Part 6: Patung minmi

703 77 2
                                    

Dari tadi dia hanya meneliti rantai yang diberi jungkook padanya. Rantai itu merupakan hadiah persahabatan antara mereka berdua suatu dahulu. Satu keluhan dilepaskan.

" Apa aku nak buat nie? Dia bukan jungkook yang dulu lagi, bukan seorang yang penyayang lagi. Dia dh berubah tapi kenapa aku masih ada perasaan pada dia?. " Bisik Yuju. Dia bergolek kesana kemari di atas tilam miliknya

Tok! tok !

Bunyi ketukan pintu bilik membuatkan lamunan yuju itu hilang entah kemana. Yuju bangkit dan melangkah ke pintu biliknya namun tidak membuka pintu itu dahulu.

"Nuguseyo" Soal Yuju dari sebalik pintu

"Abang yuju yang handsome, Siapa lagi? "

"Sekejap"

Yuju memulas tombol pintu dan terlihat jelas tubuh tegak Taehyung di hadapan biliknya.

" Yee , Oppa nak apa? Kalau nak minta penyepak sila kan masuk."

Soal yuju menanyakan tujuan Taehyung datang ke bilik nya. Taehyung sekadar tersengih.

" Oppa nak belajar dengan yuju boleh?" Ujar v. Dia ingin memasuki bilik itu namun dihalang, yuju.

" Siapa suruh oppa masuk? Dah pergi sana. Yuju tak nak di ganggu sekarang." Halau yuju. Dia menolak nolak tubuh itu jauhi biliknya. Bukan apa nanti habis bersepak biliknya di kerje kan v.

"Oppa nak bermanja dengan yuju sikit pun Yuju nak marah. Sampai hati." omel Taehyung sambil memasang wajah sedih yang dibuat- buat. Dia tahu taktik ini akan berjaya.

Sudah pasti adik nya itu mengalah kerana tidak ingin melihat wajah sedihnya.

" Hmm okeylah, . Oppa boleh masuklah tapi janji jangan buat sepah. " Ucap Yuju mengalah. Dia memberi ruang pada sepupunya untuk masuk. Sekeras mana dia, dia tetap akan mengalah apabila melihat wajah sedih Taehyung.

"Hehe terima kasih sayang, yeah khaja main ehh belajar. " Sorak Taehyung sambil terloncat bahagia.

Berapa minit kemudian, Yuju sudah menjerit nama Taeyhung sekuat hati kerana geram habis bergegar satu rumah dengan jeritan nya itu. Mana tidaknya Taehyung dengan sengaja telah merosakkan patung kesayangnya itu.

" Opoa jahat! hik..hik.. Sampai hati rosokkan yuyu punya minmi. mama!! " Raung yuju sambil menangis seperti anak kecil.

Taehyung sekadar ketawa, bukan senang untuk melihat sepupunya tu menangis, memang jarang sekali. dia mmg sengaja guting rambut minmi milik yuju semata mata mahu melihat wajah bengis gadis itu tapi tidak sangka pula sampai begitu sekali. Mahu dipujuk, takut lain pula jdinya.

Bukan dia tidak kenal perangai yuju yang garang mengalahkan singa itu.

" Mama!! Hik... Hik.. Yuyu tak nak kawan dengan oppa dh! Jgn harap yuyu nak bagi oppa masuk dah lepas ni. Alien x guna! " Amuk Yuju.

Kini tubuhnya sudah dipeluk Puan kim. Puan kim sekadar mengeleng, sudah arif sangat dengan perangai dua anaknya itu. Satu suka mengusik dan satu lagi sangat cerewet.

Tadi dia dari dapur lansung sahaja berlari keatas tempat bilik anak gadis nya berada disana apabila mendengar suara tempikan Yuju. Dan dia  cukup terkejut melihat Yuju yang menangis dan Taehyung yang ketawa.

" Tae, kamu buat apa kat adik kamu kali ni. Ada ada sahaja lah kamu nie. Sehari tidak mengusik yuju tidak sah. " Tegur Puan kim, tubuh yuju diusap usap lembut.

MCIME 1@2 (Ff Jungkook)Where stories live. Discover now