"Kau ni siapa ? Kau nak mencuri eah ?"
Haa aku dah buka gaya kungfuku sambil menanyakan soalan dgn riak separuh menjerit .
"Rileks , rileks . I'm zack ikhwan . Just call me abang zack . Cousin harith a.k.a dah jadi adik . " luah lelaki itu .
Aku pula yang pening kejap cousin a.k.a adik ape benda lah . And what suruh panggil kau abang zack . Euuwww...
"Panggil kau abang zack ? . euww what are u talking about ? Ofcourse not . "
Aku membuat gaya menyampah . Pebenda la .
"Why ? Abang nak sangat emy panggil abang kat abang ." Kata zack separuh merayu .
"No !"
aku melihat zack hanya tersenyum dgn jawapan ku .
"Jom makan . Abang dh buat spagheti carbonara ni "
Zack menarik kerusi dari meja makan.
"Nah duduk lah ."
Zack mempelawa aku. wah bagaikan puteri .siot !
Aku seperti lutus bendul hanya mengikut sahaja pelawaannya. Aku melabuhkan punggungku di atas kerusi lalu si zack ni mencedookkan spagheti itu diatas pinggangku.
Zack menuju ke kerusi berhadapan dgn emy lalu melabuhkan punggungnya.
"Abang nak sangat emy pan.. "
"I know . Kau nak suh akh panggil kau abang kan . Kenapa ? Kau x de adik ke ? Sampai paksa suh aku panggil kau abang hah ? "
Aku memintas percakapannya. Malas nak dengar soalan yang sama.
"Ada "
Jawab zack sepatah"Dah tu ? X cukup lagi ? Dah ada sorg panggil abang nak surh aku pula panggil kau abang?"
Aku pintas lagi percakapan zack. Dah ada adik suh lagi aku panggil dia abg .
"Tapi dia dah meninggal ."
Jawab zack menunduk memandang meja.
"Ouh ."
Aku mati kutu . Tak tahu apa dh nk balas . Rasa bersalah menyerbu dihati .
"Maaf ."
Hanya perkataan maaf yang boleh terkeluar dari mulut aku
.Aku melihat Zack hanya tersenyum.
"Adik kau meninggal kenapa?"
Aku mengajukan lagi soalan apabila terasa sunyi sekejap.
perlahan lahan air mata zack mengalir membasahi pipinya.
"Aduh soalan apa aku tanya ni. kan dah nangis . Jantan pun nak nangis ke . Pondan betul . Spesies sajat ni aki rasa . " desis hati aku sambil menepuk dahi.
Zack mula membuka mulut untuk menceritakan tentang kisah ini.
"Dulu abang ada satu family . Taoi masa abang umur 9 tahun . Mak dan ayah abang meninggal sebab kemalangan. Nama adik abang nur afira . So abang dan fira dijaga oleh mak long iaitu mak saudara abang mak kepada abg harith . Kakak kepada mak abang . (Agak pening sedikit ) . Sejak tu la kitaorg rapat gila dgn abg harith and familynya .
Abang harith dah anggap abang zack dan fira macam adik kandungnya sendiri . Kami main sama sama . Makan sama sama . Keluar shopping pn sama sama. Tapi sekarang semuanya hancur . Tiada lagi wajah periang abang harith . Hanya sesekali sahaja dia tunjuk wajah periangnya . Sekarang ni wajah dinginnya yang menguasai dirinya . Semua ni kerana selepas afira meninggal . Afira meninggal sebab ..."THROWBACK
ADOII YG THROWBACK KEJADIAN AFIRA MATI TU NANTI SIS UPDATE SEBAB BAB DIA PANJANG . JENUH NAK MENAIP . SABAR YR . SOB SOB. AND THANK YOU FOR READ AND SORRY SBB X PANJANG BAB NI . AGAIN SORRY . 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😍😘😍😘😍😍😘
YOU ARE READING
My Hero , Mafia
Romancesinopsis Emy seorang budak yg degil dan keras kepala. Dia seorang ank yatim piatu . Pada suatu hari , seorang lelaki mafia telah mengambil dan menjaganya . Tapi emy sangat kasar melayan lelaki itu . Bukan lelaki itu sahaja malah semua lelaki dia me...