#6

1.2K 93 1
                                    

KRIK, krik...

Terkeras terus si bebal.

'Tolonglah jangan protes, jangan protes, jangan protes...' Balik-balik saya bilang begitu dalam hati.

Si bebal macam faham ja kenapa saya buat begitu dan tidak memprotes. Dia tidak balas kiss saya, tapi at least dia nda tolak saya jauh-jauhlah.

"Kiss konon tu? Punyalah awkward. Tapi dorang memang nampak macam couplelah," bilang itu suara lelaki yang sama.

Jaga, jangan sampai saya tangkap kau sonooo. Saya karate chop buntut kau nanti...

"Memang betul oh dia bukan gay!" bisik orang ramai, marah.

"Kenapa bukan saya?!" seru satu cewek.

"Saya pun mau kena kiss sama kena pegang macam tu juga!" teriak cewek lain.

Biar betul dorang ni? Dia GAY lah, jadi mustahil tu. Lagipun, dia ni rogon! Bodoh punya bimbo semua. Well, at least akhirnya berjaya juga kami kasi yakin dorang...

"Saya sanggup oh bagi dia virginity saya!" teriak cewek lain lagi.

Buekkk! Cepat-cepat bah si bebal tolak saya dan menjegil tajam.

"K-Kau sikit lagi... mau termuntah... di bibir sayakah tu?! Bikin geli betul kau ni. Nanti si cibai tu. Kalau saya dapat dia, tiwaslah dia..." gerutu dia pelan.

Saya tercari-cari dari mana datang itu suara lelaki yang macam saya kenal dan ternampak ada orang keluar dari pintu. Siapa bah itu lelaki... di mana juga saya pernah nampak dia sebelum ni? Dan kenapa dia cuba mau bagi problem sama kami? Apa juga yang kami pernah buat sama dia? Well, mungkin si bebal ada banyak musuh mangkali, jadi nda hairanlah...

Si bebal pusing dan berjalan pigi di pintu.

"Oi, kau mau pigi mana tu?" tanya saya.

"Nanti dorang curiga lagi kalau saya lap mulut di sini, jadi saya mau pigi di toilet cuci mulut," gerutu dia.

Fuhhh. Masih lagi dia anggap macam saya ni pencemaran. Well, yang paling penting orang ramai akhirnya yakin sudah. Itulah tujuan utama peranan saya.

Saya keluar pigi di taman mau ambil udara segar. Gelap, tapi malam terang bulan. Saya jalan-jalan di sepanjang rimbunan bunga ros dan duduk di bangku buaian putih yang fancy. Mengeluh lagi saya sambil tengok bulan yang bulat macam guli.

Sudahlah saya sacrifice first kiss saya, itu orang yang tau pandai kenang budi langsung tidak hargai effort saya mau kasi selamat reputasi dia. Well, memanglah bah saya pun mau kasi selamat diri sendiri juga, bah tapi. Nda sangka first kiss saya melayang begitu saja. Saya gosok bibir saya kasar-kasar, mengeluh lagi. Oh, well. Masa depan saya lebih penting daripada kiss saja. Kalau kiss boleh kasi selamat masa depan saya, then what's so bad about it, kan?

Sedang sibuk saya berfikir pasal ni, tiba-tiba macam ada cecair mengalir di pipi saya. Bikin hairan. Adeh... kenapa juga mata saya bocor ni? Why?!

Saya bersandar di bangku dan tengok langit gelap. Mudah-mudahan itu langit tidak melambangkan yang masa depan saya suram. Nasib baiklah masih ada bulan terang. Bererti, masih ada harapan lagi.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Where stories live. Discover now