CKBSK / 27

404 87 85
                                    

CRUSHKU BOO SEUNGKWAN
27
——
PART KAHWIN DISKIP. AYE BUKAN ORANG KRISTIAN, SO AYE TAK TAU MACAM MANA PERKAHWINAN CARA KRISTIAN DIJALANKAN. MASEHHH.
——

" ehh bangang jangan merempit siaa, kang terjatuh sia sia je sistem peranakkan aku jatuh. Jshwhshshs. "

" alaa lek ahh, Boo taknak anak sekarang pun kan. "

Pukkk!!

Hyera hanya buat muka selamba dia je apabila kepalanya menjadi mangsa pukulan Seol. Sebenarnya dia tak rasa sakit pun sebab kepalanya sudah dilindungi oleh sabun dettol. Acewahh tipu je, dengan helmet laa doh.

Bayangkan dengan muka derp Hyera yang limited edition tu dia pi merempit kat sepanjang taman perumahan. Habis pakwe pakwe kat situ naik meremang bulu roma. Almaklum laa, dipikirnya hantu jenglot yang lalu di siang hari.

" woi hanat, jangan lelaju laa wehhh!! " teriak Seol sambil memegang helmetnya yang sudah nak tercabut gara gara kelajuan moto skuter yang terlalu ekstrem.

Hyera masih seperti tadi, dengan muka berbahaya dia tu, fuhhh reciksss.

Belok kiri, belok kanan, belok kiri lagi, jalan straight don't belok belok.

Berdecungggggggggggg!!!

" wehh Kwan, kau nampak tak ape yang aku nampak tadi? " soal Vernon polos. Cermin mata yang sudah terlurut dibetulkan.

Seungkwan memandang moto skuter yang dihadiahkannya kepada Seol sempena perkahwinan mereka dengan wajah yang mendatar.

" hmmm, diorang masih jakon. Biarkan. "

Seungkwan mula menulis pada buku sekolahnya, sesekali matanya dok fokus kat kelibat moto skuter yang masih menghantui kawasan perumahan tersebut.

Fahamilah yang dia risau bini dia jatuh moto, kalau Hyera tu jatuh lantak dia laa.

" Seol .. "

" ape? "

" jom pi rumah Suyeon sunbae nak? "

Dheiwhssohshdsud. Macam cilaka Hyera, dah tau Seol tengah anti dengan Suyeon boleh pulak diajaknya dia pi sana. Haram jadah.

" ish taknak aku, pikir hati aku dah lembut ke lepas apa yang dia buat kat abang aku? Heishhh, kesian abang aku cintanya ditolak. "

Seol memeluk tubuh sambil bibirnya dimuncung, sakit hati dia bila terkenangkan abangnya yang menangis tiga hari dua malam mengenangkan cinta pertamanya si Suyeon cantik menarik tertarik tu dah tolak cinta suci dia. Hmm.

Hyera mengeluh sebelum memberhentikan motonya di tepi, helmet dibuka dan wajah Seol dipandang melalui cermin sisi.

" wehh hanat, pasal abang kau tu lupakan laa. Aku ajak kau pi sana sebab aku dengar Suyeon sunbae ada buat makan makan harini. Alang alang tu moh laa kita pi melantak kat sana. Dah kenyang kita balik ahh .. "

Seol mula memikirkan kata kata Hyera. Hmm ada betulnya jugak. Walaupun tak diajak, tapi selaku hoobae yang baik mestilah kena tunjuk muka kan?

Sjissbjsksks.

" oke mari kita pergi. "

" uyeahhhhhhhhhh!!!!! Kita enjoyyyyy!!!! "

-
-
-

" gumapta .. gumapta .. gumapta .. gumapta .. gumapta .. gumapta. "

" pebenda kau nak cakap Dokyeom oiii!! Takde benda nak cakap blah ahh!! "

Dokyeom mula mencarut apabila Jeonghan sengaja memalukan dirinya. Baru dia nak nyanyi, heishh kacau je laa.

Ohh ye, tadi tu dia mencarut dalam hati je. Astaghfilrullah jangan amalkan amalan kuat mencarut ye anak anak.

Dokyeom menanggalkan cap dikepalanya lalu digantikan dengan kopiah. Mereka yang melihat sudah tergopoh gapah.

Haa tudia, baru ustaz Dokyeom muncul dah macam orang sawan mintak gula gula, belum lagi kiamat.

" assalammualaikum anak anak muda yang dikasihi. "

" err .. waalaikumsalam. "

" apa khabar anda semua? "

" baik. "

" hushh NoNoNo, anti Kim Suyeon serta anta Choi Seungcheol. Tidak perlulah berpelukkan di belakang sana, si author di rumah sudah menggigit jari menaip ini semua. Kesian dia. "

Suyeon dan Seungcheol mula berjauhan satu inci apabila ditegur secara terang terangan oleh Dokyeom. Jeonghan sudah ketawa. Bahagia sungguh beliau.

Jangan lupa Jeonghan juga pernah menyimpan perasaan pada Seungcheol dan juga Suyeon. Dia seorang manusia yang tergolong dalam kalangan yang bisexual. Sekian.

" baiklah tujuan ana disini adalah kerana ana telah dijemput oleh Suyeon-ssi untuk memeriahkan majlis makan makan sempena abangnya iaitu Kim JongIn a.k.a BangKai, telahpun selamat dari nightmare beliau. TEPUKKKKKKKK!!! "

Para tetamu yang hadir bertepuk tangan sambil bersorak menyebut nama Kai. Kai yang sedang berselindung di sebalik pintu sudah tersenyum terharu, lagi lagi apabila wajah kekasih hatinya iaitu Do Kyung Soo turut hadir ke majlis tersebut.

" dari apa yang kita semua tahu sebelum nie BangKai telah tersiksa menghidap penyakit kulit hitam .. " kata Dokyeom selamba sambil matanya fokus memandang Mingyu yang sedang digoda oleh Saehyun, adiknya.

" ehemmmmmm!!! Saehyun Saadiah Imaniah Lee, jangan digoda vampire tu. "

Saehyun tersenyum malu lalu menyorokkan wajahnya di belakang tubuh Eunbyul yang sedang khusyuk melihat Dino yang sedang bertarung nyawa di Mobile Legend.

Bahagia Dino dapat awek yang sporting cenggitu. Sokonglah Namchin Anda di Mobile Legend. Jangan biarkan telefon bimbit mereka menjadi mangsa kalau mereka kalah. Sekian.

" kita sambung semula. Sebelum nie BangKai memang hitam, tapi semenjak dia bertemu Mak Pida dan telah menggunakan jamu Mak Pida, akhirnya ... finallehhh, kulitnya seperti manusia. Dan yang paling penting!!! Kulitnya sudah gebu seperti adiknya!! Dipersilakan watak utama kita pada hari ini, BANGKAI!!! "

Semua orang sudah bersorak sekali lagi sambil berdiri mengalu alukan kehadiran BangKai. Kai yang dari menjadi pemerhati di balik pintu mula memunculkan diri sedikit demi sedikit.

Baru sahaja dia mahu memaparkan wajahnya di khalayak ramai, tiba tiba ...

KEDEGANGGGGGGGG!!!

" makkk sakit ontot Seol!!! "

" adoiii baru nak pacak. "

" waduh waduhhhh, itu helmet ke tembikai? Besornye ~~ "

Sedang mereka jakun dengan kemalangan Hyera dan Seol yang telah melanggar pagar rumah Suyeon, Kai dibalik pintu sudah meraung. Sepatutnya dia dah munculkan diri depan semua orang tapi ..

" hai Kai .. "

Tangisan Kai serta merta terhenti.

" Dyo? "

" awak semakin putih, aumm!! "

- TBC -

Crushku Boo SeungKwan + B.S.KWhere stories live. Discover now