5. Cerai

111 18 0
                                    

Pagi Isnin merupakan pagi yang paling sibuk bagi semua penduduk Korea Selatan, Termaksud Jungkook. Lelaki itu sudah pergi berkerja dan kini sedang menyemak fail yang baru diambil dari pegawai bawahan nya itu. Jungkook memicit kepalanya yang terasa pening.

Telalu banyak kes yang belum diselesaikan lagi. Dengan kes pembunuhan ketua gangster lagi tu. Lepastu ditambah pula dengan kes sindiket bahan terlarang oleh Syarikat Mons Nick.

Tok tok!! ,Jungkook menoleh tatkala mendengar bunyi ketukan pintu. Satu keluhan berat dilepaskan.

" Masuk ! "

Kata Jungkook sepatah. Dia memandang kearah anak buahnya itu. Melihat wajah redup pegawai bawahan nya itu pun dia sudah tahu pasti ada berita buruk yang ingin disampai kan oleh pegawainya itu.

"Tuan, saya ada berita buruk nak bagitahu kepada Tuan. " Ucap salah satu pegawainya.

" Apa dia? "

Serious sahaja wajah Jungkook membalas. Pegawai Lee sudah menelan air liur melihat wajah garang Jungkook. Dia pasti dirinya akan di maki hamun oleh ketua nya itu nanti.

" Maaf kan kami, Tuan. Kami gagal dalam tugusan kami. Kami tak sangka yang konco ² gangster yang kita dapat bekas tu berjaya larikan diri . Maaf kan kami Tuan. " Kata Pengawai bermarga Lee itu.

Sebaik sahaja kata - kata itu diluahkan nya. Pegawai Lee melutut dihadapan Jungkook . Dia tahu kesilapan nya itu tidak dapat dimaafkan dan dia bersedia terima hukuman.

Jungkook sudah mendengus geram. Dia tidak dapat untuk meneruskan kata - kata. Dia menumbuk kuat meja kerjanya. Manakala Pegawai Lee hanya membisu, dia benar - benar dilanda rasa serba salah.

"Pegawai Lee, awak boleh bangun. Bukan salah awak pun. Salah saya. Saya pun leka juga. Sekarang ini awak bagitahu pegawai yang lain supaya jumpa saya dalam bilik meeting. - Jungkook menghela nafas sekejap

-Kita tak boleh biarkan masalah ini terlalu lama kalau dibiarkan mereka akan membuat kekacauan yang baru dan itu akan membahayakan orang awan.

Kata Jungkook lemah. Dia benar - benar runsing dengan segala masalah yang melanda nya itu. Kes yang satu pun belum selasai ditambah lagi masalah lain.

"Baik Tuan. Tuan ! Saya minta diri dulu ! "

Kata Pegawai Lee sebaik sahaja berdiri lalu melangkah keluar dari pejabat ketuanya.

Selang 15 minit ,mereka kini berkumpul dibilik mesyuarat. Wajah berwibawa Jungkook terlihat tegas menatap satu persatu pegawainya.

" Okey saya taknak basa-basi lagi kita teruskan sahaja dengan tujuan utama kenapa kita berada didalam bilik meeting sekarang. Dan seperti yang kita semua tahu bahawa semua konco mafia kita tangkap tempoh hari telah pun terlepas. Jadi sekarang ini saya nak awak semua berpecah disetiap daerah sekitar Seoul untuk mencari mafia tu, - Jungkook berhenti seketika dan mengambil beberapa pelan untuk diberikan pada bawahannya.

-Itu peta yang sudah saya tanda untuk kita siasat,kali ini saya yang akan turun tangan untuk menangkap semua makluk tak berguna itu. " jelas jungkook dan diikuti anggukkan para bawahannya.

Mesyuarat itu berlanjut selama 1 jam lebih dengan pelbagai plan dan strategi yang mantap.


####

Jam menujukkan pukul satu pagi ketika Jungkook sampai dirumahnya, Dengan langkah longlai dia melangkah menuju ruang tamu untuk merehatkan sejenak tubuhnya sebelum naik kebilik nya.

Namun ketika tubuhnya berdiri kaku melihat sang isteri yang melihatnya dengan wajah masam dan berdiri tidak jauh darinya.

"Ha-"baru Jungkook hendak menyapa sudah dipotong oleh ucapan sinis Yuju.

"Baru nampak jalan balik rumah ke? saya ingat awak dah sesat sampai tak ingat nak balik."

Jungkook hela nafas kasar, "Awak kenapa tak tidur lagi hah? dah lewat ni."

"Awak jangan nak ubah topiklah Jungkook. "

"Saya ubah topik apa pula sayang, dahlah saya penat dan saya tau awak pun dah mengatuk. Jum masuk bilik." ucap Jungkook. Dia mendekati isterinya namun saat ingin memeluk Yuju, isterinya itu mengelak.

"Sayang.."

"Kenapa akhir-akhir ini awak selalu balik lambat ya?

"Sayang awak tahukan saya banyak kerja sebab tu balik lambat."

"Tak saya tahu awak tipu saya."Ucap yuju keras kepala.

"Oh my God sayang, im not lie. Awak nampak baju apa yang saya pakai ni?

"Itu dalih awak je kan? "

"Jujur pada saya awak pergi cari perempuan lain kan?SEBAB ITU AWAK SELALU ABAIKAN SAYA!" Teriak yuju penuh emosi

"CHOI YUJU!" Baran jungkook, dia menarik paksa tangan yuju agar mendekat."Apa tak kena dengan awak ni hah? tuduh saya bukan- bukan. Tak habis- habis dengan perangai budak- budak awak, awak tahukan saya tengah penat baru balik kerja cuba awak faham sikit perasaan saya."Marah jungkook penuh perasaan.

Yuju terdiam seribu bahasa dan tanda diarahkan air matanya mengalih deras. Lagi-lagi Jungkook naik angin. Bukan ini dia nakkan.

"Kalau macam tu lebih baik kita cerai je" Isak Yuju lalu mendorong tubuh jungkook jauh dan meninggalkan Jungkook yang terkejut itu.

"c-cerai" Satu kata itu bagai pisau tajam yang siap menikamnya. Sungguh tak sangka kata itu boleh keluar dari mulut sang isteri.


[ To be continue ]

Jangan lupa vote yeee

MCIME 1@2 (Ff Jungkook)Where stories live. Discover now