PXR 28

8.6K 430 64
                                    


PROMOTE

Title:

ketua gangster vs kawan 
-taena

"Te Amo"

[Buka video di atas tau]

Ramai tetamu yang hadir pada majlis Aisy dan Han. Warga Arcad yang dapat jemputan juga turut hadir.

Jurugambar tak berhenti mengambil gambar raja sehari itu.

"Apa gigil ni?"

"Rish takut lah, heels ni tinggi sangat. Kalau boleh Rish nak pakai selipar jepun boleh?" Aisy merayu, mata dikerdipkan beberapa kali.

Han menggeleng laju, gila bini aku ni. Ada ke nak pakai selipar jepun waktu majlis fuh, tak pasal-pasal masuk motif viral.

"Pegang lengan sayang kuat-kuat. Tak akan jatuh, trust me hun." Han mengusap kepala Aisy dengan penuh kasih sayang.

Aisy mencebik, alahai pakai selipar pun tak boleh. Patah kaki aku sebab kasut tinggi macam KLCC ni memang aku saman syarikat dia.

Bibir Aisy 

"Nak gantung handbag ke baju kat bibir tu?"

Aku memukul lengan sasanya!

"Sudah, jangan bergaduh." kata Emrys.

Apabila pintu dewan terbuka luas, mereka masuk.  Aisy memeluk erat lengan Han,
takut-takut kalau jatuh tarik sekali incik suami sekali.

Selepas makan, aku bangun meninggalkan sang suami dan yang lain. Aku menuju ke juruacara, di gagahkan juga berjalan dengan kasut tinggi ini.

Aku mengambil mikrofon itu, butang on ditekan dan lampu hijau bernyala.

"Assalamualaikum dan selamat tengah hari pada semua tetamu. Saya mahu mengucapkan terima kasih kerana menghadiri majlis saya pada hari ini. Dan tidak lupa juga pada keluarga saya dan keluarga ibu mertua saya. Princesses Xavier dan king juga turut membantu saya, mereka lah yang banyak menguruskan majlis saya."

Mereka senyum.

"Mesti ramai yang bertanya bagaimana kisah percintaan kami kan?"

Mereka mengganguk dan bersorak.

"Siapa sangka ice princess boleh jatuh cinta pada buaya darat kan? Rayyan Farhan ialah musuh dan kawan baik Rish, banyak yang kami lalui bersama. Kisah cinta kami bermula dari kepahitan, kami berpisah lama. Dan dia setia menunggu saya walaupun terdapat beberapa khabar berita palsu mengenai kematian saya. Kalau dah jodoh tak kemana kan? Love you Rayyan Farhan."

Han tersenyum manis, panahan matanya sudah  tidak aku takut lagi untuk memandangnya.

"To my sisters, princesses Xavier also be my strenght. Although we always fight together. Macam-macam kami lalui bersama, dan Rish minta Shah, Isk dan Izzkal untuk menjaga mereka dengan baik! kalau diorang tersakiti sebab korang bertiga em you know what i mean right." aku ketawa nakal.

Terhambur ketawa mereka. Nama pun Qistina Airish, tak sah lah kalau tak tinggalkan ugutan.

"And thanks to all my family. To mum and dad, if you not be here and support me i think Rish tak akan berada di tahap ni. I wish my late brother Asy Qairil is here, see her lil sister grew up and today i m married. Really miss him." aku tersenyum paksa. Ia antara rela dan tak rela.

Bayangkan, kau ada seorang sahaja abang. Bila ibu bapa kau sibuk mencari rezeki, adik-beradik lah yang akan temani kau. Dia lah penghibur dan teman kita. One day, dia tak ada kau boleh rasa tak bagaimana rasanya kehilangan darah daging sendiri. Dan hidup kau menjadi kosong.

Princess Xavier Return Where stories live. Discover now