Multimedia: Yakamoz Demir / Bölüm Şarkısı
Yakamoz'un Ağzından;
Gülmemi pardon anırmamı durdurdum ve gözlerim kısık bir şekilde Batu'ya bakıp "Hakettiler ama! Hem aynısını abilerime karşı da yapardım."dedim durumu kurtarmaya çalışarak. Tabi ki beceremedim.
Herkes birbiriyle dalga geçip anırdıkdan sonra sinamaya girdik. Abilerimiz yüzünden korku filmine girdik ki bu Gölge için büyük başarı.
Ben filmin çoğunu anırarak izledim. Gölge ise koltuğun altında izledi, evet ilk dakikadan koltuğun altına girdi ve bende onun yüzünden ilk dakikadan anırmaya başladım.
Film bittiğinde Ulaş "Film güzeldi ama Yakamoz anırmasaydı daha güzel olabilirdi." deyince ölümcül bakışlarımı Ulaş'a gönderdim. Emir ayağa kalkıp "Bir dakika ya Gölge nerede?" diye sorduğunda Umut işaret parmağıyla koltuğun orayı gösterdi. Ulaş "Bütün filmi orada mı izledin?" sorusuna Gölge "Aslında burada kalıp filmi izlememeyi tercih ettim." dedi, Akın dönüp "İnan bana bende kafamı yastığa gömerek izledim." demesiyle Mert, Akına dönüp "O yastık nereden çıktı?"dedi Akın gülümseyerek "Akın Duman her şeye hazır tatlım." dedi hadi ama bu çocuk bugün çok garip davranmaya başladı. Bugün gözlüğünü çıkarmıştı hatta biraz değişiklik yapıp göz kalemi sürmüştü, ne yalan söyleyim yakışmıştı da. Canım cici abim olup abi demediğim çığlık tablosundan fırlamış insan. Benim "Çıkalım artık şuradan. Daraldım!" diye isyanımla yemek yemek için restorana çıktık.
Ben, Gölge, Akın, Umut harici herkes hamburger yerken ben ve Akın pizza aldık. Gölge kumpir aldı. Umut ne alıyor hiç bi fikrim yok çünkü hala gelmedi ama adım kadar eminim ki iskender alıyor. Canım abim elinde olsa iskenderle evlenecek ama ilk dakikada karısını yeriz haberi yok.
Bunu sesli söylediğimi Gölge'nin ölümcül bakışlarıyla farkettim. Hadi ama! Kız iskenderi kıskanıyor!

Her zamanki gibi Umut'la beraber arka koltuğu boylamıştım. Her zaman olduğu gibi el kızartmaca oynarken telefonum çaldı, ekrana baktığımda GölGevezemin aradığını gördüm bu kızı böyle kaydetme fikrini Umut'tan bulmuştum. Telefonu açıp hoparlöre verdim "Ne oldu kız geveze?" dedim "Hoparlöre versene bir şey söyleyeceğim abim olmayan abimlere." dedi. Haberi yok ki zaten telefon hoparlörde "Sesim hoparlörde mi hemşerim?" dediğinde Ulaş gülümseyerek "Sen bize hep hemşerim falan diyorsun da aramızda 5 yaş var farkında mısın?" dediğinde "Yemin ederim herkesten laf yeme konusunda benden iyisi yok. Maşallah bana nazar değmesin!" dedi.
Ben bu kadar uzun cümleyi tek nefeste kurmasına şaşırırken diğerleri gülüyorlardı. "Her neyse! Benden 5 yaş, 4 yaş, 3 yaş büyük ve yaşıtım olan insanlar konuşmaya başlayabilir miyim?" dediğinde Umut "Konuş artık." dedi. Canım kibar abim! Gölge "Ben canıım abilerim-" dediki Emir sözünü kesti. "Sus sus kotanı aşıyorum. Bugün çok abi dedin!" dedi. Sonrasında Akın çığlık attı. Ne kadarda alışılmadık bir şey! Çok şaşırdık! "Ah be yavrum devrelerim yandı. Doğrusu bu kadar abi demen bünyeme zararlı." dedi ve sonrasında bizim arabada gülüş sesleri yankılandı.
Gölge "Her neyse..." diyerek konuşmasına devam etti. "Canım abiler-" dediğinde cümlesini tamamlayamadan Emir bağırarak "Sus artık Gölge!" dedi. "Peki peki konuşacağım... bizim ayılardan izin aldım tatile çıkabilirmişiz. Yani şöyle bir Bodrum olur, Anamur olur. Güzel olmaz mı?" dedi, gülümsedim.
Sonrasında Mert "Zaten deniz bulunan bir şehirde oturuyoruz. Neden böyle yapıyorsunuz ki?" dedi. Gölge hemen lafa girdi "Ama burada yaşıyoruz tatil sayılmaz." dedi. "Aynen aynen başka yere gidelim." dedim. Umut telefona ölümcül bakışlarını atıyordu.