Part 21: "Good Girl"

12.5K 312 18
                                    

Pada waktu senja begini, Sara mengambil keputusan untuk berjogging di sekitar area perumahannya. Dia jarang beriadah di kawasan umum. Kebiasaannya Sara selalu pergi ke private gym untuk kekal sihat. Nak dijadikan cerita, semasa dia melepasi kawasan banglo Noah kerana rumah mereka terletak hampir berdekatan, secara tidak sengaja sepasang matanya tertangkap ke arah dua susuk tubuh di jendela besar yang berada di bilik tidur Noah yang tiada langsir. Terpampang jelas ketika ini Noah sedang menyeksa Nyna secara fizikal.

"What in the world?!"

Matanya masih lagi memantau gerak-geri mereka berdua.

"Nyna?! Aku dah agak dah! Mesti kau dekat sini!" Terperanjat melihat keadaan kawan baiknya yang digari kedua belah tangannya.

"Without no clothes on?! Shit! Something is not right!"

"Eh, but wait. Why Noah abusing her? Why she looks horrible as fuck? Tak boleh jadi ni. Aku kena buat perancangan nak selamatkan Nyna. Nyna needs a help." Dia terus menyorok di balik pokok-pokok yang rendang memandangkan susuk tubuh Noah keluar dari pintu utama banglo itu dan terus hilang dari pandangan dengan kereta BMW miliknya.

"He's talking alone?" Sara mengaru kepala.

Dengan pantas, dia terus mendail nombor Puan Aima untuk memberitahu tentang anak perempuannya itu.

"Hello, yes.. uhm i found Nyna."

"Where? Thanks god! How is she?" Cemas suara Puan Aima ketika di hujung talian.

"Uhm.. I explain to you later. I have a plan to work on it. Talk to you later auntie." Suara Sara menamatkan perbualan bersama Puan Aima ditalian.

"Tak boleh jadi ni. Aku kena selamatkan kau Nyna. Cukuplah apa yang Haris buat dekat kau tempoh hari."

**

Pintu utama banglo milik Noah diketuk kuat. Loceng dikelik laju. Tiada jawapan.
"Tiada cara lain." Lalu dengan kasar Sara membuka tombol pintu.

"Tak kunci? Good."

"NYNA?! NYNA?!"

Kosong. Tiada sahutan.

"I know you're up there! Where are you?" Berdengung suara Sara di dalam banglo.

Dia memantau keadaan sekeliling keadaan banglo itu. Berselerak. Sampah tidak terbuang, baju kotor berlonggok di atas sofa, berhabuk chandelier yang gah tergantung di ceiling. Pinggan kotor berselerak di atas meja dengan kehadiran ulat sampah mengurungi sisa makanan yang telah basi.

Bau busuk seperti bangkai menusuk hidungnya.

"Shit! A dead bird?" Sara ternampak seekor burung yang telah hilang kepala seakan dikelar. Dia mengeliat geli lalu hidungnya ditutup.

"What is going on right now? I cannot believe what i saw just now!" Tanpa sengaja kakinya terpijak segerombolan nasi yang sudah lembik dan basi bertaburan di atas lantai. "Fuck!" Sara merungut kegelian.

"Nyna?! Where are you?"

Dengan pantas dia menuju ke bilik tidur Noah yang berada di tingkat atas.

Pintu bilik itu tertutup rapat.

"Nyna?!"

"Answer me!" Perlahan-lahan bilik tombol pintu itu dikuak.

Tiada orang. Dengan perlahan matanya dilirikkan ke arah hujung sudut bilik itu. Penampakan susuk tubuh Nyna yang teramat sedih keadaannya. Rambut yang kusut masai tanpa seutas benang pun di kulitnya. Badan yang semakin mengurus, muka penuh dengan kesan lebam dan lengan penuh dengan kesan luka yang dalam, kaki dan tangannya digari ketat. Seluruh tubuh badannya mempunyai kesan lebam yang bercorak-corak. Mulutnya pula dilekatkan pita lekat hitam.

Abusive Mate Where stories live. Discover now