Episode 25

347 42 0
                                    

Saya teriak suda dalam hati..

C Gerry berhenti. Dia tinguk saya.. Dia cium di pipi.. Lagi... 😂 Aishhhh bikin suspen.. Dia senyum lebar.. Saya pun terikut senyum..
"I loves you baby.."

--------
Petang tu, hati saya rasa mau berjalan2 di pantai.. Sambil2 tu layan henfon baruuu.. Hoho..

Sampai sana.. Macam beberapa urang di sana suda.. ada yang stretching badan.. Ada yang duduk2, jalan2 menikmati permandangan... Saya pigi la sebelah bahagian yang kurang urang. Ada satu kerusi kayu di tepi, sya melabuhkan punggung..

Saya add contacts c Janet, C Jojo, C Tihah c mumy no telefon dorang c adik sama kakak..ingat bha suma number dorang tajam kan ingatan saya. Nombor c Gerry ada suda sedia di dalam.. Whatsapp Fb Wechat suma ada.. Punya best pula ni barang..

Saya message c Gerry

-Thanks dear-

Tidak lama..

-Baby why u didn't use WhatsApp?-

-WhatsApp? Whats the difference?-

-Its faster and more cheaper😘-

-oh yaka? Alright then ;p-

—————

Saya kasih masuk telefon dalam pocket lepas puas testing henfon baru.. Saya menikmati angin.. Tenang kalo gini.. Cantik betul tu permandangan matahari yang mau terbenam.. Macam lukisan.. Bunyi tu unggas terbang balik.. Nampak tu awan bergerak perlahan2.. Desiran ombak menghempas pantai... I want to live like this forever kalo boleh tanpa risau masalah duniawi..

Huhhh.. I wonder how heaven looks like.. Saya belum pernah lagi jumpa angel.. Hantuu ja saya jumpa.. Kan bagus saya jumpa satu kali ja.. Saya mo tanya juga macam mana dady saya.. Saya rasa bergenang suda air mata saya.. Kalo c dady masih hidup tidak juga kami begini susah..mama pun tidak sakit2 begini.. Suma adik-beradik saya tidak berpisah2 suma sama2. Trus saya lap mata saya guna jari..

"Nah.. Use this..."

Ah?!

Saya nampak ada tangan hulur plastik tisu.. Saya selak rambut saya pigi tepi telinga saya pusing tinguk..

Oh tidak!

C emo!

Berdebar jantung sya.

JOSHUA!!

Napa dia di sini? Apa dia buat sini? Macam mana dia tau saya di sini?? Napa saya tidak sedar?? Bertubi tubi tu soalan di dalam kepala saya.

Saya ragu2 ni sambut tu tisu tapi sya ambil juga la tidak mau la c Joshua tinguk air mata saya yang mengalir ni..nanti dia cop pula sya emo..

Sekarang saya heran pula dia di sini.. Nampak macm tidak sakit ja...dia pakai tshirt hitam dan short pants warna coklat.saya lap2 sisa2 air mata saya..

"What are you doing here?" Dia tanya saya..

"You? What are you doing here?" Saya tanya dia balik..

"Take a walk with my niece.. And you?"

Saya tinguk tidak jauh dari sana ada budak pompuan pakai dress pink..sama satu urang maid main2 tu ombak.. Lari2 dia mengelak tu ombak.. Andu bha kiutt..dengar2 lagi dia ketawa..

"She's so cute!"

"You didn't answer me yet.." duii menagih jawapan c kawan ni.

"Same as you.. Jalan2.." Dia pigi depan sikit.

"Can i sit?" Dia tengok saya.. Tenang juga dia ni hari.. tidak macam hari2 sebelum dia. Tapi muka dia tu bha maintain la tidak mau senyum..

"No.." Jawab sya.. Tapi dia trus melabuh punggung dia sebelah saya.. 😏 Hmm! Bagus nda payah tanya..

Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)Where stories live. Discover now