Prolog

3.4K 138 16
                                    

Amato Genzi. 26 tahun. Saintis paling terkemuka di Jepun. Dia telah berjaya menemukan banyak penemuan yang berasil mengubah dunia. Dia sangat kaya. Dia memiliki sebuah pulau peribadi sendiri, orang gaji yang menguruskan kerja rumahnya, duit yang melimpah ruah. Semua orang kata dia bertuah kerana berjaya menjadi orang kaya pada usia yang muda. Yelah. Siapa yang tak nak jadi kaya, kan? Tapi, Amato langsung tak gembira dengan kehidupannya. Ibu bapanya sudah meninggal sejak usianya 10 tahun. Dia dijaga oleh makcik dan pakcik nya yang tiada anak. 5 tahun selepas itu, makciknya meninggal kerana kanser. Setahun kemudian, pakcik nya pun meninggal kerana kemalangan jalan raya. Kerana sudah tiada keluarga, Amato dihantar ke rumah anak yatim. Ketika berusia 20 tahun, Amato lulus Universiti Sains dan telah menjadi Saintis yang berjaya seperti sekarang ini. Dia kesepian. 2 bulan selepas itu, Amato berjumpa dengan seorang wanita sebaya umurnya ketika bercuti di Malaysia. Nama dia Aisyah. Mereka berdua jatuh hati sesama sendiri. Mereka pun menjadi sepasang kekasih. 2 tahun telah berlalu semenjak mereka menjadi sepasang kekasih. Kerana ingin bersama dengan Aisyah buat selamanya, Amato pun melamar Aisyah untuk menjadi isterinya. Semestinya, Aisyah bersetuju. Mereka pun berkahwin 2 minggu selepas itu. Mereka pindah ke Jepun dan tinggal di pulau peribadi Amato. 1 berlalu. Aisyah mengetahui yang dia mengandung. Amato waktu itu sangat gembira. Akhirnya dia dapat menjadi ayah. 7 bulan berlalu. Aisyah dapat merasakan yang bayi sudah mahu dilahirkan. Mereka pun bergegas ke hospital. Amato sangat cemas dan gelisah ketika isterinya sedang melahirkan. Dia mondar mandir memikirkan keselamatan bayi dan isterinya itu. 2 jam telah berlalu. Doktor pun keluar dari bilik bedah itu.

Amato : Macam mana dengan isteri dan anak saya, doktor?

Doktor itu hanya terdiam dengan muka yang musam dan sedih. Melihat kelakuan doktor itu, Amato sudah tahu jawapannya.

Doktor : Isteri encik......



























Doktor : ..........Tidak dapat diselamatkan.

Tidak tahu apa yang dirasainya. Hatinya hancur berkecai ketika mendengar khabar itu.

Doktor : Anak encik selamat dilakhirkan. Mahukah encik bertemu dengannya?

Amato hanya mengangguk sahaja. Mereka pun masuk ke bilik penjagaan bayi. Doktor pun pergi mengambil salah satu bayi di situ dan membawanya ke Amato. Seorang bayi lelaki yang comel. Bayi itu kecil kerana lahir tidak cukup bulan.

Doktor : Inilah anak encik. Apa yang encik mahu menamakannya?
Amato : ..........

Amato mendukung bayi itu.

Amato : Aku namakanya......



























Amato : Khairul Genzi.....















Coming Soon~

















Author : Hai semua! Kembali lagi bersama Author yang tak berguna ini!

Laura : Ait? Kenapa kami kat sini ni?
Leon : Bukan cerita Author yang dua lagi tu tak siap lagi ke?

Author : Saja buat cerita baru. Tadi masa kat taman, kawan ada ceritakan jalan cerita untuk cerita dia, lepas tu aku terdapat idea nak buat cerita ni. Lagi pun ini baru prolog je. Nanti bila idea masuk Author baru buat. Okey, selamat tinggal reader kesayangan Author! Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!


Kamera ditutup


Prototaip ( Boboiboy AU) (Complete) Where stories live. Discover now