Episode 5

467 49 2
                                    

Saya pelan2 tarik jari saya, undur sikit.. Duduk balik, MATI? Terconcentrate saya dengar..

Amanda: "Ya ka?"

Perempuan 1 : "Iya, c zul cakap tadi sama aku.. Dia tanya kalo c Sharlina ada kakak sini sekolah sini dulu..mana lah aku tau ko ja yang berani tegur c Sharlina tu. Aku takut ni tinguk mata dia macam singa"

Amanda: "Pelajar sini juga ka? Kenapa pula mati? Dia anak pengetua kah? tambah lah dia famous tu kan.. Arghh geramnya.."

'Isk2 ketara betul penyibuk ni perempuan.. Saya geleng2 ja kepala.'

Perempuan 1: "nda tau pula.. Senior yang banyak tau pasal tu.. famous lah dia tu"

Dengar ada beberapa pelajar masuk lagi. Trus dorang diam..

Amanda: "meh la kita keluar, ko tidak mau kencing ka? rosak ka tandas sebelah ni?"

Perempuan 1: "nda tau rosak kali, saya tidak guna tandas ni, saya touch up muka ja ni.."

Sayu2 suara dorang keluar dari tandas. Anak pengetua bagus lah.. Nda juga saya kena teriak depan perhimpuan.. ni sebaliknya.. huh

--——-

Masa rehat tu, saya duduk ja dalam kelas buka bekal saya.. Ada beberapa orang pelajar ja stay2 dalam kelas cerita2. Tidak juga saya melayan mata saya tinguk sekeliling kalo boleh satu tempat ja lah yang saya tinguk .. Malas ni mata terserempak c 'kawan2' yang merayau.

Kebanyakan pelajar lain kali pigi kantin, maklumlah kebanyakan pelajar urang2 yang mampu.

Diluar macam ada bising2 suara familiar saya dengar.. PENGETUA.. Dengar2 dia macam marah2 di luar kelas sebelah.. Samseng la, naughty la, gitu2 saya dengar.. Ahh malas lah mau layan.. Mimang begitu kali tu pengetua menyibuk mau marah urang ja keja.. Paduli la saya sambung ja la makan2.

"Sharlina Kimberly!!" Kuatnya suara.

Terkejut saya! Dekat tertelan 1 ketul daging ayam masa mengunyah.. First time saya dengar nama penuh saya kena panggil. Saya pusing tinguk c Pengetua berdiri di depan pintu kelas.. Mataiii apa lagi dia mo cari kesalahan saya ni kali.

"Er.. urm.. Yes sir.. Arr good morning sir.." Aishhhh.. Napa pula tiba2 tergagap ni. Makanan masih dalam mulut saya berdiri tinguk dia.

"Oh, you eating??" Suda nampak saya makanan soalan bonus la ni pengetua..

"Er ya... " cepat2 saya kunyah tu makanan.

"Sit2 dont mind about me..just continue.. I just passing by.." Saya duduk.. Dia senyum tapi masih nampak garang. Lepas tu dia jalan ja..

Huh...belum sampai pigi kelas sebelah dengar lagi dia berteriak.

Ciss.. Ada2 saja bikin takajut jantung.. Saya nampak di belakang tu 👻Diana ikut2 dia.. Sempat c 👻melirik seram dengan mata dia yang merah sama saya.. Saya kasih keluar lidah sama dia.. Trus tiba2 saya dengar pelajar di belakang saya cakap..

"Punya berani ko jelir lidah sama pengetua..."

Dup! 😳 Terbehenti jantung saya sekijap.. Saya pusing. Ada pelajar lelaki pakai spek mata macam muka cina sikit di belakang rupanya.. Dia tersengih sengih..

'Bukan pengetua la saya jelir lidah tu hantu di belakang dia!' Bilang saya dalam hati saja.

"So.. Ko marah?" Balas saya kunun buat relax saja..

"Haha tidak lah saya pun tidak suka tu pengetua..thats why saya pura2 tidu tadi.."

"Mm k.." Trus saya pusing sambung makan. Bukan saya sumbung k.. saya tidak tau apa mo cakap atau cerita panjang2, saya tau jawab pendek2 ja. Cukup lah kan.

Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)Where stories live. Discover now