Part 6: E X

14.7K 227 4
                                    

Nyna mencelikkan mata dek kerana jam penggera yang lantang bunyinya. Berat sangat untuk Nyna bangun dari tempat tidur. Lampu tidur disisi katil dinyalakan. Ditoleh kearah jam. "Hmm baru pukul 5:30." Bebelnya mamai.

Seperti biasa, Nyna mencapai tuala, mandi dan bersedia untuk pergi ke kerja. Ketika di dalam bilik air, dia termenung lagi. Fikirannya serabut untuk memikirkan bagaimana cara untuk tidak bersua muka dengan bossnya itu. Nyna membuka pakaian tidurnya dan melihat disekitar bahagian dada miliknya penuh dengan kesan lebam atau lebih spesifik, "lovebyte". Badannya masih lagi sakit-sakit kerana tidak biasa dengan keadaan seperti semalam. Nyna mengeluh.

Usai mandi, Nyna membelek badannya di hadapan cermin.

"Shit kat leher pun ada? Fuck." Rungutnya. Sedaya upaya dia menutup kesan lovebyte itu dengan tepekan bedak compact namun tidak membuahkan hasil. Jelas kelihatan warna seakan merah gelap di leher jinjangnya. "Tak boleh jadi ni."

Nyna menuju ke wardrobe mencari baju yang sesuai dipakai untuk menutup lovebyte nya itu. Matanya tertarik dengan sehelai t-shirt hitam yang mempunyai turtle neck khas untuk menutup leher. "Perfect!" Lalu rambut panjang paras bahu itu dilepaskan dan blazzer disarung untuk tampak lebih kemas. Lalu mengambil sarapan dan bersiap sedia untuk pergi ke officenya.

 Lalu mengambil sarapan dan bersiap sedia untuk pergi ke officenya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*NOAH POV*

I'm gonna meet Nyna today! Rindu sangat nak tengok senyuman dia, renungannya, everything about her! And i'm gonna make sure i will get her. Tak kira apa cara sekali pun. I want her. No one else. Harini aku memang nak buat kerja gila. Demi Nyna, aku sanggup. Nyna Amanda, please accept me. Dan aku memandu kereta tanpa hala tuju pada waktu pagi begini. Tiba-tiba, phone aku berdering.

INCOMING CALL FROM: MOMMY

Sh-.. apa mommy nak ni?

Mom: "Hello? Noah?"
Noah: "Yes mommy ada apa?"
Mom: "You are not okay. Is there anything bad happened to you lately?"
Noah: "I'm okay mom. I'm a grown man. I can take care of myself."
Mom: "But beberapa hari lepas mommy tak sedap hati. All i can think about is you Noah. But i'm glad that you're okay. Hmm i just wanna ask, do you take any of your medicines yet?"
Noah: "Ohh uhmm ahhh yeah i took those already. Don't worry mom. I'll be fine. Ok mom talk to you later!"

Lalu panggilan dari mommy tadi sepantas kilat aku matikan. Darahku menggelegak. Mommy ni, tak habis-habis ubat, ubat dan ubat. Aku memang pantang jika hal-hal tentang ubat ditanya oleh orang sekelilingku. Ya, aku memang dibawah kawalan ubat. Tapi aku tak gila macam orang lain sangka. Aku hanya manusia yang normal. Penyakit tu dah lama hilang. "Dia" pun dah lama mati. Lenyap dari hidupku. Aku sihat sekarang. Tapi tabiatku yang suka meremehkan pengambilan ubat penting dalam seharian membuatkanku sedikit sebanyak berhalusinasi. Tapi aku tak gila. It's okay. Aku mampu mengawal diriku. Lalu aku menekan minyak memecut laju menuju ke kondo milik Nyna. Nyna sahaja yang mampu aku fikirkan sekarang ni.

*NYNA POV*

Usai saparan, aku teringat akan handphoneku yang tertinggal di dalam bilik tidur. Tiba-tiba aku terasa tidak sedap hati. "Permudahkan segala urusan ya tuhan." Bisikku. Selepas suis lampu ditutup, aku bersedia untuk membuka kunci pintu utama dan aku kuak seluasnya.

"OH MY GOD!! WHAT THE FUCK?!" Aku terperanjat dek kerana tubuh badan yang gagah dan tinggi lampai muncul di hadapan pintu. Beg tanganku terjatuh.

Nyna: "Haris?!"
Haris: "Oh my god i'm so sorry! I was just gonna knocking on your door."
Nyna: "I'm sorry i terperanjat gila tadi. Why are you here?"
Haris: "Um, visiting if you don't mind?"
Nyna: "Oh i'm so sorry Haris, I'm in little bit rush for work."
Haris: "Oh independent woman huh?"
Nyna: "Of course I am. Till next time." Aku seakan mengelak darinya. Lalu lenganku ditarik lembut.

"Look Nyna, i know i messed up. Can we just start the whole thing back? I just realized that my life is a mess without you. Please come back to me? I promise i jaga you. I miss you sayang. You makin cantik by the way and sumpah i rasa menyesal gila sebab tinggalkan you dulu." Sambil tangannya mengusap lembut pipiku. Aku seakan tak percaya kata-kata ini keluar dari mulut seorang lelaki yang playboy dan dayus seperti Haris. Lalu tangannyaku tepis.

"I'm so sorry Haris. But I don't believe in second chances. Go find another girls that are far more better than me. That's what you said when you dumped me don't you remember?" Aku merenung anak matanya tajam. 1001 perasaan bercampur baur di dalam anak matanya.

"Now please, go away and never come back."

"Alright then. If that's what you want. But you'll never be happy. Mark my words." Lalu Haris beredar dari situ.

Aku terdiam. Termenung. Hilang terus mood untuk pergi ke kerja hari ni. Aku terduduk di atas bangku di halaman kondoku. Dalam keadaan tidak sedar, ada sepasang mata sedang memerhatikanku dari jauh.

-
-
-
-
-
-
Kenapa haris datang tiba-tiba tanpa khabar berita? Jeng jeng jeng. Next part gonna be lit! Okay have fun readers!💕💕

Abusive Mate Where stories live. Discover now