Part 32: Putus

255 33 18
                                    

Yuju menghempas pintu biliknya kuat. Hatinya benar benar hancur dengan sikap terburu dan tanpa unsur periksa Jeon Jungkook itu. Dia sudah bertekad mahu memutuskan hubungan dia dan Jungkook. Dia tidak mahu lagi terus tersiksa dengan perangai kebudakan lelaki itu.

" Arghhh!!! Tak guna punya Jungkook. Aku benci kau. Kau pergi la kat perempuan yang kau rasa sesuai jadi bini kau tu." Teriak Yuju. Patung minmi pemberian Jungkook itu dicampak ke hujung dinding.

Pipi yang ditampar Jungkook tadi disentuh olehnya. Ini sudah maksud kali ketiga lelaki itu membuat dia seperti itu. Lelaki itu memang kejam. Kenapa dia harus berkenalan dan jatuh cinta dengan lelaki yang tidak berperikemanusiaan itu.

" Eomma !!! Appa!! Yuju rindu kan eomma dengan Appa hikhik ssampai hhhatti eomma kan. Yuju tak nak dduduk sini dah. Yuju benci tempat nie. Hikhik.." Gumannya sendiri. Dia sudah tersedu sedan menahan tangisan. Dia sudah tidak kuat jika terus duduk disini. Pasti akan ada sesuatu yang mengingatkan dia tentang lelaki kejam itu.

" Yuju ahh !!! Neol Gwenchana??" Teriak suatu suara dari arah luar bilik tidurnya. Itu pasti suara oppanya. Yuju mengelap air matanya.

" Nae. Na gwenchanayo. Jangan lah risau." Raung yuju. Dia kalau boleh tidak mahu sesiapa tahu akan masalah dia dan Jungkook. Dia mahu menyelesai kan nya sendiri. Dan jalan terbaik adalah pulang kepangkuan Eomma dan Appa nya di Malaysia.

" Nanti jangan lupa turun makan malam. Mama masakan makanan kegemaran kau tu." Mendengar sahaja makanan kegemaran nya dimasak dia pasti akan ceria kembali. Mama dia seperti tahu tahu sahaja mood dia lagi down.

"Yaehhh. Okk v oppa!!!" Sahut yuju. Dia bangkit dan berlalu ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya.

***

V hanya memandang wajah tenang adiknya itu. Pagi tadi baru sahaja dia mendengar berita mengejutkan daripada adiknya itu. Yuju memberitahu dia bahawa gadis itu akan ke Malaysia.

" Kau serius ke nak flight ke Malaysia lusa? Nape kau tak bagi tau aku awal awal aku pun nak ikut juga. Nie kau pergi sana nie Jungkook bagi ke? Yelah kan korang kan nak kahwin tak lama lagi hehe." Tanya v bertubi tubi. Yuju mengeluh pelahan takkala nama itu disebutnya. Dia belum mencerita hal sebenar lagi pada v.

" Iya aku pergi lusa. Kau kan ada Exam penting mana boleh ikut. Lagi satu pasal bunny tu kau payah sebut laa aku dah putus dah." Kata Yuju tanpa berselindung. Hampir terbeliak mata v mendengar
ayat "putus" itu

" Kau biar betul ? Serius laaa?" Tempik v di cuping telinga yuju nasib sahaja tidak pekat gadis itu dibuatnya v.

" Iyaa aku serius. Dah mamat tu yang nak sangat kan. Aku ikutkan je. Lagi pun aku nak mulakan hidup baru." Balas yuju. V pula sudah memandang dia tidak berkedip mata. Mungkin kurang percaya dengan kata Yuju.

"Mama dan papa tahu ke? Ke kau yang memandai mandai nie. Kau jangan wei. Hari tu dah mengamuk dah mama dengan papa. Nie kau nak tambah lagi bala ke apa?" Marah v pada adiknya itu. Lengan milik yuju dicubitnya kuat menyebabkan yuju mengadu kesakitan.

" Aduh sakit lah bangang! Kau dah kenapa? Bukan aku pun yang nak dia tu yang tak habis habis dengan membuta tubi je. Apa yang aku kata lansung dia tak percaya. Tak sakit ke hati aku. Kalau kau duduk tempat aku apa yang kau rasa. Tak ke sakit 😔." Yuju cuba mengawal sebak didada. Dia sudah tidak mahu menangis disebabkan itu.

" ahhh tak ada tak ada. Kalau mama dan papa tahu habis aku yang kena marah. Sebab apa aku abang kau. Kau adik aku. huhu.. tak kesian kat oppa kau ke? 🤧" v berpura pura menangis sempat lagi dia memeluk yuju yang kelihatan bingung itu.

***

Sudah berbotol botol air wain diteguknya. Dia masih belum puas. Dirinya sudah seperti orang gila sahaja. Sudah lah penampilan tidak terurus. Emosi dia juga tidak stabil akibat terlalu banyak wain yang dia minum. Jimin sudah berusaha banyak kali untuk menghalang lelaki itu dari terus berkelakuan seperti itu.

" Yak Jeon Jungkook, berapa banyak kau nak minum Hah? Jum lah balik. Kau minum tu pun masalah kau tu bukan selesai pun." Nasihat Jimin. Dia cuba merampas gelas wain yang pegang Jungkook namun gagal disebabkan ketinggian nya itu. Jungkook sekadar ketawa.

" Dah pendek pendek juga la. Engkau tak payah nak suruh aku balik heh, aku nak tunggu Yuju. Hahaha" Sinis Jungkook, dia meneguk laju wain yang pegangnya. Dia ketawa seorang diri kemudian dia menangis pula persis orang gila.

" Yak Jungkook. Kau dah mabuk nie. Kau dah lama tak jumpa dengan dia laa. Sedar laa wei. Sampai bila kau nak jadi pemabuk macam nie" Teking jimin mujur hanya dia dan Jungkook sahaja yang ada disitu. Kolar baju Jungkook dicengkam oleh nya.

" Lepaskan aku la bangang. Kau dah kenapa Hah? Bla sekarang sebelum aku tumbuk kau. Bla"

"Hel kau Jeon Jungkook. Sedar lah kau dah putus dengan dia. Kau yang buat dia tinggalkan kau" Jimin yang sudah tidak dapat menahan sabar. Laju sahaja tangan menumbuk muka lelaki di depan nya itu. Dan lagi sekali muka itu ditumbuk nya.

" Hahhaa. Pabo Jimin. Kau bukan lawan aku lah setan. Kau pergi manpus lah" Jungkook membalas balik. Mereka berdua mula saling bertumbukan.

" Kau dengar sini ekk. Aku dan Yuju akan kahwin. Tetap akan kahwin lah. S*** lah kau. Dia tak tinggalkan aku laa." Jungkook sudah berdiri meninggalkan Jimin yang sudah lembik itu.

" Aku nak yuju aku. Bagi balik yuju aku. Aku sayang dia, aku tak nak dia pergi dari hidup aku. Jimin bagi lah balik dia. Kau sorok dia kat mana Hah. Aku perlukan dia lah."

" Huh, kenapa degil sangat kau nie. Auch sakit juga kau belasah aku." Omel Jimin dia cuba berdiri dan mendapatkan Jungkook yang sudah meroyan itu. Kalau nama nya Jeon Jungkook tidak sah kalau tidak dengan kepala batu nya.

" Hey, aku bawa kau jumpa Yuju okk. Aku tolong kau pujuk dia nak?" Pujuk Jimin. Dia menolong Jungkook untuk seimbangkan badan lelaki itu. Dia mengeluh lemah. Tidak sampai hati melihat keadaan rakannya itu seperti mayat hidup. Lemah. Tidak bermaya.

" Betul ke pendek? Kau nak tolong aku nie"

" Iya betul. Khaja" Selaku rakan kepada Jungkook, dia perlu mencari jalan supaya hubungan rakan nya berbaik semula dengan yuju. Dia tidak sanggup melihat rakannya itu setiap hari pulang dalam keadaan mabuk seperti ini.

Bersambung...

Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca harap balas
Sorong tali tarik tali
Silap salah harap dimaafi

So Korang rasa macam mane best or kelaut. Bleh komen yang mana...

Best 👍🏻

Kelaut 😴

MCIME 1@2 (Ff Jungkook)Where stories live. Discover now