7

363 34 2
                                    

Anna P.O.V

Saya keluar rumah awal hari ni gerak pegi KKIA. Sampai ja di sana, saya pakai hoodie, spek & topi hitam.  Sempat saya singgah di Orange beli mask supaya orang tidak cam muka saya.

As soon as saya nampak family saya, saya perhati ja dorang dari jauh especially Ara. Adik saya paling saya sayang. Mengalir airmata saya nampak dia berpelukan sama mama, bapa, abang & Iris. Saya harap saya pun dapat peluk dia satu hari nanti macamana dorang peluk dia.

Saya rindu Ara tapi saya nda boleh luah kan. Tuhan ja tau perasaan saya. Saya takut kalau family saya tau pasal Izzul, dorang nda dapat terima dia.

** Flashback raya 2011 **

Hari ni saya decide untuk confront si Izzul. Macam-macam saya dengar cerita pasal dia tapi saya selalu pilih untuk percaya kan dia. Tapi sampai bila mau begini? Saya nda mau pengorbanan saya selama ni sia-sia.

Family saya semua balik Kawang tapi saya nda mau ikut. Bapa marah juga tadi tapi saya cakap saya period cramp ja. Mama suruh Iris tinggal di rumah kasi kawan saya tapi saya nda mau.

Nda tenang hati saya selagi saya nda dapat penjelasan dari si Izzul ni. So sini saya sekarang di Upperstar Damai tunggu si Izzul sampai. Saya ambil tempat duduk di luar & paling hujung supaya senang saya mau mengamuk nanti.

7 minutes later dia sampai. Senyum kunun dia cakap hai sama saya. Tapi saya nda layan..

Izzul: What now?

Saya kasi keluar gambar-gambar yang orang kasi saya di facebook. Lepas tu saya buka whatsapp tunjuk mesej girlfriend dia yang ntah lah number berapa.

Izzul: Babe. I can explain...

Saya angkat kening ja dengar dia cakap tu.

Izzul: Semua ni teda makna sayang. Saya cuma mau enjoy ja. You are the only one in my heart. Tapi saya nda sanggup kasi rosak dan sentuh kau. Jadi saya guna kan dorang untuk lepaskan keperluan saya...

Anna: Bullshit! 😡😡😡

Izzul: Sayang. Tolong percaya saya.. I love you so much. Only you, my love... ☹☹☹

Anna: Start by telling me the truth about Jeslina... Kenapa kau halang saya jumpa dia dulu?

Lama dia diam lepas tu baru dia start cakap si Jeslina orang pertama dia kasi rosak. Dorang jumpa di KL lepas kami SPM dan si Jeslina yang reply sms saya masa dorang di sana. Sebab tu dia nda kasi saya ikut Ara jumpa Jeslina sebab dia takut tembelang dia pecah.

Dalam kepala saya satu ja. Ara. My sister Ara. Saya sanggup ketepikan Ara demi dia tapi ini dia buat sama saya. Saya siram tu cola yang saya order pegi muka si Izzul. Kalau ikut hati dengan gelas lagi saya mau lempar tapi nanti lain pulak jadi nya. Tapi dalam otak saya ja tu scene berpusing-pusing. I wish i have the guts..

Anna: Kau ni memang sial kan? Saya buang si Ara demi kau. Tapi ini kau balas saya? Sampai hati kau kan setan??!!!

Izzul: Anna. Saya minta maaf sayang. Saya tau saya salah tapi kau seja yang ada di hati saya.

Anna: Kalau kau sayang saya, kau nda buat saya begini saitan!! 😢😢

Izzul: Please sayang.. Kita kahwin?

Dia cakap sambil melutut di lantai. Orang sekeliling tepuk tangan. Dorang ingat saya menangis sebab dia propose saya. Say yes yes yea dorang bilang. Silakaaaaa. Kalau kamu tau apa yang jadi ni, habis kamu hantam ni binatang.

Masa tu juga si Izzul bediri dan peluk saya sambil ucap thank you sama orang lain yang congratulated him. Sialan sialan sialan!!!!

Don't embarrased us dia bilang di telinga saya. Jahanam!!! Bila saya sudah bertenang sikit, baru dia lepas pelukan kami tapi tangan dia nda lepas dari genggam tangan saya.

Forever Yours ✔Onde histórias criam vida. Descubra agora