Part 20: Found

11.2K 338 21
                                    

Berikut adalah serba-sedikit details yang boleh dikategorikan sebagai penyakit mental disorder yang dihidapi oleh Noah.

---------------------------------------------------
Psikosis — Perubahan ketara pada pemikiran, perasaan tingkah laku dan kewarasan. Pesakit juga akan keliru dan dikatakan mendengar suara-suara ghaib yang dinamakan sebagai 'halusinasi'. Mereka juga mungkin bercakap seorang diri.

Contoh psikosis yang sering dialami:

Schizophrenia — Ciri utama ialah halusinasi, delusi, celaru pemikiran, pertuturan dan tingkah laku. Mereka juga mengalami halusinasi auditori (mendengar suara ghaib).

• Schizophrenia paranoid adalah penyakit kronik, dalam jangka waktu yang lama boleh membawa komplikasi seperti bunuh diri dan perlakuan berbahaya pada orang lain.

---------------------------------------------------

***

Sebulan sudah usia pemergian Puan Yati. Segala keperitan telah pun dilalui oleh Noah. Walaupun perit tetap ditelan walau terpaksa. Begitu juga Nyna. Keadaan Noah menunjukkan perubahan yang ketara. Dia menjadi semakin ganas dan extreme. Tidak boleh dikawal walau dengan apa cara sekalipun. Sekarang ini, Nyna menjadi tempat Noah melepaskan amarahnya. Tidak kira masa, waktu mahupun tempat. Nyna dilayan teruk jika Noah tidak mendapat layanan yang puas dari Nyna.

**

"You see yourself on the news babe? Your parents are looking for you everywhere! Police too? I bet they didn't know you are here with me aren't they?" Noah bergelak besar sambil mengetuk-ngetuk cermin televisyen yang sedang memainkan berita tentang kehilangan Nyna Amanda Azman.

"Kepada sesiapa yang menjumpai anak perempuan saya, Nyna Amanda, sila hadir memberi keterangan. Telefon bimbitnya dimatikan sejak 2 bulan yang lalu. Kami puas membuat pelbagai cara untuk menghubungi dan mencarinya namun, tidak berhasil. Melalui media inilah satu-satunya cara kami dapat menemui kembali anak saya. Sekian."

Kedengaran tegas dan gusar suara Encik Azman di dalam berita itu. Puan Aima yang berada di sisi Encik Azman hanya tunduk mengelap air matanya yang membasahi pipi.

"Hoi mak bapak Nyna! She's with me! You hear that?! She becomes my sex slave! Forever! Poor both your parents!" Noah bertepuk tangan.

"Mama jangan nangis. I'm here. I miss both of you. Nyna terseksa duduk sini. I just need to get out of here." Nyna hanya kaku ditepi bucu dinding menangis ketakutan.

Tangannya menggigil menahan gugup. Nyna tidur hanya beralaskan lantai sejuk tanpa seutas benang dikulitnya. Tangan dan kakinya bergari tidak kurang seperti seorang banduan yang akan menerima hukuman gantung tidak lama lagi. Badannya semakin susut disebabkan oleh Noah tidak menghiraukan kehadirannya di dalam bilik tidur itu. Noah akan melayannya jika mahukan seks sahaja. Kudrat Nyna juga tidak mampu untuk melayan kehendak Noah kerana hampir setiap jam dia membuat Nyna sebagai hamba seksnya. Setiap hari tanpa jemu. Jika Nyna membantah, Noah mengeluarkan sebilah pisau tajam lalu diacuhkan ke mana-mana bahagian tubuh Nyna.

Pernah suatu hari, Nyna tidak mahu melayankan nafsu binatang Noah ini lalu Noah menggores lengan Nyna dan sedaya upaya memaksa Nyna melayan kehendaknya.

"Bunuh je aku ni! Bunuh!" Nyna melawan.

"Kau nak sangat mati?! Hah?! Aku tanya kau ni nak sangat ke mati?!" Dengan kasar lengan Nyna direntap lalu sebilah pisau tajam dikeluarkan dari poketnya. Noah menoreh lengan Nyna dengan sekuat hati.

Abusive Mate Where stories live. Discover now