#21

824 64 0
                                    

BILA makin dekat sudah, baru saya sedar itu cewek... si Vickie?! APA?! Kenapa si Jordan berdua-duaan sama si Vickie ni?!

Si Jordan nda kenalkah siapa si Vickie? Kenapa si Jordan intim betul sama dia? Well, dia sedang tunggu di kereta masa saya terberjumpa sama si Vickie kelmarin... Mungkin si Jordan terlampau jauh sampai dia nda nampak muka si Vickie kali masa tu. Mana bah si bebal ni... Saya nda mau dia nampak ni semua... Saya nda mau dia alami macam apa yang saya pernah alami.


Tidak apalah kalau si Vickie rampas si Charlie. Saya nda peduli sudah pasal si Charlie. Tapi mana saya mau kasi biar dia rampas wife si bebal juga!

Baru saya mau pigi sergah dorang, ada orang tarik tangan saya.

"Kau bikin apa owh di sini? Baru juga saya mau pi ambil kau," bilang tu suara.

Saya pusing. Nokotigok saya tengok si bebal. Cepat-cepat saya menjeling sekilas pigi tempat si Jordan dan lepas tu pandang si bebal.

"N-nda! Tiada!" jerit saya dan kasi blok pandangan si bebal. Dia angkat kening sama saya.

"Yaiii, kenapa konon kau lain-lain ni... ada something kah di belakang kau?" tanya si bebal hairan, lepas tu tengok pi belakang saya.

"Owh... si Pepe..." bilang si bebal, langsung nda terasa ni.

"Aihhh? Kenapa kau relaks ja ni? Bukan kau sepatutnya mengamuk sudah kaini sekarang?!" seru saya.

Selalunya si bebal terus naik angin tu pasal jeles. Satu hari bah ni hari dia murung pasal si Jordan peluk saya tadi pagi.

"Kenapa tei? Si Jordan tau juga apa dia buat tu," bilang si bebal.

"Bah, kau fikir apa dia buat tu? Saya ada ter'miss' out apa-apa kaini?" tanya saya.

"Kasi biar ja dia buat hal dia. Yang penting sekarang kita mesti mau buat part kita. Ngamlah kau ada sini sudah. Kau mesti mau ikut saya," bilang si bebal dan tarik saya, bawa jalan.

Masa tulah saya sedar... dia sendiri yang tarik tangan saya... dengan selamba lagi tu... dia nda takut sudah kaini sama perempuan?

Seterusnya yang saya tau, kami di beauty salon yang terkemuka sudah. Jenis beauty salon yang ada service mau bikin rambut, kasi mekap, buat manicure, pedicure dan tolong kasi dress lagi. Boleh dibilang head to toe punya makeover lah bah.

"Erm... apa bah kita bikin ni?" tanya saya bingung.

"Kau mesti mau berlawa-lawa ni malam," bilang si bebal.

"Ada apa konon ni malam?" tanya saya.

Balik-balik sudah dorang cakap pasal ni malam sejak kami pigi supermarket kelmarin, tapi dorang langsung nda mau bagitau saya betul-betul apa yang going on ini malam.

"Ada surprise untuk kau, tapi saya belum boleh bagitau. Bah, jangan buang masa lagi. Biar ja tu beautician semua buat kerja dorang," bilang si bebal.

"Saya nda mau dorang buat apa-apa selagi kau nda bagitau saya," bilang saya, berdegil.

Itu beautician semua tengok ja si bebal dengan janggal.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Where stories live. Discover now