18

349 39 10
                                    

FARIS P.O.V

Sepatutnya cuti saya hari Khamis & Jumaat ni saya di rumah ja rehat-rehat. Mau recharge body. Penat kan lepas keliling Malaysia buat kerja ni. Tapi bila HR email saya itinerary si Ara, saya nampak dia punya ticket balik KL hari Ahad. Ada hal keluarga kali. Biar lah dia. Kasi chance. Saya balik ja dulu KL.

Sekali bila saya dengar dia cakap mau bawa saya jalan-jalan round KK, laju ja saya mengaku dengan dia saya balik sama-sama dia. Muka dia masa saya kasitau la paling lucu. Ketara betul offer dia nda ikhlas tapi mana saya mau rugi. Siapa suruh comel.

Sampai ja di hotel, saya terus call kawan saya yang kerja di airlines company yang kami naik tu. Dia tolong cek tiket saya. Lepas tu dia bilang saya punya travel date boleh tukar tapi saya kena call yang handle tu tiket sebab company yang beli kan. Bukan customer biasa, ticket saya under corporate.

Lepas dapat contact number tu, saya terus call and cakap dengan perempuan nama dia Shima. Lepas bagi dia semua details, dia suruh saya tunggu sekejap.

Tapi bukan sekejap saya tunggu. Boleh tahan lama. Panas sudah saya dengar tu lagu di talian balik-balik berulang. Nasib hati saya memainkan lagu cinta. Demi Ara, saya tunggu kahkah.

Shima: Thank you for holding on the line Mr Faris...

Faris: Yes Shima. No worries. So how?

Shima: Okay sir, your request to change your travel date has been completed. I will email to you your travel itinerary.

Faris: Great, thanks Shima!

Nda lama lepas tu dapat mesej si Ara. Dia kasi confirm trip kami besok & tanya saya pasal jaket. Saya bongkar almari, nasib ada leather jacket saya bawa.

*

Time kami di Kundasang, saya ada nampak bunga rose. Balik-balik saya pikir. Mau beli & kasi Ara kah nda ni ah? Tapi last-last saya cancel ja niat kasanova saya tu. Ya lah. Terkejut nanti budak tu. Jadi saya tolong dia angkat sayur ja pegi kereta.

Haaa satu lagi masa kami belari pegi kereta. How i wish masa tu ada payung.. Nda payah la pakai jaket. Kesian si Ara lari. Syukur juga dia pakai sneakers. Kalau high heels, selamat sudah kau bergolek sana Ara. Saya terimagine tu dia berpusing-pusing di tanah sampai jadi bulat macam yang selalu kena tunjuk dalam kartun.

Ini perempuan kan, memang dia nda kontrol bab makan ni. Banyak perempuan saya kenal, mana mau tunjuk selera dorang depan lelaki. Dia cakap sama saya, kalau malu, lapar.. 😂😂 Ara Ara..

Lepas dari Kundasang tu, saya mau bayar duit minyak tapi dia tolak. Alasan dia saya sudah belanja dia makan & bayar tiket masuk tempat-tempat yang kami lawat. Padahal masa dia hantar saya balik hotel tu, blinking sudah meter minyak. Masa dia nda perasan, saya sisip note RM 50 dua keping dalam beg galas dia.

Lepas saya mandi malam tu, mummy call saya..

Mummy: Faris, seronok di KK?

Faris: best my...

Mummy: apa yang best? Kk kah Ara?

Faris; Apa lah mummy cakap ni..

Mummu: Faris. Mummy ni yang kasi lahir kau.. Mummy tau walaupun kau nda cakap...

Hmmm kalau sudah mummy cakap begitu, teda guna sudah syaa mau selindung...

Faris: Kalau macam tu, mummy doakan lah yang baik-baik untuk Faris. Harap-harap this one will last a lifetime...

Mummy: Selalu mummy doakan untuk anak-anak mummy.. Tapi kena lah ada usaha juga. Jangan lambat-lambat. Nanti di kebas orang. Ok lah, balik KL kita cerita..

Forever Yours ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora