BAB 8 - Merangka Strategi

13.1K 16 0
                                    



"Masuklah Abang Sham" pelawa Zulaikha yang senang dipanggil Ika, menghentikan aku dari lamunan kenangan lalu bersama Masyitah.

"OK OK, thanks" jawabku ringkas sambil menanggalkan kasut melangkah masuk ke dalam.

"Duduk la dulu kak, abang. Ika nak ke dapur jap" sambungnya berlalu ke dapur meninggalkan kami di ruang tamu bersama Firdaus.

"Abang Sham, akak Nor sihat ke?" Firdaus memulakan bicara

"Sihat je Daus" jawab isteriku sambil meriba Adam. "Daus OK?"

"Saya sihat je kak, Ika pun sihat juga. Abang Sham kursus apa kat sini? Hotel mana?"

"Kursus networking, kat SSL Traders" jawabku.

"Ooo....jalan nak ke Kamunting tu" sambung Firdaus

"A'aa...abang dah survey dah jalan ke sana. Senang je"

"Hotel baru tu, dalam 2-3 tahun ni je" sambungnya lagi

Tak lama kemudian, Zulaikha datang membawa dulang berisi jug dan gelas kosong. Dia menuangkan air oren, aku mengerling sedikit memerhatikan isteri sepupu isteriku ini. Tubuhnya agak kecil, seperti Wani, tetapi putih dari Wani. Apa yang aku nampak, buah dadanya besar, walaupun berselindung di sebalik jubah, namun apabila dia bergerak, jelas timbul di dadanya. Aku pasti buah dadanya besar daripada Wani. Aku suka perempuan genit tapi memiliki buah dada besar, memang menggiurkan.

"Jemput minum kak, abang" pelawa Zulaikha sambil menghulurkan gelas pada isteriku. Isteri sambut lalu menyerahkan padaku. Kami minum dan berbual kosong hal-hal remeh yang lazim.

"Esok Abang start pukul brapa?" soal isteriku

"Standard la, pukul 8 mula" jawabku sambil menghirup air. "Habis pukul 5"

"Dua hari kan?" soal Firdaus pula

"A'aaa, Cuma hari ke kedua tu balik awal sikit, lepas lunch"

"Diorang tak provide bilik ke?" tanya Zulaikha pulak

"Tak, tapi boleh claim kalau kita menginap situ. Abang fikir-fikir, baik abang stay sini, boleh juga Kak Nor jumpa Ika dan Daus. Lagi pun dah lama kita tak jumpa. Tambahan pula Kak Nor cuti sampai lusa. Sebab tu abang minta izin dulu" jelasku

"Kami tak kisah bang" jawab Firdaus. "Ika pun OK, ada gak dia teman, boleh juga dia bermain-main dengan Adam"

"Betul Kak, Abang, Ika tak kisah" sambung Zulaikha pula. "Kita pun baru berjumpa sekali dua je. Tak sempat nak kenal-kenal"

Aku dan isteriku senyum dan mengucapkan terima kasih atas kesudian mereka menerima kami. Aku pun yakin yang rancanganku akan berjaya. Aku dah plan sejak Wani membocorkan rahsia isteriku, dan aku yakin perancanganku akan berjaya. Sebenarnya aku tidak terlibat dalam mana-mana kursus pun, aku hanya auta Nor, dan mengambil cuti sakit dan cuti rehat bagi mengaburi pihak sekolah. Aku akan stay di hotel bajet sepanjang siang, berpura-pura sedang berkursus. Aku cuma perlukan sedetik waktu yang benar-benar clear untuk aku memulakan modus operandi aku.

Malam itu, mereka berdua mengajak kami makan kat luar, Firdaus nak belanja. Kami bersiap, lepas maghrib kami bergerak. Apabila memasuki kereta Firdaus, aku buat-buat terkejut

"Alamak, lupa bawak phone" kataku sambil meraba-raba poket kiri dan kanan.

"Biar je la" kata isteriku

"Tak boleh, sebab abang tunggu call dari kawan pasal kursus esok"

"Ishh...." dengus isteriku

Rumahku Syurgaku - Siri 2Where stories live. Discover now