel kan???",kata namjoon.

"Maksudnya kau lah devil yang dikatakan turun ke bumi tu kan.Kau memang licik namjoon..Kau tengok apa yang telah kau buat!!!!Kau dah buat hidup mereka sengsara tahu tak!!!Terutama sekali dekat jin hyung!!!!",marahku.

"Ya aku tahu aku salah.Tapi kau jangan risau sebab jin hyung akan muncul juga nanti tapi bukan sekarang".kata namjoon.

"Macam mana aku nak percaya cakap devil macam kau ni.Aku takkan percaya cakap kau lah",kataku dan mula ingin berlalu pergi.

"Hoseok tunggu!!!",jerit namjoon dan mula mengejarku.Dia terus memegang tanganku dan pada masa itu tiba2 muncul screen  LCD di mataku.Aku dapat melihat segala-galanya.

100 tahun yang lalu...

Berlaku peperangan di antara Devil dan Angel buat pertama kalinya. Kerajaan Devil atau nama sebenarnya ialah Villian Devil tidak pernah ada pertelingkahan dengan Royal Angel iaitu kerajaan Angel selama ini.

Sampai lah suatu hari di mana Villian Devil ditakluki oleh satu kumpulan yang mempunyai kuasa magik yang sangat kuat dan bahaya.

Kumpulan ini dikenali sebagai Devil Wizard ataupun lebih spesifik adalah ahli sihir yang jahat. Mereka membunuh pemerintah di Villian Devil termasuklah pembantu-pembantunya sekali.

[C]FRIENDSHIP(BTS)Kde žijí příběhy. Začni objevovat