33 VOTES + 33 COMMENTS
"ARHHH " jerit aku terkejut dengan kehadiran jungkook disebelah aku di dalam satu katil dengan tidak berpakaian bergitu jugak dengan aku.
Dengan lekas aku mengutip baju aku yang terjatuh lalu aku pakai dengan ala kadar.Aku melangkah turun ke bawah mencari kelibat ajumma jung yang menjaga jungkook.
"ajumma macam mne jungkook boleh ade dalam bilik saya " tanya aku cemas, badan dia yang ralit memasak terus menghadap aku
"mana la ajumma tahu, malam tu kan ajumma dah balik. Cuba kamu ingat sendiri. Ape yang terjadi semalam " kata ajumma . Aku duduk di kaunter meja makan di dapur untuk mengingat balik kejadian semalam
Ajumma jung menyuakan aku segelas air masak , kemudian dia melabuhkan buntut di sebelah aku.
Semalam aku keluar dengan minkyuk dan yohan pergi makan, aku order SOJU
"ajumma Aera dah ingat ape jadi semalam. Aera mabuk dan tak sengaja. AJUMMA macam mne ni " gelabah aku.
"aishh kamu ni. Ajumma mne tahu nak buat ape. Ape kata kamu bincang baik dengan jungkook " nasihat ajumman
"sekarang ni jungkook masih tido, nak buat macam mne ajumma " tanya aku.
"kamu pergi naik atas gerakan dia, bagi dia mandi , pakai kan dia baju bawak dia turun bawah sarapan " arah ajumma
"ajumma takkan la Aera nak pakai kan baju kat jungkook yang terbogel tu " rungut aku
"habistu takkan ajumma pulak nak buat, lagipun aera kan pernah jadi isteri jungkook dah pernah tengok kan, buat je la " balas ajumma . Dia menolak badan aku sehingga sampai ke tangga.
Aku menghentak-hentak kaki aku semasa menaiki tangga tanda protes.
"aish teruk nya kau Aera mabuk sampai kau rogol anak orang tu " bisik aku sorang.
Menyesal bila fikir balik ape yang jadi semalam.
Aku melihat jungkook yang masih lena tido. Nasib la comel.
Stop it kau kena move on Aera..
"jungkook bangun " tubuh dia aku goyangkan
"ermm " rungut dia, selimut yang menutupi dia, dia selak.
Cepat2 aku alih kan wajah aku supaya mata aku tak tercemar melihat perkara bukan2
Kau buat malu2 pulak Aera padahal semalam ke main lagi.
"jungkook bangun mandi " tubuh dia yang mamai aku tarik untuk bangun tak lupa jugak selimut yang menutup badan dia. Aku pimpin dia sampai ke tandas.
Sempat aku tutup mata dan mengambil selimut dari badan dia.
"kau nak pergi mana " tanya jungkook. Aku masih tak memadang dia.
"keluarla takkan aku nak tengok kau mandi pulak " balas aku.
"mandi kan aku "
"maaf boss, lambat " dengan nafas yang sesak aku masuk kerja sebab kan aku ketinggalan bus , terpaksa la aku berjalan kaki dari rumah.
"dah pergi tukar baju kerja, harini overtime sebab lambat " arah dia. Ohhh no tak boleh. Balik ni aku kena jaga jungkook sebab ajumma jung ade hal. Aku baru nak minta half time kerja.
"boss ..... Takde ape2 la " balas aku.
Aku melihat jam sekarang sudah menginjak jam 10 , semua pekerja sudah beransur balik . Mesti jungkook lapar. Ahhh pandai2 la dia.
Aku hanya duduk di kaunter sebab jam sekarang mana ade sangat orang datang ke kafe ni.
"boss nak denda saya sampai pukul berapa, saya dah nak kena balik. Tolong la kalau boss nak potong gaji saya pon saya tak kesah " balas aku, kerisauan terhadap jungkook semakin mengunung.
"awak ade urusan ape yang penting sangat sampai sanggup potong gaji " tanya minkyu dengan serius muka dia langsung takde secebis senyuman lain macam hari2 yang lain
"mmmmmm, takde ape2 la, takpe la boss kalau boss taknak bagi saya balik" balas aku ade nada2 kecewa disitu.
"pergi la balik " balas dia dan berlalu pergi.
"thank you boss " balas aku dengan cepat aku ke bilik persalinan untuk menukar baju.
Setelah selesai menukar baju, mata aku mencari kelibat minkyu sebelum pulang.
Aku naik ke pejabat dia. Ni baru firstime aku menjejak kaki ke pejabat dia . Tiada siapa dibenarkan untuk masuk ke situ kecuali dia sahaja.
"boss" panggil aku
Aku menolak sikit pintu pejabat dia, tak berkunci la. Tanpa ragu2 aku masuk ke dalam bilik tersebut. Terkejut aku bila banyak gambar2 aku tertampal di dinding.
Semuanya gambar aku semasa buat kerja di cafe ini, ade pos aku menogeng la ape la.
"jadi kau dah tengok benda ni , semuanya dah terbongkar dan aku takkan lepaskan kau "
TBC
sorry update lambat lagi.
Happy birthday to me
Vote and comment
Thank you
YOU ARE READING
[C] I'M FINE [JJK] ✔
FanfictionPertemuan kami bukan lah seperti drama -drama yang korang tengok di tv tapi aku bertemu dengan nya dalam keadaan menjijikkan. Beautiful cover by @aez_candy