bab 21

7.1K 223 10
                                    

"Eemm... Kita pergi kedai lain boleh tak . kat sini mahal la . aku nak pinjam dgn kau rm100.00 je . ni sehelai baju beratus ratus. Tak mampu aku"

Aku senyum sumbing kearah harith . haih aku mana cukup duit .

"Ambil je aku belanja ." harith menghulurkan baju tadi kepada aku . wah nak belanja aku .

"Tapi mahal sangat la . 600 ringgit ni voleh beli berpuluh helai baju tau . mahal sangat"

Kataku seraya sengih menampakan gigi .

"Aku cakap ambil ambil jela."

"Srs ni ? Thank you  harith ulux ulux macam . HAHAHAHA"

kejadah menda kau cakap ni emy. Sra bulat gila mata si harith ni bila aku cakap mcm tu . hahahaha

Aku berpusing pusing satu kedai tu . harith tidak lekang membuntuti ku. Okey kali aku pula yg membuntutinya sehinggalah berhenti di satu sudut 'pakaian dalam ' . huarghh meruap merah muka aku.

"Pilih lah saiz kau."kata harith sambil matanya melilau lilau melihat bra dihadapannya . gatalnya kau ni harith.

Aku kaku . malu. Nak cari saiz dpn dia ! Aku nampak harith mengambil satu bra berwarna merah dan dihulurkan kepadaku. Tapi aku tidak sambut hulurannya.

"Padan tak dengan kau. Warna ni cantik. Sesuai dengan warna kulit kau."

Haritj dgn muka selambanya menanyaku. Tiada reaksi nakal. Hanya biasa.

"Aku tanya ni . cubalah. Warna ni cantik" pertanyaan harith sekali lagi membuatkan aku terkulat.

"Kau peegilah lain. Aku malu la nak cari dpn kau."

Aku jujur dgn harith. Haih mana aku tak malu. Pakaian private aku tu kot.

Tanpa membuang masa harith terus melangkah jauh dariku. Sempat harith menghulurkan bra merah tadi kepadaku. Haih merah padam muka aku.

Selesai membuat bayaran . aku dan harith berpusing pusing satu 'richerzz mall' itu. Naik turun tangga eskulator tu penat juga walaupun tangga tu automatik. Sehinggalah mataku tertancap ke sebuah kedai kucing. Tanpa menghiraukan harith yang sudah jauh berjalan dihadapanku. Aku terus menapak masuk ke dalam kedai kucing. Wahhh!! Comel gila kucing kucing ni. Yang paling aku berkenan kucibg sejenis parsi ni. Warna oren gebu. Bulunya lembut. Sedap buat peluk . aku bagaikam gila berada disitu melihat karenah manja kucing.

"Emy"

Namaku diseru dri belakang tubuhku. Dingin bunyinya. Seraya itu aku kaku. Takut. Sebab apa? Sebab aku tak minta izin dgn dia nak masuk kedai ni. Huwaa...

Aku berpusing kearah suara itu. Harith! Yea harith. Aku senyum sumbing macam kambing yang menampakkan gigunya . hehe..

"Ye?" Jawabku sepatah gugup.

"Kau buat apa kat sinj?" Tanya lagi harith

"Tengok kucing ni. Comel. Buat peluk malam malam best. Gebu je . hehe" harith melihat kucing di dukunganku

"Jantan ke betina?"

"Jantan" jawab ku sepatah.

"Patutlah"

"Kenapa?" Pelik dengan jawapan dia.

"Kucing tu lena sangat kena dukung dengan kausampai tertidur. Kucing pun gatal" jawab harith.

Haih jealous ke harith? Dgn kucing pun nak jealous ke? Halah emy buat apa dia nak jealous dgn kau. Siapalah kau ni pada dia . huarghh..

"Kau nak kucing ni?" Peetanyaan harith memvuatkan aku teruja.

"Nak lah kenapa? Kaunak belika  untk aku? "Jawabkh. Heleh takkan lah nak belikan untuk aku. Mahal siot! Much ing ni spesies kucong parsi kot.

"Berapa harga kucinv ni?" Harith menanyakan soalan kepada penjualnya.

"Rm7000.00 je encik" jawab penjual itu.

Terlopong mulut aki mendengarnya . what?? Mahalnya . kan aku dah cakap mahal.

Aku terus meletakkan kucing tu kedalam sangkarnya.

"Dah jom pergi." Aku berkata kepada harith sebaik shaja meletakkan kucing tu kedalam sangkarnya.

"Kau tak nak kucing ni?"

"Tak payahlah . mahal"

"Aku nak beli kucing ni. But tinggal kat sini dulu . jap lagi aku ambil boleh?" Tanya harith kepada cashier tu.

"Boleh no hal lah." Balas cashier tu.

Harith melangkah keluar dulu . aku membuntutinya.

"Wey kenapa kau beli kucing tu. Mahal la kau tau tak . banyak dah kau keluarkan duit kau harini."

"Duit aku takkan habis emy . one ore. Aku beli kucing tu untuk aku dan kau hanya penjaganya."

"Hmm" hanya tu je yg keluar daei mulutku.

Kami berhenti di debuah restoran mewah didalam richerzz mall itu. Apehal la harith ni suka bawak aku tempat mahal. Dah la aku ni sebatang kera.

"Orser sir"pelayan itu memverikan kami set menu.

Dari tadi aku membelek belek menu itu. Semua makann 10 ringgit keatas. Itu belum lagi minuman.

"Emy order" harith memecahkan suaranya.

"Eem..erm..enn"

"Cepatlah"

"Air kosong je . aku tak lapar."

"What?" Harith membulatkan matanya tidak percaya dgn kataku. Ape? Ingat aku tak minum ke air kosong.

To be continue

Hai guys . nanti sis uodate lagi ye. Sis busy sikit almaklumlah next year dh spm . nak fikir pasal sekolah and hw yg beetimbun ni. Dgn addmath yg tak berapa nak faham ni nk ulang balik . haihh banyak la . so hope enjoy . and sorry kalau typo.

My Hero , MafiaWhere stories live. Discover now