الحلقه الرابعه

69K 2.2K 17
                                    

نوفيلا ( مصلحة ثم عشق )

البارت الرابع ...

مرت ايام قليلة ... وعلاقة فيروز ويزيد في تحسن..وعلاقته بملك بقت اقوى ودا عجب فيروز وخلى قلبها يطمن شويه،
من اخر مرة كانوا مع بعض فيها في الارض مجبش سيرتها تاني... افتكرت ضغوط سالي عليها في الايام اللي فاتت علشان تجيب سيرة الارض تاني مع يزيد ولكنها كانت بتحس ان في حاجه بتلجم لسانها ومتتكلمش على الارض نهائي، استمتعت بيزيد وشخصيته وهدوءه وصوته وكل حاجه فيه،،، قلبها بقى ينبض جامد كل ما يقرب منها وفي كل لمسة ليها حست انها ممكن تنهار وتهد اللعبة دي، عذاب ضميرها بيزيد عندها، يزيد ابدا ميستهلش انها تعمل فيه كدا، او تاخد ارض عزيزة عليه بالشكل دا وتعطيها لاولاد عمه،،، ولكنها في محتارة جدا ومش عارفة تعمل ايه.... اتنهدت مرة تانية لما بصت على ملك اللي وشها نور اكتر في وجود يزيد..

فيروز : ملك ..

ملك : نحم..( نعم ).

فيروز : انتي بتحبي بابا يزيد قد ايه؟!.

ملك رفعت ايدها وشابت على اطراف اصابعها وقالت ببراءة : قد كدا.

فيروز ابتسمت بحب : طب ايه رايك نروح نقوله كدا، ونشوفه بيعمل ايه.

ملك هزت راسها، وفيروز اخدتها وراحت على اوضتهم ودخلت لقت الاوضه في حاله فوضى ويزيد واقف بيلف حوالين نفسه، عقدت حواجبها وسالته بقلق : في حاجه يا يزيد.

يزيد رفع راسه : فيروز كويس انك جيتي كنت هادور عليكي دلوقتي انا محتاج اروح شقه اسكندرية ضروري..

فيروز بقلق : ليه في ايه؟!!.

يزيد : عاوز المفتاح اللي عبد الحميد قالي عليه قبل كدا في الشركه بتاع الخزنه.

فيروز : وايه اللي هايجيبه عندي ..

يزيد : اكيد هناك .. انا دورت هنا وقلبت الدنيا تحت في المكتب وفي الاوضه هنا وفي مكتب الشركه ومفيش فايدة، وبدام الخزنه دي مهمه اوي كدا، يبقى انا اكيد احتفظت بيه عندك مثلا.

فيروز بارتباك  : لا معنديش انا متاكدة، انت مكنتش بتشيل اي ورق ولا اي حاجه عندي، وبعدين.. دا دا ..دا تقريبا كان ييرافقك على طول.. ممكن يكون وقع منك في الحادثه .

يزيد قعد على طرف السرير ومسك راسه جامد : معقول يكون وقع مني، انا عاوزو ضروري عبد الحميد قالي حياتي كلها في الخزنه دي، وانا محتاج اعرف عن حياتي اكتر .

فيروز نزلت ملك تلعب حواليهم، وقربت منه ووقفت قصاده مسكت راسه بشويش ورفعتها....
فيروز بهمس : فتح عيونك .

يزيد فتح عيونه براحة : فتحت اهو ..

فيروز : انت ليه مُصر على انك تعرف حياتك بسرعة، سيب نفسك للدنيا والظروف وهاتعرف كل حاجه مرة واحدة، بتضغط على نفسك ودا غلط انت المفروض حاليا في فترة نقاهه، غلط اللي انت بتعمله في نفسك دا .

مصلحه ثم عشق Where stories live. Discover now