Manja (7)

5.2K 260 3
                                    

"Dah sudah?" Aku angkat keningku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dah sudah?" Aku angkat keningku. Laila senyum manis. Segera aku menghampirinya. Tubuh genit itu aku peluk dari belakang.

"Pandai isteri abang lukis." Aku kucup pipinya sekilas. Merona merah wajah itu. Ah! Laila selalu saja malu-malu begini.

Aku ambil potret aku yang dia lukiskan. Ya. Isteri yang aku nikahi dua bulan yang lalu ini. Diam-diam rupanya sangat berbakat dalam melukis.

Aku ingat lagi malam itu.

"Assalamualaikum sayang.." Aku beri salam. Laila tertunduk malu. Sukanya aku bila sudah sah menjadi suaminya.

Dengan dada yang berdebar aku dekati dia yang sedang duduk di birai katil itu. Dia sudah siap mandi dan mengenakan baju tidur jenis pajama. Itu pun aku dah nampak seksi.

Aku duduk disebelahnya. Dia masih lagi menunduk dengan bermain-main jemari mulusnya. Jemari yang telah menyalami aku buat pertama kalinya tadi. Yang pernah melempang aku di saat pertemuan pertama kami.

Aku tarik tangannya. Jari jemarinya itu aku sulam ke bersama jemariku.

"Laila okey?" Aku tanya lembut. Dia pagung kepala lalu mengangguk perlahan.

"Laila tahu, abang rasa gembira sangat Laila dah jadi isteri abang. Laila happy tak?" Aku tersengih padanya. Kepala aku tundukkan mencari wajahnya yang memandang kebawah kembali itu. Memang pemalu habislah isteri aku ni. Aku ni tak cukup handsome ke yang nak pandang lantai tu?

"Janganlah malu-malu dengan abang.. Abang dah jadi suami Laila kan?" Aku terus tarik dia dalam pelukan. Mengeras serta merta tubuh itu. Nak tergelak pun ada.

Aku leraikan ikatan rambutnya. Bibir aku labuhkan ke dahinya. Pipi mulus itu aku belai lembut. Debar memang berdebar. Tapi kalau aku tak mula bila lagi?

Laila pejam mata rapat. Bibir bawahnya diketap erat. Fuh! Kenapa aku nampak seksi sangat?

Perlahan bibir aku jatuh ke bibir merah jambu yang mungil itu. Laila masih terkaku. Aku jatuhkan tubuhnya pula. Tangan aku mula bergerak membuka butang pijamanya. Inilah isteriku yang indah.. Yang amat aku cintai.. Yang mewarnai hidupku walaupun tanpa suaranya.

Aku buka bajuku pula. Menayang dada sasa aku lalu mula menindih isteriku yang masih belum buka mata itu. Aduh sayang..

"Bukalah mata sayang.." bisikku lunak lalu menyembam ke lehernya. Laila paling wajah ke sisi. Aku mula rasa pelik.

Aku angkat wajahku. Pipinya aku tekup dengan kedua telapak tanganku.

"Sayang? Kenapa ni?"

Tak semena-mena Laila tendang perut aku. Nyaris mengena asetku. Terdorong aku kebelakang. Terkejut aku dibuatnya.

Laila tarik gebar menutup tubuhnya yang terdedah angkaraku tadi. Dia tergeleng-geleng dengan airmata yang laju menuruni ke pipi. Meringkuk tubuhnya di penjuru kepala katil.

MANJA ( Cerita Pendek ) - Free ReadingWhere stories live. Discover now