Part 27: The Games

294 27 1
                                    

Mingyu dari tadi memerhati kan tingkah si alien dan sepupunya itu. Bukan main rapat lagi diorang. Ini buat dia panas nie. Yuju pula sudah menghilangkan diri katanya ke tandas. Tinggal dia forever alone di situ.

Arghh... Jerit hatinya. Habis tin kosong disepak nya jauh. Tak guna kau alien petak.

" Hoii!!! " Jerkah seseorang. Orang ke hantu ini? Alamak sudah dia sorang sahaja. Suara siapa pula ni?

" Yahhh! Yang kau jadi pantung ni dah kenapa ? Nampak hantu ke?" Soal suara itu. Mingyu masih tidak berganjak dari tempat nya. Kaku.

" Kau sapa? Kalu hantu sila berambus. Aku tak kacau kau kan? "

"Apa kau mengarut nie Satan, nie aku suga " secara automatik mingyu menarik nafas lega. Dia memusing tubuhnya menghadap wajah suga.

"Engkau ke? Aku ingat hantu mana sesat tadi. " lancar lelaki itu berkata. Suga sekadar buat muka menyampahnya itu. Ada ke patut muka nya yang tampan ini disama kan dengan hantu jebalang.

"Ikut suka kau la. Dah jum. Diorang ajak main tu. " Tanpa lengah dia terus meninggalkan mingyu.

Lelaki itu apalagi terus berlari mendapatkan rakannya yang garang seperti singa itu. Tanpa banyak soal dari lelaki itu, mereka meneruskan langkah ke hujung pantai sana.

Sampai sahaja mereka disitu, mereka terus diserang rakan rakan mereka. " Wei lambat lah korang nie,lama tau kami tunggu"

" Ada juga kami datang daripada tak datang datang." Balas suga dingin. Wajah nya lansung tiada sebaris senyuman. Setiap satu kata yang keluar dari mulut suga pasti pedas dan dingin. Lihat lah sahaja wajah dia yang dingin itu, gerun sahaja. Seperti singa yang mahu menerkam mangsanya sahaja.

"Hish kami tanya je. Itu pun nak marah. Tak habis habis dengan swag kau tu. Cuba sedekah sikit senyuman kau tu. Tak rugi pun la." Jin yang sudah geram dengan perangai lelaki itu memberi nasihat. Jikalau suga itu adik dia sudah pasti dilunyai oleh dia secukup rasa.

" Dah dah daripada kau bagi aku ceramah baik kita start main. Kau tahu je la mulut kau tu kalau dah buka tak reti nak tutup balik." Bahas suga, nasihat je lansung dia tidak dengar.

" Yak Anak min. Kurang asam manis punya budak. Kau tunggu suga! Tunggu."

" Hahaha. Sudah. Lambat lah kita nak main permainan ni jawabnya." 

" Bukan salah aku ekk."

" Aku pun"

" Aku pun sama ekk. Aku diam je."

Suasana yang damai itu bertukar riuh rendah dengan suara suara sumbang daripada mereka. Masing masing sudah bertekak. Semua ni gara gara suga yang suka sangat cari pasal dan tidak mahu mengalah.

" Ahah sakit.. jangan lah main tarik tarik rambut. Sakit la. Okk okk aku janji lepas ni aku akan senyum. Im promise." Akhirnya berjaya juga mereka menjatuhkan kedinginan suga.

" Hah tu la kau berlagak lagi dengan aku. Kau tau kan aku nie sapa? Aku kim Seok jin la. Jangan macam macam tau." Angkuh jin, rambut suga dilepaskan dari terus dicengkam nya. Mereka yang lain sudah tergelak melihat muka merah padam suga menahan sakit.

Bukan mereka tidak mahu menolong tetapi mereka sendiri pun geram dengan perangai suga yang satu itu. Suka sangat dingin tidak bertempat. Mereka datang ke sini untuk berseronok tapi lelaki itu pula tidak habis habis swag dan kepala batu dia tu.

" Ha nak lagi ke anak min? Kalau nak lagi aku kasi lagi." Tambah jin sambil tersengih kerang wangi.

" Tau mau dah aku taubat dah. Jangan la sakit tahu tak. Nanti eomma aku tanya kenapa rambut anak dia botak kau nak jawap apa?" Balas suga dengan selamba. Dia memperbetulkan rambutnya yang sudah kusut itu.

" Menjawap kan kau. Dah jum main. Kau lah ni suka sangat membazir masa." Geretus jin. Kali ini suga hanya mengangguk tidak membantah seperti selalu.

Tanpa melengah masa lagi mereka terus memulakan permainan yang mahu dimain tadi. Mereka telah membahagikan 2 kumpulan besar. Yang diketuai oleh Jin dan juga Jungkook.

" Okk. Sekarang kita dah ada kumpulan masing. Jungkook kita main gunting batu kain untuk tentukan kumpulan sapa yang duduk kat luar dan sapa duduk kat dalam okk. Yang lain ada bantahan ke untuk permainan bola beracun nie? Kalau ada sila berambus" Terang Jin panjang lebar. Dah macam Jeneral sahaja gaya jin itu.

" Okk. Kita start ekk. Gunting batu kain!" Mereka sudah mula berlawan gunting batu kain bagi menentukan siapa yang akan menyerang dahulu. Kali pertama dimenangi Jungkook dan dan seterusnya dimenangi oleh Jin berturut turut. Secara automatik nya Jin yang akan menyerang dulu.

" Yess. Aku menang ! So Jungkook kau jaga lah ratu kau tu elok elok ye."

" Eleh ingat aku takut ke? Aku terer lah main benda alah nie. Jangan berlagak sangat yee."

Jungkook sudah masuk ke dalam bulatan manusia itu ikuti oleh ahli ahli nya.

" Hana"

" Dul"

" Set"

Dalam kiraan tiga bola yang di pegang oleh mingyu di baling ke arah Kumpulan Jungkook. Apalagi masing ii mula mengelak dari kena bola tersebut.

" Korang jaga Tyuzu jangan bagi dia kena bola tu." Arah Jungkook selaku ketua. 

" Aiap Kapten!!"

Masing masing  beri kerjasama yang baik dan bertenaga.  Dalam sedar tidak sedar sudah hampir sejam mereka bermain namun masing bertenaga. Sekarang ini bola sudah berada ditangan yuju. Dia ingin menyasarkan bola tersebut pada tzuyu yang menyorok itu. Dan satu balingan padu dilontarkan tepat ke arah muka tyuzu dan ' bang'  semua tercengang apabila melihat tyuzu jatuh ke tanah.

" Tyuzu!!" Semua meluru mendapatkan tzuyu yang terduduk itu. Kuat sangat kah balingan yuju tadi.

" Tyuzu hi hidung kau berdarah lah. Kau okk tak nie" Tanya Yuju cuak. Dia mula rasa bersalah. Dia dapat menangkap anak mata mingyu tajam memandangnya. Lelaki itu seakan mahu menerkam dia sahaja.

" Okk otak kau tak nampak ke hidung dia berdarah ni. Jangan jadi bodoh sangat lah. Dah Yuyu jum saya teman awak cuci muka. Dan kau, ni semua salah kau lah." Hamun mingyu bertubi tubi tanpa memikirkan perasaan tunangnya itu. Mereka yang lain sudah saling pandang satu sama lain tidak faham apa yang berlaku.

" Dah kau ketepi. Jum awak." Dingin mingyu. Tubuh yuju ditolak kasar. Dia dan Tyuzu berlalu dari situ.

" Apahal dengan dia tu. Yuju kau okk tak?" Kata Jimin sambil membantu yuju yang jatuh itu. Mereka masing bingung dengan apa yang baru berlaku tadi. Air muka yuju sudah berubah. Rasa macam nak nangis sahaja.

Dia agak terkejut dengan perubahan mendadak tunangnya itu. Tanpa berkata panjang dia terus pergi dari situ. Panggilan rakan rakan nya lansung tidak dihiraukan.

" Apa dah jadi ni! Wei Jungkook asal kau tercegat dekat situ. Pergi kejar dia. Nanti tak pasal pasal dia buat bukan bukan kang."

Jungkook yang seperti orang bodoh itu sekadar menurut. Dia sendiri terkejut dengan apa yang baru terjadi tadi. Tak pernah dia nampak mingyu semarah itu, lebih lagi pada yuju tunang lelaki itu sendiri.


Bersambung...

Hai korang... Harap terhibur lama baca yeee
Jangan lupa komen kat bawah okk
Sorry kalau lambat Update

MCIME 1@2 (Ff Jungkook)Where stories live. Discover now