„Nejsem sériovej vrah, v tom tě můžu ujistit," zasměje se, ale já se nad tím pozastavím.
„Který normální člověk řekne, že není sériovej vrah?" zeptám se a udělám malý krok vzad, jako by mi to mohlo strategicky pomoct, kdyby se ke mně James chtěl přiblížit. Ve skutečnosti bych neměla nejmenší šanci mu utéct a skončila bych na zemi stejně jako Pronásledovatel.
„Asi ten, který není, ne?" ohradí se James. Po jeho úsměvu nezbydou ani stopy. Nejspíš ho má náhlá nedůvěra k jeho osobě začíná štvát. A to je přesně to, co nechci - naštvat ho. Nevím totiž, jak bude reagovat. Ale já si zkrátka nějak nemůžu pomoct a pokračuji ve svých pochybovačných slovech, jež se mi linou z úst téměř samovolně.
„Ale co když lžeš?" Lehce nadzvednu pravé obočí a vyčkávám jeho odpověď, která pěkných několik sekund nepřichází. Až si začínám myslet, že mě třeba neslyšel. Se sklopenou hlavou dál stojí více než metr ode mě a pohrává si se svými klíči. Vypadá, že přemýšlí, ale netuším nad čím. Kéž bych mu mohla vidět do hlavy, abych si mohla být jistá tím, zda mu mohu věřit, nebo ne.
„Kdybych ti lhal, tak už jsi dávno v bezvědomí," řekne nakonec. Z jedné jediné jeho věty mi naskočí husí kůže, ale když na mě pohlédne, jeho oči nevypadají vůbec tak děsivě, jako zněla jeho slova. Jsem zmatená tak, jako ještě nikdy ve svém životě.
„To nezní zrovna moc přesvědčivě..."
„S tebou to je asi těžký, co?"
„S tebou nejspíš taky. Soudím podle toho divného chlápka, se kterým se očividně znáš... Kdo to vlastně je a co po mně vůbec chtěl?"
„Kdybych ti chtěl ublížit, udělal bych to. Ale pokud si to dobře pamatuju, zachránil jsem tě před někým, kdo je skutečně nebezpečný."
„Fajn. Díky," poděkuju mu, přičemž je mi trochu trapně z toho, že jsem to udělala až teď, „Jamesi." Vyslovit jeho jméno úplně poprvé nahlas je zvláštní. Ve svém okolí jsem totiž nikdy žádného člověka s tímto jménem neznala. Ale je to příjemná změna.
James uznale kývne. Vím, že mám zač děkovat, a tak je mi jasné, že žádná zdvořilostní fráze o tom, že děkovat nemám, nepřijde. Tím se ale vytvoří jakýsi dluh, který mu musím splatit. A tak se rozhodnu, že mu na oplátku dám kousek své důvěry. První splátka. Což znamená jediné - burger mimo areál festivalu.
ČTEŠ
Pronásledovatel
ActionJediné, co si Brooklyn přála, bylo užít si festival. Kdyby ale nebylo charismatického, a taky trochu tajemného Jamese, pro Brooklyn by festival skončil katastrofou. Někdo, jehož si Brooklyn pojmenovala jako Pronásledovatel, se ji totiž na festivalu...