*Abang Ray*

3.6K 21 2
                                    

Ashley mengoyang-goyangkan badan ibunya. Vex menenyeh-nenyeh matanya kepedihan. Dia membuka matanya dengan perlahan dan senyuman manis terukir dipipi apabila melihat Ashley disebelahnya.

Badan kecil itu dirangkul lalu digeletek. Ashley menjerit dan ketawa berdekah minta dilepaskan namun tidak diendahkan oleh Vex. Tiba-tiba suara garau menyapa mereka membuatkan Vex terhenti lalu Ashley mengambil kesempatan itu untuk berlari mendapatkan empunya suara itu.

Vexa berpaling dan matanya tertangkap susuk yang amat dia rindui, Abang Ray. Ui na Vex...pagi-pagi sudah kau bagi abg hadiah oh...” kata Ray lalu bibirnya memuncung menunjuk sesuatu.

Vex melihat kemana arah yang dituju. Mukanya merah padam apabila dia perasan yang bobbiesnya jelas kelihatan dibalik baju tidurnya yang nipis dan putingnya yang meninggi.

Dia berteriak dan bantal ditikam ke arah Ray namun sempat dielak lalu terkena belakang pintu. Dari luar jelas kedengaran suara Ray ketawa terbahak-bahak.

Vex tersenyum malu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vex tersenyum malu. Jika tiada abang Ray waktu itu, pastinya dia tidak sempat membawa Ashley ke dunia ini. Abang Raylah yang membelasah Eron dan menghantarnya ke hospital tepat pada waktunya.

Ashley dilahirkan tidak cukup bulan dan terpaksa dijaga di hospital. Abang Raylah satu-satunya kazen yang Vex ada dan yang membantunya dalam apa jua keadaan sehinggalah Ashely keluar hospital dan menjadi anak yang ceria.

Vex bingkas bangun menuju ke bilik mandi. Selesai mandi dia turun ke tingkat bawah dan mendengar suara Ashley yang riuh bergurau dengan pak longnya yang dipanggilnya sebagai papa. Vex tidak kisah akan itu begitu juga dengan Ray sendiri.

Selesai mereka makan-makan sekeluarga Ray meminta izin mama untuk membawa aku dan Aslhey berjalan-jalan ke pantai. Puan Marla hanya memesan anaknya supaya menjaga aku dan Ashley dengan baik.

Setelah bertukar ciuman aku masuk ke perut kereta dan dia mula memandu. Sunyi sahaja kerana Ashley terlelap setelah terkena aircond kereta.

Tiba-tiba Ray bersuara memecah kesunyian. “How’s your final year girl..?” sambil matanya merenung tajam kepadaku. Aku tidak berani membalas renungan itu. Boleh tergugat iman.

Nasib kau ni kazen aku. Ohhh...well..not bad...just tired la...biasala kan...final year..banyak task kena buat..” keluhku membuatkan Ray tersenyum sedikit.

Dia mengusap lembut kepalaku membuatkan aku terpempan. Cepat-cepat aku elak dengan lembut dan dia faham. Sesampainya kami di pantai Ray meminta Ashley dariku dan aku hanya membiarkannya sahaja.

Dia membeli pelampung dan candy untuk Ashley. Gembira yang tak teramat apabila  mendapat apa yang dimahunya lalu melekatlah dia dengan si Ray.

Aku pun berjalan sendirian mengambil angin. Lama sudah aku tidak merasakan setenang ini. Suasana angin menghembus lembut dan menghempas pantai. Aku tiba-tiba teringatkan Dahlia dan Wry. Apa khabarkah mereka.

Gay. Why Not? ((Finally Complete))Where stories live. Discover now