집착

180 23 0
                                    

(14 : OBSESSED)

Sudah sebulan berlalu dan tibalah masa untuk ke sekolah semula. Taeyong mengeluh perlahan sebelum mengunci pintu rumahnya. Teringat lagi dia kata-kata Jina semalam yang membuatkan dia sedih.

"Taeyong-ah, tak lama lagi exam kan?" Taeyong menganggukkan kepalanya.

"Lets stop do the cuddle and stuff. Kita fokus belajar dulu and habis je exam, you're free to do whatever you want. Okay?" walaupun ia menyakitkan hatinya kerana tidak boleh bersama dengan Jina sepanjang hari lagi, dia hanya mampu mengatakan 'baik' daripada 'tidak'. Dia menganggukkan kepalanya sekali lagi, tetapi kali ini dengan lebih lemah.

Sekali lagi, dia mengeluh dan menuju ke arah sekolah. 'She's so obsessed on getting a good grades for the finals.' Bisik hati Taeyong sambil tersenyum nipis. Matanya terpandang seseorang yang amat dikenali berjalan bersama seorang perempuan yang juga dikenalinya. Senyumannya melebar, dia mengangkat tangan untuk melambai. "Jina-ah!"

Jina yang mendengar namanya dipanggil oleh Taeyong itu gugup. Dia meneguk air liur lalu menarik tangan Joeun dan berlari masuk ke dalam kawasan sekolah, meninggalkan Taeyong. Riaksi Jina itu menyakitkan hatinya. Dia tunduk memandang kasutnya. "She's too obsess on getting good grades." Katanya perlahan, dengan nada yang lemah.

.

.

.

to be continued

Ⓒ shhh ↬ taeyong nctWhere stories live. Discover now