BAB 41

193 12 5
                                    

"Would i have changed? If i had chosen a different path?? If i had stopped and looked back"

♠♠♠♠♠♠♠♠

Hoseok p.o.v

Selepas mendengar cerita jin hyung. Barulah aku memahami perkara yang sebenar. Apabila jin hyung menunjukkan buku misteri yang aku lihat hari tu dan menyuruhku untuk membacanya.

Aku terkejut melihat isi kandungannya. Aku rasa ini adalah buku yang diturunkan oleh puak Devil. Aku tertanya kenapa dia turunkan buku ni ke bumi. Adakah devil yang dikatakan turun ke bumi tu yang mengatur semua ni??

Persoalan berlegar-legar di kepalaku. Apabila aku melihat buku tersebut, ia hanya ada dua permintaan sahaja. Maksudnya..

"Maksudnya sekarang ni tinggal satu lagi permintaan ke hyung?? ",tanyaku.

"Ya.. Dan hyung ingat nak gunakan permintaan terakhir tu",kata jin.

"Tapi hyung.....tak bahaya ke??",tanyaku.Aku berasa tidak sedap hati pasal buku ni.Tak tahu kenapa...Mungkin sebab buku ni datang dari devil kut.

"Tak bahaya pun...Apabila kita minta je permintaan dalam buku ni,semua akan kembali macam biasa hoseok ah...Percayalah dekat hyung",kata jin.

"Baiklah,hoseok percaya dekat hyung",kataku.

Aku melihat jin hyung mengambil pen dan mula menulis permintaan di dalam buku tersebut.

"Aku harap taehyung dapat berubah dan menyesali perbuatan jahatnya selama ini.Kami 7 sekawan akan hidup dengan gembira tanpa mempunyai masalah lagi"

Selepas jin hyung menulis permintaan tersebut,tiba2 kepalaku berasa pening sangat2 dan aku tak sedar selepas itu.Aku pengsan.

Jin p.o.v

"Tapi hyung.....tak bahaya ke??",tanya hoseok.

"Tak bahaya pun...Apabila kita minta je permintaan dalam buku ni,semua akan kembali macam biasa hoseok ah...Percayalah dekat hyung",balasku.

"Baiklah hoseok percaya dekat hyung",kata hoseok.

Aku terus mengambil pen dan mula menulis permintaan di dalam buku tersebut.

"Aku harap taehyung dapat berubah dan menyesali perbuatan jahatnya selama ini.Kami 7 sekawan akan hidup dengan gembira tanpa mempunyai masalah lagi"

Selepas habis aku menulis permintaan tersebut,tiba2 muncul cahaya yang sangat terang daripada buku itu menyinari seluruh bilikku.Aku terus menutup mataku kerana ia terlalu silau.

Apabila aku menyedari tiada cahaya dah,aku terus membuka mataku dan aku perasan aku berada di sesuatu tempat yang tidak aku ketahui.Aku berada di suatu tempat yang sangat gelap.

Aku terus berjalan di dalam keadaan gelap tersebut sehingga aku berjumpa dengan cahaya.Apabila aku mendekati cahaya tersebut,aku berjumpa dengan taehyung.

"Jin hyung!!!!!",kata taehyung sambil menangis dan terus memelukku.

Aku yang terkejut melihat taehyung turut membalas pelukannya.Aku rindu akan taehyung.

"Hyung,taehyung nak minta maaf.Tae mesti dah banyak menyusahkan hyung kan.Kenapa tae ni banyak bawa masalah eh??",kata taehyung dengan air matanya yang mengalir sangat deras.

"Tae tak menyusahkan hyung pun.Hyung berterima kasih sangat taehyung yang dulu dah kembali.Thanks taehyung ah..",kataku dan air mataku turut mengalir.

Taehyung tersenyum.Tiba2 badan taehyung seperti ditarik oleh seseorang untuk menjauhiku.

"Hyung,tolong tae!!!!",jerit taehyung.

Aku mula berlari untuk menyelamatkannya tetapi secara tiba2 taehyung terus hilang di pandanganku.Aku terus terduduk dan menangis di situ.

"Kim Seokjin..."

Aku terus berpaling mukaku ke belakang apabila ada yang menyebut namaku.Aku melihat orang itu mempunyai sayap yang sangat besar dan mukanya aku tak dapat kesan.

"Seokjin,kamu telah dihukum kerana kamu meminta permintaan lebih daripada 3 kali.Mulai sekarang kamu akan tinggal di sini untuk selama-lamanya sehinggalah tiba waktunya di mana kamu akan dihidupkan semula sebagai seorang manusia",kata lelaki itu sambil mencampakkan buku misteri itu kepadaku.

Aku mengambil buku itu dan membukanya.Secara tiba2 muncul segala permintaan yang terdapat di dalam buku tersebut.

1) "Aku ingin membalas dendam dengan menggunakan badan jin hyung"-Taehyung

2) "Permintaan aku adalah kembalikan kawan-kawan aku yang dah meninggal tu". -Jungkook

3) " Aku inginkan semua kawan2 aku termasuk aku sekali dapat melupakan apa2 sahaja berkenaan dengan kim taehyung"-Jin

4)"Aku harap taehyung dapat berubah dan menyesali perbuatan jahatnya selama ini.Kami 7 sekawan akan hidup dengan gembira tanpa mempunyai masalah lagi" -Jin

Barulah aku perasan bahawa ada lebih permintaan di dalam buku tersebut.Selama ini aku tidak perasan pun tentang itu.Aku pandang ke hadapan semula untuk melihat lelaki bersayap tersebut tetapi dia hilang.

Aku mula mencarinya tetapi tidak dijumpai langsung lelaki bersayap tersebut.

Hoseok p.o.v

Aku membuka mataku dan aku sedar aku berada di dalam bilikku.Aku terus keluar daripada bilikku dan pergi ke dapur.Aku melihat yoongi sedang memasak di dapur.'Eh..mana dia???Bukan selalunya dia ada kat dapur ke???",bisik hatiku.

Aku pergi ke ruang tamu dan aku melihat namjoon,taehyung,jimin dan jungkook.Aku berasa semakin pelik.Mana dia???

"Eh!!Hoseok hyung..Selamat pagi!!!",kata jimin sambil tersenyum.

"Korang ada nampak jin hyung tak???Aku tak nampak pun dia dari tadi",kataku.

"Jin???Sapa tu hyung???",tanya jimin.

"Korang tak ingat ke Kim Seokjin..Dia hyung korang lah",kataku.

"Apa yang hyung merepek ni???KItorang tak pernah lagi dengar nama Kim Seokjin tu.Macam mana pulak dia boleh jadi hyung kitorang",kata jungkook.

Aku dah mula berasa pelik dan takut.Macam mana diorang boleh tak ingat jin hyung.Adakah ini effect selepas kejadian hari tu??

Aku terus berlari dan masuk ke bilik jin hyung.Apabila aku berada di dalam bilik jin hyung,aku tidak nampak langsung bayangan jin hyung.Aku mula hairan dan tertanya di mana jin hyung berada.Jangan cakap yang jin hyung dah hilang.

"Hoseok ah.."

Aku terus memalingkan mukaku ke arah orang yang telah memanggilku itu.Dan orang itu ialah..........

TBC...

[C]FRIENDSHIP(BTS)Where stories live. Discover now