PUBG- 39

2.4K 307 0
                                    

▄︻̷̿┻̿═━一

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

̷̿̿

Beg yang terlondeh sedikit dari bahu aku betulkan. Aku berdiri statik di bus stop dimana terletaknya di hadapan sekolah aku.

Sudah 2 minit berlalu tapi dari tadi aku tak nampak hidung mancung menawan namjachingu aku yang katanya hanya ingin mangambil motorsikalnya.

Aku menoleh ke kiri dan ke kanan sekilas. Kemudian aku mengeluh berat dan mengambil duduk di kerusi bus stop yang telah tersedia di situ.

Disebabkan rasa bosan menunggu jungkook, aku bingkas bangun dan masuk semula ke kawasan sekolah.

Aku mengorak langkah untuk ke kawasan parking motor dan langkah aku terhenti apabila terdengar suara esakan.

Terus aku menukar jalan aku dan berjalan kearah suara tangisan tersebut yang kedengaran seram.

Tanpa rasa takut dan dengan rasa ingin tahu mengusai diri aku secara mendadak, aku melangkah juga kearah seorang pelajar perempuan yang duduk memeluk lututnya sambil menangis.

" yah, asal kau nangis? " , soal aku pada perempuan yang sedang menutup muka menggunakan lututnya.

Dia mengangkat wajahnya. Ya tuhan, ni manusia ke syaiton? Maskara berjujuran jatuh dari mata ke pipi disebabkan air tangisan matanya.

Ayot kantoi pergi sekolah pakai make up, ayot tak tayot. Nanti haeryin kasi tahu cikgu kim.

" kau nak ape? Pergilah! " , dia menengking aku kuat. Yelah, dah nama pun tengking mestilah kuat ade ke org tengking bunyi dia perlahan je,  tu berbisik namanya.

" tch, kau nangis sebab squad pakcik bawang berkulat bahan kau erk? Hakeleh, chill lah baru kena sikit " , kata aku sambil menghembus habuk yang tetibe melekat dekat kuku aku.

Bukan niat aku nak tunjuk cool kayh.

" kau tak kena, kau mana tahu " , kata yura dan terus meraung dan menangis. Bunyi meraung dia tu macam bunyi burung yang menyalak waktu pagi masa orang nak pergi sekolah tu au.

" sebab aku selalu kenalah aku cakap macam ni, eh dulu ade sorang perempuan tu memang sukalah tuduh aku macam macam sampai pernah la sekali aku rasa macam nak bunuh diri sebab kena kecam dengan squad pakcik bawang berkulat— " , kata aku memerli yura.

Yura memandang aku sambil mengelap matanya yang berair menggunakan tangan kanannya.

" maaf, aku tahu masa tu aku jahil— " , katanya mengucapkan kata kata maaf.

" huh, sekarang ni pun kau jahil yura. Sekarang masanya untuk kau bukak mata kau besar besar, tengok apa yang kau perlukan sebenarnya dalam hidup kau ni " , kata aku memberi nasihat ringkas.

" aku, perlukan seorang kawan— " , katanya perlahan. Dan baru aku perasan yang selama ni yura dok solo je takde kawan.

" then kau carilah sorang " , kata aku dan meninggalkannya keseorangan disitu dan teruskan niat aku untuk mencari jungkook.

▄︻̷̿┻̿═━一

" HAHAHA, la yeke? " , jungkook sedang rancak berborak dengan taehyung sampai terlupa tentang haeryin yang duk tunggu dia dari tadi.

Haeryin yang berdiri di belakang mereka berdua itu pun dah tayangkan muka toya.

" lahanet punya jantan. Kau tinggalkan aku kat bus stop sorang sorang lepastu kau boleh pulak wat lek wat peace kat sini ek " , bebel haeryin. Jungkook yang baru menoleh kebelakang memandang haeryin tersengih janggal dan menggaru kepalanya perlahan.

" hehe sorry sayang, ha jom jom. Bye taehyung " , haeryin dan jungkook pun hilang dari pandangan taehyung.

" √ " ♡ PUBG • JJKWhere stories live. Discover now