JBDA | 05 ✨

2.3K 84 28
                                    

Lisa keluar daripada bilik dengan pakaian seragam sekolah private swasta yang baharu. Beg sekolahnya disandang pada bahu. Blazer hitam dan hoodie putih dipegang sebelah tangan. Handphone dan purse dimasukkan dalam poket skirt labuh hitam sekolahnya. Jam tangan dipakai belah kanan.

Pintu lif dituju. Sampai sahaja di tingkat bawah, Lisa pergi ke arah ruang tamu. Beg sekolah dan blazer hitam diletakkan di sofa sebelum kaki melangkah ke arah meja makan. Kelihatan Alessia dan Alice sedang sarapan pagi sambil bermain smart phone. Rambut blonde mereka diikat ekor kuda.

Lisa memakai hoodienya. Gadis bermata biru kehijauan itu duduk di salah satu kerusi yang ada lalu roti bakar bersalut coklat dimakan. Air teh dituang ke dalam cawan.

"Nak pergi sekolah pukul berapa?" Soal Lisa selepas menghabiskan suapan terakhir.

"Now!" Balas kembar itu serentak.

"So let's go!" Kata Lisa lalu meletakkan cawan yang diminum tadi ke dalam sinki.

Stokin paras lutut dan kasut hitam dipakai. Kunci kereta dicapai. Begnya tadi disandang semula. Kereta berjenama Audi menjadi pilihan. Enjin kereta dipanaskan. Blazer hitam disakut pada kerusi. Malas nak pakai!

Alessia mengunci pintu rumah sebelum melangkah masuk ke dalam kereta Lisa sebelah pemandu. Alice di bahagian belakang. Lisa masuk ke tempat driver sebelum kereta dipandu keluar.

Kereta Audi S4 Flies milik Lisa masuk ke dalam kawasan sekolah Miracle High School

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kereta Audi S4 Flies milik Lisa masuk ke dalam kawasan sekolah Miracle High School. Tempat parking VVIP dituju. Ketiga gadis itu melangkah keluar daripada perut kereta lalu mencari dimana terletaknya pejabat sekolah.

"Jom cari pejabat." Lisa mengerling jam tangan. 

"Aishh. Pukul 10 : 30 pagi dah ni!" Gumam Lisa.

"Hey cik adiks! Tak jumpa pejabat ke?" Tegur satu suara.

Ketiga-gadis cantik berpaling ke arah suara itu. Kelihatan seorang lelaki berpakaian seragam sekolah MHS berwarna maroon sedang bersandar pada tiang sambil berpeluk tubuh. Ketiga-gadis cantik yang kenal lelaki itu, memutarkan biji mata serentak.

"Pergi mampuslah kau dengan cik adik kau tu, anjing!" Balas Lisa selamba.

"Auchh sakitnya. Kau anjing-kan aku, Lisa?" Jejaka tersebut  memegang dada. Konon terasa dengan kata-kata Lisa.

"Bodoh lah drama kau ni setan! Sebelum badan kau hancur, baik kau tunjuk kat mana pejabat!" Kata Lisa dengan muka menyampah.

"Ish kau ni. Nak bergurau pun tak boleh." Kata jejaka itu dengan suara yang seolah merajuk.

"Kau nak merajuk, suruh aweks kau yang pujuk kau, Adam! Aku malas nak main-main ni!" Kata Lisa geram.

Alessia dan Alice hanya melihat drama kedua sepupu itu. Dalam diam, mereka menahan ketawa. Beg sekolah mereka dibetulkan dibahu.

Jangan Bermain Dengan Aku (Mafia)!!! [ON GOING] [𝚂𝙻𝙾𝚆 𝚄𝙿𝙳𝙰𝚃𝙴]Where stories live. Discover now