Park Chanyeol.

2.5K 160 39
                                    

Keesokkan paginya , Baekhyun tak pergi kerja. Dia ingin memujuk Rahee. Baekhyun memandang isterinya yang sedang membaca buku mengenai ibu mengandung. Dia melabuhkan punggung di sofa lalu merangkul pinggang Rahee.

Rahee menepis tangan Baekhyun lalu menjarakkan dirinya dari Baekhyun tetapi Baekhyun merapatkan semula dirinya dengan Rahee.

"Awak nak apa? Jangan rapat dengan saya. Saya rimas.." Rahee menolak badan Baekhyun dengan lembut.

"Kenapa ni? Masih marahkan saya pasal semalam."

Diam.

"Sayang.. saya minta maaf."

Sepi.

Baekhyun mengeluh. Dia tak tahu bagaimana lagi nak memujuk Rahee.

"Kenapa awak buat saya macam ni?" Rahee menahan sebak di dada.

"Awak dah tak sayangkan saya.." sambung Rahee.

"No. Bukan macam tu.."

"Awak masih cintakan Sooji?"

Baekhyun terkejut dengan pertanyaan Rahee. Dia terdiam.

"Awak diam. Maknanya betul lah.." air mata Rahee mengalir di pipi.

"Sampai hati awak , Baek.."

"Sayang.. please....."

"Jangan panggil saya sayang kalau awak sayangkan orang lain!" Rahee bangun lalu tinggalkan Baekhyun seorang diri di ruang tamu.

Baek terkedu.

--

Baekhyun menyediakan sarapan buat mereka berdua memandangkan Rahee masih marahkan dirinya. Dia bercadang untuk memujuk hati Rahee dengan memasak masakkan kesukaan Rahee, jajangmyeon dari air tangan Baekhyun.

Setelah siap hidang di atas meja, Baekhyun memanjat anak tangga untuk mengajak Rahee makan bersama. Kebiasaannya Rahee yang akan menyediakan sarapan sebelum Baekhyun bertolak ke tempat kerja. Tapi harini, faham faham saja lah..

Baekhyun melangkah ke bilik dengan rasa yang berdebar debar. Setibanya di depan pintu bilik, Baekhyun ketuk pintu dengan lembut.

"Sayang, jom sarapan dengan saya. Saya buatkan jajangmyeon untuk awak.."

Sunyi.

Hati Baekhyun mula rasa tak sedap. Dia mengetuk pintu sekali lagi.

"Sayang.. dah bangun ke belum ni?"

Sepi. Baekhyun mengeluh..

"Sayang.. I know you still mad at me. Tapi sayang kena makan. Please sayang.. jangan siksa diri awak dengan baby kita." Baekhyun cuba memujuk Rahee. Tapi, tetap tiada balsan dari Rahee.

Baekhyun lepaskan keluhan.

"Kalau sayang taknak makan sekarang, nanti sayang turun makan. Saya kena pergi kerja dulu. Kalau ada apa apa, call saya. Arasseo? I love you.."

Baekhyun beredar. Biarlah.. Rahee perlukan ruang untuk tenangkan fikiran.

--

Rahee memandang ke luar dari jendela bilik tidur. Apabila dia pasti Baekhyun sudah bertolak ke tempat kerja, dia keluar dari bilik dan melangkah anak tangga dengan berhati hati. Rahee perlu jaga kandungannya. Tak boleh terlalu aktif atau jatuh.

Rahee menuju ke arah meja makan. Terpandang tudung saji di atas meja lalu dibuka. Sepinggan mee dan juga kuah jajangmyeon. Dia terpandang note di tepi pinggan mee dan membaca isi yang ditulis oleh Baekhyun.

"Rahee sayang.. jangan lupa makan tau. Saya dah buatkan makanan kesukaan awak. Awak jangan buat kerja rumah. Jangan aktif sangat. Awak rehat je. Biar saya kemaskan rumah bila saya balik nanti. I love you, Byun Rahee!" - xoxo your handsome husband :P

CHEATING (COMPLETE) Where stories live. Discover now