CKBSK PT.2 / 19

172 43 77
                                    

Keesokkan harinya ....

“ HAIH, AKU RASA AKU NAK BERTAUBAT LAA! SEOL, KAU RASA PERLU KE AKU BERUBAH MENJADI PEREMPUAN YANG DIREDHAI TUHAN? ” soal Hyera dengan serious.

Kini mereka berdua berada dibelakang dewan. Selepas sahaja mereka mengorat acik cleaner yang merupakan duda anak 19, mereka terus melepak disitu bagi melepaskan stress akibat telah direject.

Tak guna acik cleaner. Katanya dia nak bakal isteri muka macam Mira Filzah, set-set muka tapir macam Hyera dan Seol dia tak mahu. Tak sampai katanya, hmm.

Entah apa yang tak sampai pun mereka tak tahu.

Seol buat gaya nak termuntah. “ kau nak berubah part mana? ”

“ bela anak ikan. ”

Seol ketawa kuat sambil menghentak-hentak tangannya pada tanah, manakala Hyera pula hanya beriak selamba sambil mendongak memandang langit.

Dia rasa dia dah dapat hidayah nak bertaubat.
Mungkin dia patut berhenti bela anak ikan dan beralih kepada bela anak ayam. EH!.

“ WEHHH GATAL BULU HIDUNG AKU KAU CAKAP NAK BERUBAH! HAHAHAHAHAHAHA. ”

“ up to chu kawan. Ai dah make keputusan yang ai nak change. Ai nak make bangga my oppa, dan ai want to cari jodoh yang sesuai untuk ai. ” Hyera menoleh memandang Seol. “ ai want search google untuk dapatkan suami lebih debab dari suami chu! Jangan jelous, huh! ”

Seol masih ketawa tidak ingat dunia.
Kata-kata Hyera benar-benar melucukan dirinya. Dan part paling lucu PART ENGLISH DIA. YAKIN BEBENOR, HAHAHAHAHAHAHAHA.

Melihatkan Seol yang masih tidak mahu berhenti ketawa buatkan Hyera sedikit kesal. Dia kemamkan bibir lalu kepada Seol ditolaknya kasar sampaikan baring terlentang gadis itu dibuatnya.

“ padan face chu! Ai talk talk serious but chu laugh laugh at me! Chu no what, ai hateuu chu! ” Hyera merengus geram lalu dia menghentak-hentak tapak kakinya pergi daripada situ dengan wajah yang sebal. Dia geram.

Seol pula terpempan sejenak sebelum-

“ HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HYERA TAK PERNAH TAK BANGANG HAHAHAHAHAHAHA! ”

⊱⋅ ──────────── ⋅⊰

Dokyeom melangkah masuk ke dalam kelas dengan tasbih ditangan. Apabila dia melihat Chris yang sedang berbual mesra dengan Dino, riak wajahnya mulai berubah, namun cepat-cepat dia kawal dengan tersenyum lebar seperti biasa.

“ ASTAGHFILRULLAHALAZIM, MAKSIAT APAKAH INI SAHABAT-SAHABAT KU YA ALLAH. ANTA LEE DINO, MENGAPA ANTA BERDUA-DUAAN DENGAN KAUM HAWA, ITU BAHAYA, BOLEH MENDATANGKAN FITNAH. APA ANTA TIDAK TAHU HUKUM DOSA FITNAH LEBIH BESAR DARIPADA HUKUM DOSA MEMBUNUH. ” tembak Dokyeom sedas. Matanya tekun memandang Dino, dan dia cuba sedaya upaya untuk tidak menoleh memandang Chris.

Bukan apa, takut hati tak kuat HIKS.

Dino julingkan matanya ke atas. “ aku tak tahu, dia tiba-tiba datang kat aku dan sembang dengan aku. Aku kekok gila, tapi lama-lama okay je. Hmm. ”

Tahi.
Anda memang tahi Lee Dino.

“ kalau begitu ana minta diri untuk keluar sebentar ya teman-teman ... ”

“ eh kau nak pergi mana? ” Dino menjeling sedikit ke arah Chris. “ teman laa aku bongok! ”

Dokyeom senyum lalu menggeleng. “ ana ada kerja yang ana harus lakukan. Ana terlupa yang ana harus azankan bayi kucing yang baru lahir biar tidak menjadi kucing jantan yang tidak berguna dimasa depan. Bila sudah ada teman wanita, kucing jantan itu harus setia dengannya, bukan main kayu tiga. ”

Crushku Boo SeungKwan + B.S.KWhere stories live. Discover now